[Vista] Verbinding met extern bureaublad - referenties?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204159

Topicstarter
Hallo allemaal,

In Windows Vista krijg ik het maar niet voor elkaar om een remote desktop sessie naar een andere computer te starten.
Onder XP werkte het allemaal gewoon (met of zonder benodigde VPN-verbinding) en was het gewoon een kwestie van serveradres ingeven, op enter drukken en het externe bureaublad stond met inlogscherm voor je neus.

In Vista kom ik niet verder dan het ingeven van het serveradres en op enter drukken. Direct daarna verschijnt namelijk een scherm welke om referenties vraagt. Wat zijn referenties? In ieder geval niet de gebruikersnaam en het wachtwoord van de te bedienen computer, want die accepteert ie niet.
Niets ingeven werkt ook niet. Waar gaat het fout? Iemand die het verlossende antwoord heeft?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.goldendev.nl/pix/referenties.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 204159 op 10-01-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:17
Mischien heb je hier iets aan http://weblogs.asp.net/as...ve/2006/02/28/439240.aspx. Is echter wel omgedraait, XP > Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee hoe het met nederlands is, maar ik heb met de engelse Vista prima RDP kunnen doen op deze manier. Ik vulde gewoon de gebruikersnaam en wachtwoord in van de computer waar je verbinding mee maakt. Aangezien dat niet werkt bij jou zoals je al in je opening post zegt zou je een andere gebruikersnaam kunnen geven welke bijvoorbeeld niet bestaat. Hierdoor zou je wel het aanmeldscherm moeten krijgen zoals je gewend bent.
De reden dat er nu om 'referenties' wordt gevraagd komt door de nieuwe RDP client. XP had nog versie 5, Vista draait met versie 6. Deze versie is ook als Update beschikbaar op de WU site als niet critieke update.

Je kan proberen om in je documenten het verborgen bestand 'default.rdp' te verwijderen en opnieuw proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ga ik allemaal proberen als ik thuis ben vanavond. Maar even voor alle duidelijkheid: je moet met de nieuwe RDP in Vista gewoon naar eerdere versies in XP kunnen verbinden... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
Als het echt niet wil werken gebruik dan www.logmein.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is natuurlijk een draak van een oplossing als je al in hetzelfde netwerk zit. Logme in is prachtig spul als je achter moeilijke firewalls zit maar niet DE oplossing als je op je LAN al problemen hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 11-01-2007 12:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39

Shuriken

Life is all about priorities

De TS client van Vista heeft de neiging om het ip adres als domain naam voor de gebruikersnaam te zetten.

Dus stel je verbind naar 192.168.1.2 met gebruikersnaam: Jan, dan gaat ie proberen in te loggen als
192.168.1.2\Jan

Hij geeft daarna uiteraard een melding dat dit niet lukt. Als je het domain weghaald kan je daarna gewoon inloggen. De volgende keer doet ie dit trouwens wel goed.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Hero Of Time schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:59:
[...]
De reden dat er nu om 'referenties' wordt gevraagd komt door de nieuwe RDP client. XP had nog versie 5, Vista draait met versie 6. Deze versie is ook als Update beschikbaar op de WU site als niet critieke update.
[...]
Vreemd, ik zie ze niet staan op de Windows Update site :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shuriken schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:20:
De TS client van Vista heeft de neiging om het ip adres als domain naam voor de gebruikersnaam te zetten.

Dus stel je verbind naar 192.168.1.2 met gebruikersnaam: Jan, dan gaat ie proberen in te loggen als
192.168.1.2\Jan

Hij geeft daarna uiteraard een melding dat dit niet lukt. Als je het domain weghaald kan je daarna gewoon inloggen. De volgende keer doet ie dit trouwens wel goed.
Als ik in inderdaad wil inloggen met "computernaam" en dan bij referenties gebruikersnaam en wachtwoord opgeef, staat inderdaad de door mij ingevulde "computernaam" als domein.
Op welke manier moet ik inloggen zodat hij het domein leeg laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het domein wordt voornamelijk de computer zelf bedoelt. Tenzij je uiteraard lid bent van een domein.
Vreemd, ik zie ze niet staan op de Windows Update site :|
Je moet bij extra updates kijken, niet de essentiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:33:
Het domein wordt voornamelijk de computer zelf bedoelt. Tenzij je uiteraard lid bent van een domein.
Hoe dan ook, ik krijg het niet voor elkaar.
Als domein wordt automatisch de door mij opgegeven computernaam/IP-adres ingevuld en dit kan ik niet aanpassen. Na het opgeven van de referenties kan de computer niet gevonden worden.

De situatie is: Vista -> RDP -> XP. Is dit uberhaupt mogelijk ZONDER aanpassing op de XP machine?

Wat moet ik nu precies doen om het aan de praat te krijgen?

THNX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb nu geen idee meer. Ik draai geen vista op dit moment. Hij moet geactiveerd worden en Opera crasht er te vaak op met de melding ntdll.dll error. Ik wacht wel tot hij echt final is met SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik heb ook even moeten zoeken naar de oplossing maar hetvolgende werkt.

code:
1
2
Gebruikersnaam: "\gebruikersnaam"
Wachtwoord: "wachtwoord"
Pagina: 1