Toon posts:

USR4511 MaxG PCMCIA kaart Geeft problemen in bcmwl5.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit niet post in het verkeerde forum... 8)7
Mijn laptop:
Siemens Amilo k7600
Laatse bios 1.07
Alle hardware is correct geïnstalleerd en hebben de laatste drivers
Alle updates van windows xp pro zijn geïnstallleerd
Geen extra software geïnstalleerd
Harddisk is foutloos (000 op extended scan met wd diagnostic)
Geheugen is foutloos (Memtest gedaan)
Versie van bcmwl5.sys: 3.100.46.0 (Is de meest recente versie die er te vinden is op het net)

Ik blijf maar die **?!grrr BSOD krijgen ;( :
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met bcmwl5.sys als probleemgever.

Iemand hetzelfde probleem gehad ooit met een amilo en daar een oplossing voor gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?
Heb al verschillende mails gekregen van USR met idiote voorstellen en oplossingen die geen oplossing zijn...

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:35
ik denk persoonlijk dat de driver software niet samen gaat met andere drivers o.i.d of niet goed fungeert met windows zelf..

Verwijderd

Dat is een Broadcom draadloze chip aan de driver te zien? Je hebt die driver toch al is er af gesmeten en terug geïnstalleerd? (Ik zie dat namelijk niet staan bij de dingen die je al gedaan hebt.)
Je kan eventueel ook eens proberen van een driver van een andere fabrikant te installeren? Geen idee of dat gaat lukken, maar bv. HP en Dell hebben wel laptops met die Broadcom chip in. Heb nu geen zin om het op te zoeken, maar intikken in Google, en je vind de naam van de chip wel.
Trouwens: Wanneer doet de bsod zich juist voor? direct als je het kaartje erin steekt?
@Bart: Lijkt me raar, die broadcom drivers zijn binary's, en zitten in zoveel laptops standaard in zonder problemen te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:25:
Dat is een Broadcom draadloze chip aan de driver te zien? Je hebt die driver toch al is er af gesmeten en terug geïnstalleerd? (Ik zie dat namelijk niet staan bij de dingen die je al gedaan hebt.)
Je kan eventueel ook eens proberen van een driver van een andere fabrikant te installeren? Geen idee of dat gaat lukken, maar bv. HP en Dell hebben wel laptops met die Broadcom chip in. Heb nu geen zin om het op te zoeken, maar intikken in Google, en je vind de naam van de chip wel.
Trouwens: Wanneer doet de bsod zich juist voor? direct als je het kaartje erin steekt?
@Bart: Lijkt me raar, die broadcom drivers zijn binary's, en zitten in zoveel laptops standaard in zonder problemen te geven.
Allemaal al gedaan heb al 4 verschillende bcmwl5.sys bestanden geprobeerd, als ze niet van USR komen herkent hij de kaart zelf niet... USR zit trouwens met de meest recente bcmwl5.sys die er te vinden is op het net.
Heb ook al via services de tool van USR uitgeschakeld en de draadloze verbinding manager van windows zelf gebruikt. Maar dat is vanzelfsprekend ook geen oplossing want die driver blijft gebruikt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 12:35 ]

Verwijderd

Hmmmm, ja, het kan natuurlijk ook doodgewoon een harware probleem zijn he. Je zou kunnen proberen is te kijken wat dat kaartje in een andere laptop geeft? Als het daar ook niet werkt weet je dat het een hardware probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:22:
Alle hardware is correct geïnstalleerd en hebben de laatste drivers

Verwijderd

Ja, ok, maar daarom weet je niet zeker dat het wel degelijk een hardware probleem is he, zelfs als je hardware goed geïnstalleerd is kan er zich nog altijd een of ander driverconflict ofzo voordoen. Vandaar, even kijken in een andere laptop, dan weet je het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:30:
Ja, ok, maar daarom weet je niet zeker dat het wel degelijk een hardware probleem is he, zelfs als je hardware goed geïnstalleerd is kan er zich nog altijd een of ander driverconflict ofzo voordoen. Vandaar, even kijken in een andere laptop, dan weet je het zeker.
Als er een driverconflict is dan lijkt het me zo dat USR of Broadcom de bcmwl5.sys niet goed getest heeft of het vertikt om een update op het net te smijten.
Ik herhaal nog es die laptop staat PERFECT in orde heeft alle nieuwste drivers en staat volledig up to date.
Pagina: 1