Toon posts:

[2003 + sharepoint 2.0] Custom Site Templates Gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van:

Windows 2003 SP1
Windows Sharepoint Services 2.0

en heb gedownload van de website van MS:
Helpdesk_Basic.stp
Helpdesk_Custom.stp

Dit zijn site templates voor sharepoint.

Overal staat dat ze gewoon via de gallerij toegevoegd kunnen worden, maar dit werkt dus niet. ik kan ze gewoon toevoegen, maar ik kan ze daarna niet gebruiken als ik een nieuwe site aanmaak. ik kwam op een gegeven moment op een site waar uitgelegd werdt dat de gallerie niet goed werkt, en dat ze via stsadm moeten worden toegevoegd. dit heb ik gedaan (stsadm) maar dan staan ze niet in de gallerij, maar wel als ik "stsadmin -o enumtemplates" doe .Dan wordt er uitgelegd dat er nog wat VB bestanden geedit moeten worden. ik begrijp daar helemaal nix van en vraag me af of iemand gewoon een normale simpelere manier heeft om templates toe te voegen aan WSS.

alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
NVM, het is waarschijnlijk dat de taal niet ondersteund wordt...

• mdma3012
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:31:
NVM, het is waarschijnlijk dat de taal niet ondersteund wordt...
Ook een handige tool om webparts te installeren in SPS 2003 is de "Web Part Package Installer" van Castle Rock Software. Het gaat hier om een gratis tool. (http://blogs.crsw.com/mark/articles/1100.aspx)

GL ;)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Zou je misschien de melding zoals die wordt weergegeven willen neerzetten hier (foutmelding van stsadm?)

Als je namelijk de templates hebt toegevoegd via STSADM dan zijn die templates ook alleen maar beschikbaar voor nieuwe sitecollecties en dus niet voor alle nieuwe sites die je creeert onder een bestaande site. Als je dat wil dan moet je die .stp bestanden opnemen in de site gallery van je huidige site, als je dan een subsite creeert, dan kan je wel de template kiezen.

Daarnaast zijn die helpdesk templates die MS je aanbiedt niets meer dan een pagina gevuld met :
- Issuelist (standaard listtemplate)
- General Discussion (standaard)
- Problems list (custom list uitgebreid met wat kolommen)
Dus je kan ze zelf ook bouwen