Toon posts:

Verzamelingen en Complilations Folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik iTunes 6 en had een Nerderlandse versie. Ik heb de iTunes optie aanstaan die er de MP3 bestanden zelf op schijf organiseert. Het geval is dat bij het aangeven van de optie 'Verzamling' (of Compilation in de engelse versie) de CD in een aparte 'Verzameling' directory wordt gezet, so far so good... Ik ben echter over gegaan naar de engelse versie (nl taal directories verwijderd) en dit werkt prima. Het probleem (mag de naam probleem eigenlijk niet hebben ;)) is dat de nieuwe verzamel albums die ik importeer nu in de 'Compilation' directory komen te staan. Vrij logisch maar ik zou toch graag al mijn verzamel CD's bij elkaar willen (het liefst alle CD's uit Verzamelingen naar Compilations).

Ik heb geprobeert om de optie 'Compilations' uit te zetten zodat hij verzamel CD's per artiest gaat indelen om vervolgens de verzamel optie weer aan te zetten. Dit in de hoop dat hij de betreffende CD's nu in de compilations directory plaatst. Dit werkt bij mij echter niet. Heeft iemand ideeen hoe dit op te lossen? Kan ik deze CD's misschien opnieuw importeren richting de 'Compilations' directory? Kan ik ze gewoon verplaatsen, of moet ik dan per nummer aan gaan geven waar ze heen zijn verhuisd? Ideeen zijn welkom en alvast bedankt.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad en bij mij was dit makkelijk te doen. Alleen lijkt het alsof het bij jou niet werkt, want ik heb dezelfde wijze gebruikt:

Ik heb namelijk alle nummers van een cd geselecteerd in iTunes (die fysiek in de map "Verzamelingen" stonden). Vervolgens Appeltje-I en dan de "Part of compilation" uitgevinkt. Dan op OK drukken.
Vervolgens weer dezelfde nummers selecteren en weer Appeltje-I en dan "Part of compilation" weer aanvinken.

Hierdoor werden de nummers van de desbetreffende cd's van de map "Verzamelingen" naar de "Compilations" map verplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dat het bij mij niet werkt. Net trouwens even gekeken... ik zie dat ik met het uitvinken van 'Compilations' NIET mijn directory structuur wordt omgezet :? En ik heb toch het vinkje aanstaan dat iTunes dit mag/moet regelen.

Misschien toch maar eerst 7.x installeren en dat deze zijn werk wat beter doet.