Toon posts:

Speedtouch 716v5 alleen als router gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
Ik ben sinds 8 December de trotse bezitter van een nintendo Wii console en ik wil dit speelgoedje dan ook graag aan het internet hangen. Nu had een vriend van me toevallig een Speedtouch 716v5 over, en dus ben ik daar mee aan het prutsen. Mijn situatie is als volgt:
*Internet komt van het "interne" netwerk hier, dus gewoonlijk UTPkabeltje van de muur naar m'n PC(Utwente netwerk)

Ik wil graag het volgende bereiken:
* Main ethernet kabel naar de speedtouch, kabeltje naar m'n eigen pc in andere poort van de speedtouch en de Wii via WLAN ook op de speedtouch

Ik heb geprobeerd m'n internet aansluiting in LAN1 te doen, m'n computer in LAN2(van de speedtouch) en dan kijken of m'n Wii en pc internet hebben, nee dus
Het vreemde is, als ik alleen mijn pc aansluit dan kan ik wel m'n modem-config bekijken via 10.0.0.138 en heb ik geen internet. Zodra ik ook de kabel van het main internet in de speedtouch druk heb ik ineens wel internet maar kan ik niet meer naar m'n modem surfen.

Nu de grote vraag:
Is er een manier om de modem-functionaliteit te negeren en dit ding als router-only in te stellen voor mijn situatie? (heb al aardig wat gezocht)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34

lier

MikroTik nerd

Niet mogelijk...

Maar in pricipe zou het voldoende moeten zijn om Internet & je pc aan te sluiten op de switch van de 716. Om WiFi te laten werken moet je nog wel je DHCP server in de 716 uit zetten. En let op dat het IP adres van de 716 niet in dezelfde range ligt (of dat de 716 een uniek en niet gebruikt IP adres in de range krijgt).

[ Voor 111% gewijzigd door lier op 10-01-2007 12:47 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing