Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD scherm openmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderstaand..

Kan ik mijn beeldscherm openmaken, om te kijken of daar wat aansluitingen los zitten o.i.d?

#########################

Ik ben sinds mei 2005 in het bezit van een HP ZD8045

Sinds enkele weken heb ik een vreemd probleem.. Zo nu en dan krijg ik een hele STROOK met gekleurde pixels in mijn scherm!! Deze gaan ook niet meer weg..

Op een externe monitor, krijg ik ze niet!!!

Wie is bekend met dit fenomeen?

www.netvibe.nl/hp/stripes.3gp

Ik heb ondertussen al 9 strepen door mijn beeldscherm.. Ik heb al contact met HP gehad, en zij kunnen dit repareren voor 358 euro.. (Jaaaa Daaaaaaaaggg)

Ze vertelden wel dat er een kans was dat het de connector was??

www.netvibe.nl/hp/connector.jpg

Ik heb het rechter kabeltje naar mijn LCD al losgehaald, maar mocht niet baten..

Iemand een idee, hoe ik dit probleem kan verhelpen..?

#########################

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 15:57
Waarschijnlijk kom je het tft paneel aan het vervangen. Dit is niet iets wat je even eenvoudig kunt repareren en zit doorgaans in de print die in je tft zit verwerkt.

Succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:14:

Sinds enkele weken heb ik een vreemd probleem.. Zo nu en dan krijg ik een hele STROOK met gekleurde pixels in mijn scherm!! Deze gaan ook niet meer weg..

Op een externe monitor, krijg ik ze niet!!!
Dat is dat je row drivers (die idd in je scherm zitten) voor een deel stuk zijn, en als je dit wilt repareren zul je ergens anders een scherm vandaan moeten halen.

Ik denk als die laptop het nog waard is dat je beter die 358 euro eraan kunt spenderen dan zel f kunt gaan zitten klooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ontdek trouwens net, dat als mijn screensaver aan staat, en ik me concentreer op een LIJN,

ik de kleuren een BEETJE zie aanpassen, naar de achtergrondkleur (HEEL LICHT)

zou het echt geen driver oid kunnen zijn?

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:25:
Ik ontdek trouwens net, dat als mijn screensaver aan staat, en ik me concentreer op een LIJN,

ik de kleuren een BEETJE zie aanpassen, naar de achtergrondkleur (HEEL LICHT)

zou het echt geen driver oid kunnen zijn?
Als je bios in beeld is is er nog geen driver geladen. Heb je het probleem dan ook of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet, staan ze er al..

Evt Bios van laptop zelf (miss ooit een keer verkeerde geupdate?)

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:31:
Als ik mijn pc aanzet, staan ze er al..

Evt Bios van laptop zelf (miss ooit een keer verkeerde geupdate?)
Kan ik me niet voorstellen

dan zou het al de bios van je grafische kaart moeten zijn en de kans dat daar een probleem in zit is erg klein.

Dit is gewoon een hardwarematig probleem als het in het bios al aanwezig is. Het aanbod van HP lijkt me absoluut niet zo verkeerd, normaal betaal je dat voor een nieuw los TFT scherm voor een laptop zonder in te bouwen

Ik zou het gewoon door hp op laten lossen, heb je ook garantie ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, alleen vind ik het irritant, aangezien ik de laptop net ruim 1.5 jaar heb, en er 1800 eu voor heb betaald destijds..

dat ding word ook redelijk warm, en ben bang dat het probleem weer terugkomt (nadat de nieuwe garantie weer is verlopen)

ik had een tijd lang last van traag opstarten(af en toe) van mijn laptop, toen heb ik wel eens een bios update gedaan, daarna is het wellicht begonnen deze ellende..

Maar goed, als er echt niets op zit, kan ik niets anders doen dan opsturen

• GH45T
Maar goed, als er echt niets op zit, kan ik niets anders doen dan opsturen
Ik zeg niet dat er niets anders op zit, ik zeg alleen dat me dat de beste optie lijkt.

