Toon posts:

exel

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een week aan het proberen om in EXEl randvoorwaarden te combineren. Helaas helpen de voorbeelden in EXEL mij niet en alle goede bedoelingen van mijn collega's niet.
Ik wil hebben: ALS kolom A= bv 1 EN kolom B=A,B,C of F het gemiddelde hebben van kolom C
Hoe kan ik deze functies logisch koppelen?

A B C
1 1 A 20
2 5 C 50
3 97 E 20
4 45 B 15
5 5 F 40
6 1 D 20
7 30 A 35
8 5 C 20
9 30 A 10
10 45 B 40

BV Als kolom A=5 en KOLOM B =A,B,C of F dan is de uitkomst:100/3=33.33

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat lukt er niet? :) Anders gezegd: hoe ver ben je tot nu toe zelf gekomen? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ten eerste heet het Excel. Ten tweede, waar kom je nou niet uit met de help? Zoek 'ALS' eens op in de help van Excel?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welkom op GoT. :)

Je zal inderdaad even in de help moeten kijken bij IF/ALS en dan kijken hoe je vergelijkingen doet met logische operatoren. Dat staat echt vrij goed gedocumenteerd in de Excel-helpfiles, dus ik begrijp niet helemaal wat je probleem is. :)

Ik mis in dit topic een beetje je eigen inzet en vooral vind ik het topic ook wat vaag. Ik zie nergens echt een precieze formule die je wil toepassen, alleen "bijvoorbeeld" en mogelijke data. Daarmee kunnen we je niet helpen, en daarom doe ik dit topic dicht, conform Programming Beleid - De "quickstart". :)

Je had trouwens in Waar hoort mijn topic? kunnen lezen dat je topic hier niet echt goed staat, en in *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! *** dat je topictitel niet bepaald informatief genoeg is (laat staan goed gespeld :P).

Als je een nieuw topic wil openen in Officesuites en -software dan kan dat natuurlijk gewoon, maar probeer dan wel wat informatiever uit de hoek te komen, zodat we je ook echt kunnen helpen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.