PC start niet (beeld zwart)

Pagina: 1
Acties:

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
Mijn PC start nog wel op, maar het beeld blijft zwart. in eerste instantie dacht ik dat het gewoon mijn videokaart was, want dat leek mij het meest logisch. Heel soms start 'ie wel, maar dan blijft ie ongeveer na een minuut hangen (hij deed het voor het eerst in een spel (2x), dus toen dacht ik; snel windows opnieuw erop, anders moet dat @regroup). Maar toen bleef ie dus hangen in de windows install, nu komt ie nooit voorbij het formateer proces

Harde schijf:
leek me ook vrij logisch dat dat het kon zijn, want je pc kan blijven hangen als een HDD kapoet is ..

Videokaart:
Is het niet, want deze werkt gewoon in een andere PC perfect ...

Geheugen:
Dit was het niet en nadat ik wat rondgevraagt had, werd mij verteld dat het mjn geheugen was, dus ik een nieuwe geheugen stick er in proppen (koste me ook nog 100 € :'( ) ...

maar .. dit was het óók niet, mijn pc start dus nog steeds op met een zwart scherm ... monitor is het trouwens ook niet, die gebruik ik namelijk nu bij een andere pc (net als de videokaart dus)

heeft iemand een idee waarom mijn pc niet start (met beeld dan ..) ?

mijn PC:
3.4 GHz HT ("Prescott")
4x250GB
4x512MB + nu dus 1 stick 1 GB (erbij gekocht)
6610XL (aldi kaart, overgeclocked)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
1. Overclock terug zetten.

2. Werkt de HD ok in een andere computer, geen bad sectors etc.? Check met een DOS tool van de fabriek indien mogelijk. NB dan moet het, of een systeem wel zolang draaien.

3. Een ander zeer belangrijk onderdeel is het moederbord, ook dit kan stuk gaan.

"That was left handed..." - JJH

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
1, geprobeerd, hielp niet .. :-/
2, die harde schijf zit nu in een andere computer als OSschijf (heb 3 schijven geprobeerd, 2x een SATA 250, en 1x een 160 IDE)
3, kan ik dat nagaan? checken of dat het zou kunnen zijn?

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je vermeld niets over je voeding en je moederbord, terwijl deze bij uitstek defect kunnen zijn. Volgens mij is er ook een prima faq over die je eerst moet afwerken voor je hier opstartproblemen post. In die FAQ staat tevens dat je alle gegevens moet vermelden die relevant kunnen zijn.