Ik repareer zelf regelmatig laptops en ik zal je mijn mening over de HP thuislaptops maar niet geven (met thuislaptops bedoel ik bijvoorbeeld zo eentje zoals jij hebt) Verschrikkelijk, er gaat redelijk snel iets stuk, logica is ver te zoeken en onderdelen zijn gigantisch duur.

Daarom valt me dat bedrag ook nog mee, ik heb wel eens gevraagd voor een nieuw, los moederbord. Ze moesten dat uitzoeken en kwamen met een bedrag van 700 (!) euro aanzetten.

Over dat warm worden, een keer goed stofvrij maken met een compressor. Daar kun je nog redelijk eenvoudig bij, zit aan de onderkant zo'n kwart stuk meer wat je er uit kunt halen. Dan kun je de koeling schoonmaken. Traag opstarten zou ik eerder op software schuiven, heel misschien een kapotte harddisk maar die kun je zelf makkelijk vervangen.

Verwijderd

Heb zelf een soortgelijk probleem gehad met mijn topline laptop. Aangezien deze wat ouder was heb ik m wel zelf opengemaakt. Bleek dat er 2 draadjes loszaten van de connector van het moederbord naar het lcd scherm. Ze maakten nog heel vaag contact zodat er in eerste instantie alleen maar ruis op t scherm zat. Toen het contact echt verbroken was, was er ook helemaal geen beeld meer op het scherm. Heb aan de hand van een foto van het kabeltje bij Topline (tulip computers) een nieuw kabeltje kunnen bestellen voor €15 ex btw ex verzendkosten (totaal 35 euro).
Het is wel een gepuzzel om alle schroefjes te vinden en na openmaken wordt ie er zeker niet mooier op, maar in mijn geval scheelde het enorm veel geld!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 23:10
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:37:
ja, alleen vind ik het irritant, aangezien ik de laptop net ruim 1.5 jaar heb, en er 1800 eu voor heb betaald destijds..
Is er geen (vrij recente) wet die fabrikanten verplicht 2 jaar garantie te geven op (sommige) elektronische producten?

• GH45T
Ze maakten nog heel vaag contact zodat er in eerste instantie alleen maar ruis op t scherm zat. Toen het contact echt verbroken was, was er ook helemaal geen beeld meer op het scherm.
Met andere woorden, jij had een compleet ander probleem dan TS. Verticale lijnen door het beeld is van een ander caliber dan ruis.

Verwijderd

Topicstarter
ik wou dat die wet er was, dan hoef ik niet zo te lopen kl**ten

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Er zijn iig maar 2 plekken waar dit probleem zou kunnen zitten:
1. geheugen van de videokaart (onwaarschijnlijk dat het dat is, aangezien een externe monitor wel werkt)
2. Row drivers / bedrading daarvan na het tft/ het tft zelf.
Dat de row driver zelf defect is is ook erg onwaarschijnlijk, bedrading lijkt me het meest logisch, het tft zelf kan ook, maar dan zou je niet verwachten dat er nog een 'beetje' contact kan zijn (zoals bij je screensaver).
De bedrading die van de tft naar de controller loopt zit vaakt niet gesoldeerd, maar met een soort geleidende lijm, die zal wel los zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ff 'piel' met die zwarte tape, van die connector, en dan die connector weer inplug, is er 1 streep weg!!

deze komt dan alleen na enkele secondes weer terug..

wat ik vermoed, ook na deze berichten, is dat die geleidende lijm misschien is gesmolten door de hitte, en daardoor misschien niet meer geleid

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 23:10
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:05:
ik wou dat die wet er was, dan hoef ik niet zo te lopen kl**ten
Waarom zoek je dan niet even op google of die wet niet echt bestaat. Na enkele minuten heb ik dit gevonden:

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1539

Daar staat dus:
Voor consumenten producten (sic) is de wettelijke minimale garantietermijn 2 jaar.
Volgens mij valt een laptop niet onder de uitzonderingen. En de bron is imo ook betrouwbaar...

