Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hypotheekverstrekkers (niet de bank)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd vaker vreemde hypotheekverstrekkers.

www.hypotheeq.nl
www.directhypotheken.nl

Het vreemde van deze verstrekkers is dat je met hetzelfde salaris een hogere hypotheek kan afsluiten (theoretisch volgens de online berekening) dan bij de diverse banken (postbank, ing, abn, sns)

De rente tarieven liggen volgens mij niet extreem veel hoger.

Maar wat is de adder on het gras bij deze bedrijven? waar halen zij het geld vandaan (DSB?)

Ik heb vandaag concreet informatie aangevraagd bij hypotheeq.nl en hoop binnenkort een gesprek te hebben met hun, ben erg benieuwd of iemand hier meer kan vertellen over deze verstrekkers.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omdat de marge voor "leefkosten" anders worden berekend.

Kijk; je verdient, pakweg: 2000 netto. Daarvan kan je bij een bank bijvoorbeeld een hypotheek krijgen die bruto 600 Euro per maand is (dus zonder belastingvoordeel). De bank houdt dus 1400 Euro over voor overige eigen kosten & je boodschappen en dergelijke.

Misschien dat zo'n andere verstrekker dat minder doet + dat ze je allerlei aanvullende verzekeringen willen/moeten aansmeren en dat daar de marge zit die ze tekort schieten ten opzichte van de rente die de bank trekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Valt wel mee, het verschil.
Deze berekeningen zijn ook meestal zonder NHG en die bij banken meestal met NHG

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:43:
Valt wel mee, het verschil.
Deze berekeningen zijn ook meestal zonder NHG en die bij banken meestal met NHG
Fout, deze zijn wel met NHG. althans eerste website wel, tweede wesbite niet. Ik kan volgens deze eerste websites 209.000 euro lenen en heb momenteel een hypotheek van 280.000. gewoon een afspraak maken, kom je veel meer te weten.

Geld wordt gewoon bij banken vandaan gehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door Cardinal op 10-01-2007 13:52 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Volgens mij onder ideale omstandigheden,
ze hanteren naar mijn maatstaven factor 6 van het jaarsalaris terwijl je dat bijna niet meer ziet,
je moet dan starter zijn met een goed perspectief en/of daarnaast ook nog eens iemand hebben die voor je instaat als je het niet meer kunt betalen.

Verwijderd

Online berekeningen zijn nooit accuraat. Alles staat of valt bij ziekteverleden, opleiding, huidige baan en arbeidsperspectief, "goede" danwel "slechte" buurt, leeftijd, kredietverleden en ga zo nog maar even door. Ik zou dan eerst ook eens afwachten wat je daadwerkelijk gaat krijgen (en je achter je oren krabben wanneer je een groot deel van je maandinkomen kwijt bent aan woonlasten en tot 130% van de EW van je huis gaat)...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

-ET-

Phone Home

Dit 'probleem' wordt overigens binnenkort aan banden gelegd door nieuwe wetgeving. Althans volgens mij hyptheek adviseur. Voornamelijk om te voorkomen dat als je bij een niet-bank instelling geld leent, je te veel leent waardoor je in de financiële problemen komt.

Verwijderd

-ET- schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:10:
Dit 'probleem' wordt overigens binnenkort aan banden gelegd door nieuwe wetgeving. Althans volgens mij hyptheek adviseur. Voornamelijk om te voorkomen dat als je bij een niet-bank instelling geld leent, je te veel leent waardoor je in de financiële problemen komt.
De wet financiele dienstverlening (WFD) wordt effectief waardoor je een fiks aantal diploma's moet hebben voordat je advies mag verlenen op het gebied van leningen en hypotheken. Niets mis mee overigens, genoeg mensen (zowel hypotheekgevers als -nemers) die verblind door eurotekens de grofste verplichtingen aangaan...

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:12:
[...]

De wet financiele dienstverlening (WFD) wordt effectief waardoor je een fiks aantal diploma's moet hebben voordat je advies mag verlenen op het gebied van leningen en hypotheken. Niets mis mee overigens, genoeg mensen (zowel hypotheekgevers als -nemers) die verblind door eurotekens de grofste verplichtingen aangaan...
De WfD schrijft voor dat een advies waarmee een product verkocht wordt bewaard moet worden zodat een adviseur kan verdedigen waarom hij zijn/haar klant geadviseerd heeft om dat product te nemen: eg: Iemand zal dan geen belegginshypotheek meer krijgen als deze dmv vragen invuld dat hij nooit wil beleggen...

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Bij DSB kun je geen restitutie op de polis krijgen, dus verhuizen, of je huis als oude dag voorziening gebruiken wordt lastig.

Vraag met name even naar de verhuis voorwaarden van je hypotheek. Dat lijkt me uiteindelijk toch het belangrijkste. Kun je hem makkelijk meenemen naar een nieuw huis, wordt er niet moeilijk gedaan als jij bij verhuizing naar een andere bank wilt. En kan de polis worden uitbetaald, als je het huis verkoopt en je gaat huren? Het lijkt me dat hier de adders kunnen zitten icm bovengenoemde feiten.

Verwijderd

Topicstarter
een vriendin van me is op dit moment ook bezig met een hypotheek, en zelfs de ING deed moeilijk over het meeverhuizen van de hypotheek. na enige discussie hebben ze dit wel geaccepteerd.

maar dit zijn idd punten waar ik op moet letten:
- hypotheek onderbrengen in ander huis
- vroegtijdig inlossen door verkoop
- mogelijkheid tot migratie naar andere verstrekker

dan vraag ik me nog steeds af:

als hun het geld bij de bank lenen, waarom kunnen zij mij dan meer geven dan de bank zelf doet? staan zij garant bij de bank en mijn huis bij hen ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 14:54 ]

Pagina: 1