[FLASH] Kraskaart compleet tonen bij bepaald percentage

Pagina: 1
Acties:

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
Hoi,

Ik ben op dit moment aan het rommelen met een online krasspelletje, de lay-out etc eromheen is zo goed als af, dus daar zit het probleem niet. Eerder het volgende; zoals hier te zien is, heb je bij een mouseover een spreekwoordelijk muntje als mousepointer, allemaal leuk en aardig maar iedereen die ooit wel 's een kraslot gekocht heeft bij de sigarenboer heeft nooit de volle 100% van een krasvlak opengekrast.

Wat ik eigenlijk wil is dat als er bijvoorbeeld 60% van het vlak opengekrast is, de rest automagisch weggekrast wordt zodat het 'printje' eronder te zien is. Ik heb nu enorm lopen rommelen met hitTest en zowat de neiging gehad om m'n laptop door het raam te gooien; ik krijg het gewoon niet aan de praat :'(. Het *.fla bestandje is hier te vinden.

• Jermaine
Vergeet ik bijna het "krasscriptje" erbij te zetten;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
onClipEvent(load)
{
        _root.createEmptyMovieClip('square',0);
        function drawSquare()
        {
                x = _root._xmouse;
                y = _root._ymouse;
                with(_root.square)
                {
                        moveTo(x-20,y-20);
                        beginFill(0x000088)
                        lineTo(x+20,y-20);
                        lineTo(x+20,y+20);
                        lineTo(x-20,y+20);
                        endFill();
                }
        }
        this.setMask (_root.square)
}
onClipEvent(mouseMove)
{
        drawSquare();
        updateAfterEvent();
}

:)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je met een bepaald percentage wilt gaan werken, dan zul je het totale opervlakte van het grijs blijvende deel moeten weten. Wat je ook zou kunnen doen is van het percentage deel afstappen en gewoon met een hittest met een redelijk klein cirkeltje in het midden werken. Zodra je dan alles in eht midden hebt gekrast gaat hij open.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jermaine
Het is inmiddels gelukt, jeej :). Nu een ander klein probleempje wat niet echt in dit draadje hoort, dus mocht het eventueel niet goed zijn dan mag een dienstdoende mod m'n vraag best verplaatsen; hoe zit 't met de ondersteuning van Flash (De tool zelf dus, niet de player) onder Vista?

Ik draai nu voor de test op 2 pc's Vista, beiden Ultimate en zeker geen trage CPU's (AMD en Centrino); maar als ik een object wil edit'en gaat het focussen erg traag. Zowel als ik het desbetreffende movieclipje vanuit de library wil openen of vanuit het canvasje zelf, klopt dat? Ik heb al op Google zitten zoeken maar niets kunnen vinden. Hebben meerdere mensen hier last van?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
Ik draai thuis al een tijdje vista beta, met flash.
Draait prima, zowel de player als het programma zelf. Ben eigenlijk geen rare dingen tegengekomen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Jermaine

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe heb je het opgelost? Is nog wel interessant.

• Jermaine
Zoals in het linkje staat, desbetreffende persoon had last van een kwakkelende Dreamweaver, ik had het dus bij Flash (Zoals de TS van het draadje in het Adobe forum had)...
i didn't have the problem above, but the properties panel had a few display glitches for me. the stage was also really slow - typeing text, scrolling, dragging things around, etc.

dreamweaver's UI was also really slow.

turning off DWM worked for me:
right click > props > compatability > check "disable desktop composition"
Dat dus :).

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Jermaine schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:47:
Het is inmiddels gelukt, jeej :). Nu een ander klein probleempje wat niet echt in dit draadje hoort, dus mocht het eventueel niet goed zijn dan mag een dienstdoende mod m'n vraag best verplaatsen; hoe zit 't met de ondersteuning van Flash (De tool zelf dus, niet de player) onder Vista?

Ik draai nu voor de test op 2 pc's Vista, beiden Ultimate en zeker geen trage CPU's (AMD en Centrino); maar als ik een object wil edit'en gaat het focussen erg traag. Zowel als ik het desbetreffende movieclipje vanuit de library wil openen of vanuit het canvasje zelf, klopt dat? Ik heb al op Google zitten zoeken maar niets kunnen vinden. Hebben meerdere mensen hier last van?
Ik kan je niet helpen met je "kraskaart" probleem, maar ik kan je ervaring wel delen m.b.t. Flash in Vista. Ik ondervind precies dezelfde problemen als jou wanneer ik een object wil editten. Bij het editten gaat de overgang van de main timeline naar de movieclip schokkend en erg traag.

Edit: Sorry, had niet goed gelezen dat dit probleem al verholpen was.

[ Voor 3% gewijzigd door radem205 op 02-02-2007 13:02 ]

Pagina: 1