Verwijderd

Mss alle connectors eens inspuiten met contactspray...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 03:48:
Mss alle connectors eens inspuiten met contactspray...
Contactspray gaat niet zo lekker met hoge frequentiële pulsen.
Gewoon even laten fixen en als het de draadjes zijn is het zo klaar. Die mensen doen de hele dag niets anders en je krijgt volgens mij ook altijd even garantie op de reparatie en als je het zelf doet heb je geen garantie, snap je?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

ok mensen... jullie komen een beetje te laat en te vroeg. Ik heb onlangs een 17" tft van bijna hetzelfde type opengemaakt om te kijken hoe hij in elkaar zit - mn ervaring met een setje 15"ertjes is dat ze allemaal grofweg hetzelfde in elkaar zitten. Het is goed te doen om hem uit elkaar te halen, maar of je met die strepen veel verbetering zult krijgen is nog maar de vraag. De connectorkabels zitten meestal met je gemiddelde fabrieks-lijmpistool stevig vastgemaakt en de matrix is netjes shielded dus je zult goed moeten kijken waar het defect zit. Maar ze zijn over het algemeen systematisch en goed losneembaar geconstrueerd. Als ik nou een fotocamera had gehad zou ik een fotoserie van het ontleden hebben gemaakt.... (zie ook het grote hardware ruiltopic - heb je een simpele digitale fotocamera, dan wil ik graag ruilen met je :-))

Verwijderd

Topicstarter
Slotconclusie?

Opsturen naar hp, 358 euro EXCL btw

of?

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:50
zelf fixen door die draadjes dus weer te (laten) maken

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb ongeveer het zelfde aan de hand met mijn HP laptop ( zd8125ea).
Ik heb sinds eergisteren een brede witte lijn van ongeveer 3cm breed vertikaal over mn beeld lopen.
Na even zoeken en denken wat het kon zijn en bellen met wat computer bedrijfjes ook op dit forum terrecht gekomen.

Nu heb ik voor de poster van dit verhaal nog een tip behalve het opsturen naar HP.

Ga even naar je verkooppunt waar de laptop gekocht is, ik heb namelijk vandaag met HP gebeld en die zijn tot niks bereid omdat hun aangeven dat de garantie overgaat op de verkoper van het produkt aan de consument.

Toen ik bij Dynabyte aan de bel ging waar ik op 4-6-2005 de laptop gekocht had en het verhaal uitgelegd had en aangaf dat ik geen extra garantie afgesloten had kreeg ik het volgende te horen.

Er is schijnbaar een procedure aangegeven door de consumentenbond aangaande defecten aan hardware. Het wordt door dynabyte als volgt aangepakt. Het eerste jaat is de gewone volledige fabrieksgarantie. Het 2e jaar is 2/3 van de reparatie kosten nog voor Dynabyte en 1/3 voor mij ( dat is nu dus ) . Volgend jaar zal bij gebreken Dynabyte nog 1/3 betalen en 2/3 voor mij.

In dit geval kan je dit dus alsnog een lieve duit schelen en is dus een goede optie om even te informeren bij je verkoopunt voor je je laptop naar HP stuurt.

AL met al een dikke pluim voor Dynabyte vind ik.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19
Binnen 2 jaar zou je volledige garantie moeten krijgen..

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Helaas is dat het verschil tussen "zou moeten krijgen "en daadwerkelijk krijgen.
Zoals aangegeven heb ik telefonisch contact gehad met HP en die zijn tot niets bereid.
Dynabyte geeft aan dat tenzij je garantie bij koopt ik nu dus van de regeling gebruik kan maken en dat het mij slecht 1/3 van de prijs kost. Opzich al heel wat beter dan het volle pond dacht ik zo.

