TNT2 sneller met snellere PIII

Pagina: 1
Acties:

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan iemand me vertellen of mijn TNT2 175/200 nog beter kan presteren wanneer ik mijn celly 566@749 verruil voor een PIII 700 of 800 en daarmee tevreden kan wachten tot de GeForce GTS betaalbaarder wordt, of kan ik beter nu een GeForce GTS kopen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 09:12 schreef rdluca het volgende:
Kan iemand me vertellen of mijn TNT2 175/200 nog beter kan presteren wanneer ik mijn celly 566@749 verruil voor een PIII 700 of 800 en daarmee tevreden kan wachten tot de GeForce GTS betaalbaarder wordt, of kan ik beter nu een GeForce GTS kopen.

Alvast bedankt!
wachten tot de GeForce GTS betaalbaarder wordt ;)

Waar gebruik je je PC voor ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:59

Predator

Suffers from split brain

Als je niet gamed en geen 22" monitor hebt gaat je geen verschil merken zelfs met een Gforce erin :)

Game je wel graag en je kijkt niet op een nieuwe kaart....
Gforce erin :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad handiger te vermelden met welk doel: games, met het oog op FPS in FS2000

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Over het algemeen genomen kun je het beste kijken naar in welke resolutie je wilt draaien (vooral monitor afhankelijk, nl hoog mogelijk) en hoeveel fps je nu haalt en of dit genoeg is.

Een paar voorbeelden.
Op dit moment haalt mijn GF2 GTS 100-120 fps in 1024x768. Dus om die reden heb ik een nieuwe monitor besteld. Een kennis van me heeft een 22"er en heeft op dit moment een Voodoo3. Om die reden neemt ie binnenkort een GF2.

Maw. Kijk welk onderdeel de bottleneck is:
De monitor, de videokaart, de processor, het mem.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je gebruik wilt maken van de etra grafische mogelijkheden die een GeForce biedt --> koop dan een GeForce.

Ja zal trouwens wel een klein beetje verschil zien als je de Celly switcht voor een P3 aangezien de TNT2 nogal CPU afhankelijk is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
FS2000 heeft liever een Athlon 1.2GHz dan een Geforce2 Ultra 64MB...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ja en nee. Je TNT2 heeft nu een bepaalde ondergrens en bovengrens. Is het op te bouwen beeld simpel, dan zit ie in een hoge fps. Is het beeld druk en heeft je computer het druk (bv. schietende bots), dan zakt je fps in. Die bovengrens qua fps gaat niet stijgen, omdat dan je videokaart de bottleneck is, niet je CPU. Je bovengrens blijft dus ongeveer gelijk met een snellere CPU. Op moeilijke momenten gaat je CPU je videokaart beperken, de ondergrens gaat dus hoger liggen met een snellere CPU. Over het algemeen is bij een P3-500 de bovengrens bereikt met een TNT2, alleen de ondergrens kan dan nog hoger gaan liggen.
Pagina: 1