Hallo,
Ik zit met een vraagje, wss is het wel logisch op de lossen, maar van de Javadocs geraak ik maar niet wijzer..
eventjes de situatie uitleggen. Ik haal een tijdsbepaling van een website op m'n draadloze module die op een machine staat (via GPRS). Nu moet ik deze tijd serieel doorsturen naar een extern apparaat.
De data die binnengehaald wordt ziet er zo uit: 152620070110 (15u26, 20sec ,jaar 07, maand 01 ,dag 10)
maar om dit serieel door te sturen zou ik dit graag doen met 6 integerwaarden. Dus:
integerwaarde 15
integerwaarde 26
integerwaarde 20
integerwaarde 07
integerwaarde 01
integerwaarde 10
deze integers verstuur ik dan serieel door.
Ik maak dus eerste een string 'uur' aan, waar ik ' 1 en 5 ' insteek, daarna een string 'min' waar ik ' 2 en 6 ' insteek .. enzoverder
dus heb ik eigenlijk strings die bv ' char 1 char 5 ' bevatten etc.
maar ik wil daarvan nu gewoon int 15 van maken ? Maar ik snap echt niet hoe ik daarbij moet komen?
het is wss iets heel stoms, of iets die ik verkeer interpreteer ofzo
dit is m'n code
iemand die me kan helpen,
Alvast bedankt!
vriendelijke groeten,
Alexander
Ik zit met een vraagje, wss is het wel logisch op de lossen, maar van de Javadocs geraak ik maar niet wijzer..
eventjes de situatie uitleggen. Ik haal een tijdsbepaling van een website op m'n draadloze module die op een machine staat (via GPRS). Nu moet ik deze tijd serieel doorsturen naar een extern apparaat.
De data die binnengehaald wordt ziet er zo uit: 152620070110 (15u26, 20sec ,jaar 07, maand 01 ,dag 10)
maar om dit serieel door te sturen zou ik dit graag doen met 6 integerwaarden. Dus:
integerwaarde 15
integerwaarde 26
integerwaarde 20
integerwaarde 07
integerwaarde 01
integerwaarde 10
deze integers verstuur ik dan serieel door.
Ik maak dus eerste een string 'uur' aan, waar ik ' 1 en 5 ' insteek, daarna een string 'min' waar ik ' 2 en 6 ' insteek .. enzoverder
dus heb ik eigenlijk strings die bv ' char 1 char 5 ' bevatten etc.
maar ik wil daarvan nu gewoon int 15 van maken ? Maar ik snap echt niet hoe ik daarbij moet komen?
het is wss iets heel stoms, of iets die ik verkeer interpreteer ofzo
dit is m'n code
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| // stream openen die data binnenhaalt InputStream clk = (InputStream) Connector.openInputStream(url); // lusje die alle 12 de getallen binnenhaalt, laatste duid erop de de reeks teneinde is for (int i = 0; i <= 12; i++){ switch (i){ case 0: case 1: uur += clk.read(); break; case 2: case 3: min += clk.read(); break; case 4: case 5: sec += clk.read(); break; case 6: case 7: jaar += clk.read(); break; case 8: case 9: mnd += clk.read(); break; case 10: case 11: dag += clk.read(); break; case 12: if(clk.read() == -1){ int datum_binnengekregen = 1; System.out.println("data binnengekregen OK"); } break; } } int uur_int = Integer.parseInt(uur); int min_int = Integer.parseInt(sec); int sec_int = Integer.parseInt(sec); int jaar_int = Integer.parseInt(jaar); int mnd_int = Integer.parseInt(mnd); int dag_int = Integer.parseInt(dag); outStream.write((char)uur_int ); outStream.write((char)min_int ); outStream.write((char)sec_int ); outStream.write((char)jaar_int ); outStream.write((char)mnd_int ); outStream.write((char)dag_int ); |
iemand die me kan helpen,
Alvast bedankt!
vriendelijke groeten,
Alexander