Echter als ik daadwerkelijk ergens het artikel kan vinden (buiten de link gegeven eerder in dit tread) waarin keihard en onmiskenbaar staat dat je als consument recht hebt op minimaal 2 jaar garantie op de electronica zal ik dit zeker bij Dynabyte onder de neus schuiven.

Voorlopig hoeft de laptop pas uiterlijk aanstanaade dinsdag bij Dynabyte te zijn omdat de retourzendingen een keer in de week op woensdag gaan. Dus...... ben je fanatiek en wil je de fabrikant en winkel ongelijk bewijzen hoor ik het graag.

Verwijderd

Topicstarter
*UPDATE

Ik heb in de tussentijd ook niet stilgezeten.. Ben er ook achter, hoe het precies zit, met die wettelijke aansprakelijkheid!

Check: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

Zodoende meerdere malen contact gezocht met de Wehkamp (verkopende partij) en HP. Uiteindelijk heeft Wehkamp toegezegt, dat er op dit soort artikelen 3 jaar garantie zit..

En inderdaad, 1/3, 2/3 e.d werd mij ook verteld.

Ik moest nu offertes laten maken, om mijn probleem op te laten lossen, en deze dan mailen naar de wehkamp(Speciaal emailadres)

Wehkamp zou dan beslissen OF en IN hoeverre ze voor de kosten willen opdraaien!

Anfin, de hele bende incl. tekst en uitleg heb ik afgelopen woensdag naar het door hun opgegeven emailadres gestuurd, en tot op heden nog geen enkele response..

Ik ga morgen maar WEER (lees: 10e X) contact zoeken met de Wehkamp, met de vriendelijke vraag:

Hebben jullie mijn email ontvangen?

Ben benieuwd!

Verwijderd

Kleine Update van mijn kant is gelukkig een stuk makkelijker verlopen echter niet veel sneller.

Ik heb zoals gezegt mijn laptop bij Dynabyte kunnen brengen en ben akkoord gegaan met de vergoeding van 2/3 van de reparatie kosten.

Jammere van het geheel is dat ook al heb je dat dan geregeld dat het nog steeds een grote, trage lompe machine is die reparatie molen van HP.

Mijn laptop is inmiddels al weer 3 weken weg en ik heb nog steeds niet eens het telefoontje gehad over de te verwachten kosten, mijn insteek is dat dat betekend dat er uberhaubt nog niet naar gekeken is. Mijn verwachting en die van Dynabyte is dat dit 6 tot 8 weken kan gaan duren........ hoe bedoel je "Beetje jammer !!!!"

Als de laptop terug is en de raparatie bekend is horen jullie verder over het hoe en wat van de raparatie en de kosten totaal.

Verwijderd

Nog steeds niet hersteld ???
Heb sedert gisteren zelfde probleem ; net een maand buiten de garantie ; in het midden - ter hoogte van de sluiting (toeval of niet ???) 1 fijn streepje.

Contact opgenomen met HP. Antwoord : +- 350€ excl.BTW
Gezocht met Google voor andere oplossing. In de USA blijkt dit een kinderziekte te zijn (m.a.w. véél van dergelijke gevallen) en zou er een rechtszaak tegen HP gestart zijn.

In elk geval : dit wordt mijn éérste en laatste "HP-whatever". Batterij is trouwens ook niet veel waard.

Verwijderd

ja, die van mij is al even hersteld.
heeft in totaal ongeveer 10 weken geduurt voor ik hem weer in huis had en de kosten waren totaal geloof ik 357 eurie waarvan 1/3 voor mijn rekening kwam.

Inmiddels is die laptop bij mn schoonmoeder in huis en heb ik een nieuwe kunnen kopen waarop ik hopelijk snel extra garantie ga aanschaffen voor alle zekerheid.
Pagina: 1