Toon posts:

Gepersonaliseerd email verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik typ deze post na twee uur googlen.

Ik kan me herinneren dat ik op de email marketing conferentie van vorig jaar een presentatie voorbij zag komen waar in een gepersonaliseerde email werd laten zien. Deze email bestond uit een plaatje van bijvoorbeeld een etalage met daarop een tekst als "de winkel van x" waarbij x de naam van de klant uit een database was.

Kent iemand een tool/service provider die dit kan?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Simpel scriptje met een template en database als input.

Je kan met (vul hier je favoriete scripting taal) een script maken dat een HTML template inleest, vervolgens de variabelen aanpast aan de hand van de lijst van namen uit een database.
vervolgens wordt de mail verstuurd naar die ene klant, en ga terug naar stap 2.

Copy.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even uit nieuwsgierigheid: noem eens wat termen die je probeerde? :)

Want dit kan in de meeste (zo niet alle) mass mailing tools? En vele CRM / marketing programmaatjes. Zelfs in Word (e-mail merge). En inderdaad is het ook zo te maken in een php scriptje icm de database.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:37:
Simpel scriptje met een template en database als input.

Je kan met (vul hier je favoriete scripting taal) een script maken dat een HTML template inleest, vervolgens de variabelen aanpast aan de hand van de lijst van namen uit een database.
vervolgens wordt de mail verstuurd naar die ene klant, en ga terug naar stap 2.
Thanks!

Ken je toevallig ook een pre-made script/tool? Ben zelf niet zo'n coder.

Zo niet ga ik wel op elance kijken voor een coder.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:42:
Even uit nieuwsgierigheid: noem eens wat termen die je probeerde? :)

Want dit kan in de meeste (zo niet alle) mass mailing tools? En vele CRM / marketing programmaatjes. Zelfs in Word (e-mail merge). En inderdaad is het ook zo te maken in een php scriptje icm de database.
Ja het personaliseren wel (geachte mevrouw jansen), maar een jpg aanmaken met de naam erin heb ik nog niet voorbij zien komen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ah perse een plaatje, daar had ik even overheen gelezen. Dat lijkt me een dermate weinig gebruikt iets dat ik gewoon even zelf wat zou (laten) maken. Is in PHP of ASP.net een simpel iets, zeker als je een een tool hebt voor het "gewone" werk.

Vergeet overigens niet dat heel wat mensen (waaronder ik) de plaatjes niet gaan zien omdat het uit staat in het mailprogramma ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Kijk anders eens op PHP.net en zoek naar de GD / imagecreate functies. Daar kan je een image dynamisch genereren.
Op deze site staan ook voorbeelden.

Bijvoorbeeld hier

[ Voor 28% gewijzigd door RomeoJ op 10-01-2007 13:51 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Topicstarter
R3dn3ck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:49:
Kijk anders eens op PHP.net en zoek naar de GD / imagecreate functies. Daar kan je een image dynamisch genereren.
Op deze site staan ook voorbeelden.

Bijvoorbeeld hier
Bedankt! Maar veels te technisch voor mij, ik zit zelf niet in de IT en om dan een php script te integreren in een email campagne gekoppeld aan een database... pff. dan heb ik echt een kant-en-klaar oplossing of een stap voor stap handleiding nodig.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Bedankt! Maar veels te technisch voor mij, ik zit zelf niet in de IT en om dan een php script te integreren in een email campagne gekoppeld aan een database... pff. dan heb ik echt een kant-en-klaar oplossing of een stap voor stap handleiding nodig.
Misschien kun je even contact opnemen met een webdesign bureautje. Zij willen vast wel een scriptje voor je in elkaar draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:12:
[...]

Misschien kun je even contact opnemen met een webdesign bureautje. Zij willen vast wel een scriptje voor je in elkaar draaien.
Ja ga ik zeker doen als laatste optie...

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 15:39

EnnaN

Toys in the attic

overigens als ik over letters die perse in een plaatje moeten lees krijg ik altijd een beetje argwaan. weet je zeker dat je dit wilt? denk je niet dat het direct als spam wordt gezien?

mijn spamfilter triggered er in ieder geval best op (zolang er geen gewone text omheen zit) ...

sig

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
With ^^^.

Ik zou me ook sterk afvragen of je dit zo moet gaan willen.
Lijkt me dat dit de spamscore van zo'n mailtje erg negatief beinvloedt.

Abort, Retry, Quake ???

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Maar is het niet een idee om een HTML bestand te sturen en waarin je dan een background picture erin zet met gewoon tekst op de voorgrond waar het behoord te staan in het achtergrond plaatje. Daarmee kan je wel gewoon de naam als variabele gebruiken neem ik aan (zoals: "Beste $name").

Heb je dat trouwens al voor elkaar om dynamisch de klantennamen in de email als gewone tekst neer te zetten, of is dat ook onderdeel van je vraag?

Dat is slechts HTML kennis, dus geen zware programmeertalen zijn daarvoor nodig.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Topicstarter
R3dn3ck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:05:
Maar is het niet een idee om een HTML bestand te sturen en waarin je dan een background picture erin zet met gewoon tekst op de voorgrond waar het behoord te staan in het achtergrond plaatje. Daarmee kan je wel gewoon de naam als variabele gebruiken neem ik aan (zoals: "Beste $name").

Heb je dat trouwens al voor elkaar om dynamisch de klantennamen in de email als gewone tekst neer te zetten, of is dat ook onderdeel van je vraag?

Dat is slechts HTML kennis, dus geen zware programmeertalen zijn daarvoor nodig.
Ja dat zitten we nu ook te bedenken, dat zou ook gelijk een oplossing zijn voor het spamfilter probleem.

Dynamisch invoegen van de klantnaam is geen probleem.
Pagina: 1