Toon posts:

Vraagje over molex connectoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil straks mijn baybus af gaan maken maar ik wil het met molexconnectoren doen. Maar nu mijn vraag. Aan mijn sunons fans zitten 2 molex connectoren, 1 met pinnetjes en 1 waar een molexconnector met pinnetjes in kan.

Zit er nog verschil tusse die 2? Aangezien ik alleen maar male molex connectors heb, kan ik die dan aan de baybus maken en dat ik hem dan op de female van de fan maak?

Ik hoorde van iemand dat de 1 voor naar de voeding toe is en de ander er van af? Das toch bullshit ofniet?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ook zo'n female en male deraan zitten maar gebruik dus alleen me female want daar gaan de draadjes van de fan naartoe. Als ik het goed begrijp wil jij die molex connector in je fanbus maken en daar je fans op aansluiten right?

Als je dat wilt kun je beter die females ervoor gebruiken. Je installeert je females in de fanbus en je pleurt de draadjes van je fan in de male connector.

Ermm.. ben je der nog? 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een lange slang die door me case loopt waar draden aan zitten die naar de knopjes gaan. Daaraan wil ik dus die males maken dat zijn die met die pinnetjes
----
....
----

Ik heb alleen die, en aan 3 van mijn fans zitten 2 connectoren, dus dan d8 ik dan doe ik het zo eraan. Zou dat kunne?

Ik heb ook wel van die stroomverloop stukjes enzo dus die zou ik er toch ook tusse kunne doen? Als ik nie genoeg heb enzo.

Verwijderd

schema

Verwijderd

Je hebt een connector met een 12v + en een ground (en nog 2 maar die gebruik je nie denk ik)
aan die andere connector zit precies hetzelfde alleen kun je daar nog een apparaat aan hangen. ze zijn beiden precies hetzelfde alleen een andere vorm. Voltages zijn hetzelfde. Naar mijn mening kun je ook aan allebij de kanten de stroom erin laten lopen. Maar ik zou het zo normaal mogelijk doen, zodat je er alles in kan steken. Misschien koop je ooit nog wel een fan waarbij je maar connector hebt die je op zo'n connectot van de voeding moet aansluiten. Als je dan een andere connactor aan je baybus hebt zitten is dat natuurlijk lastig. Maak gewoon een baybus met dezelfde connectoren als aan je voeding =D

P.S. Ik heb geen idee wat Male en Female is bij die connectoren =) Vandaar de lastige uitleg =)

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Dan heb je dus per fancontrol een molex nodig anders kun je niet elke fan afzonderlijk aansturen met je baybusje!! dan zijn kleine platte stekkertjes toch makkelijker denk ik?!?!
Pagina: 1