Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede mp3 speler zonder toeters en bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een Ipod mini (4G). Omdat deze op zijn einde loopt en ik zwaar ontevreden over de accu ben, zoek ik een andere mp3 speler die doet wat hij moet doen: muziek afspelen.
Dus wat mij betreft geen video's, foto's, spelletjes, radio, voicerecorder en meer van dat soort onzin!

Mijn ideale mp3 speler heeft een sterke accu die minimaal 12 uur meegaat (en er niet binnen een half jaar mee ophoudt), minimaal 8G heeft en Flac (en eventueel Ape) afspeelt. Uiteraard moet de geluidskwaliteit goed zijn.

Bovenstaande zijn 'vereisten'.
Verder zou het geweldig zijn als hij herkent wordt door windows als externe harde schijf, dus geen irritante programma's zoals Itunes nodig heeft (Itunes is best leuk, maar niet icm met windows.)
Ook de mogelijkheid om de accu te vervangen wanneer deze gaar is juig ik toe.
Een kleurendisplay is absoluut niet noodzakelijk.

Ik kom echter tot de conclusie dat dit wel eens erg veeleisend van me kan zijn. Tot nu toe heb ik niets gevonden waar ik warm van wordt! -O-

De Cowon iaudio m3 lijkt nog het meest in de buurt te komen van wat ik zoek, al ben ik niet heel erg gecharmeerd van het ontbreken van een display op de speler zelf (display zit op de afstandsbediening). Nog een ander klein probleempje: deze lijkt nergens meer te koop. Dit geldt ook voor de M5.
De opvolger, de X5 lijkt dus een logische optie, al moet ik dan genoegen nemen met de spreekwoordelijke toeters en bellen waar ik niet om gevraagd heb.
Blijft de iAudio 6 binnen deze serie over, al is de 4G wat matig, zeker omdat hij ook Flac zal moeten gaan afspelen. Daarnaast heeft ook deze de optie foto's en video's te bekijken...
Zucht...

De beste optie lijkt me tot nu toe de Trekstor Vibez.
[HDD] Trekstor Vibez

Een alternatieve optie zou nog zijn dat wanneer ik Flacbestanden op de speler zet, hij (of een daarvoor bestemd programmaatje) dit zelf converteert naar mp3. Momenteel doe ik dit handmatig met Mediamonkey, maar hier gaat veel tijd in zitten. Daarnaast is dit natuurlijk een verre van ideale oplossing, omdat ik het liefst mijn Flac bestanden zelf zou willen afspelen.

Daarom: graag jullie meningen, ideeen en ervaringen!

• Jekkel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 08:23
Ik zie in je verhaal niet staan dat je ook gekeken hebt naar de HD6320 van Philips.

150 gram •
104 x 64 x 17 mm •
15 uur speeltijd •
USB 2.0 •
MP3, WMA en WAV audio •
Voicerecord •
Toesteleigen OS •
Upgradable firmware

Het apparaat ondersteunt helaas geen .flac of .ape als dat een must is valt dit apparaat zoiezo al af, maar ik moest em toch even noemen omdat ik er zelf erg blij mee ben. Het apparaat en met name de oordopjes die bijgeleverd zijn geven echt goed geluid, beter als die apple ipod troep dopjes.

voor € 160,- vind ik dit wel een koopje.
Succes met je beslissing

Doen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
@^^^
De speler die jij noemt heeft de toeters en bellen waar de TS geen behoefte aan heeft, geen Flac/Ape support, geen UMS, en geen verwisselbare accu. Waarom je deze speler noemt is me dus een raadsel. Hij voldoet zo'n beetje aan geen enkele eis van de TS.

Zoals je zelf ook al zegt, lijkt mij de Trekstor Vibez ook de beste keuze. Voldoet aan al je eisen, behalve Ape-support, en is echt een supergoede audiospeler.
Waarom is je keuze niet uberhaubt op de Vibez gevallen, waar twijfel je nog precies over? Ik denk niet dat je een speler zult vinden die voor jou idealer is dan de Vibez. De Vibez zelf is al een behoorlijk speciaal spelertje.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Jekkel,
bedankt voor je reactie.
Prijskwaliteit verhouding van deze Philips is naar mijn mening idd goed. Wat in verschillende reviews naar voren komt als positieve punten zijn het design, de geluidskwaliteit en de prijs. De accuduur is niet fantastisch, maar wel een stuk beter dan de Ipod, als ik afga op de 8 tot 10 uur speelduur waar de meeste reviews het over hebben.
Groot nadeel vind ik echter dat je de bestanden er op moet zetten met WMP. Ander groot nadeel is zoals je zelf ook aangeeft dat hij geen Flac afspeelt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD,
naarmate ik meer en meer over deze speler lees word ik ook steeds enthousiaster. Waarschijnlijk ga ik hem ook kopen. Reden waarom ik het topic open is omdat ik benieuwd ben of ik ook vergelijkbare spelers over het hoofd zie.