Externe HD: vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Conceptronic externe 3,5" IDE USB2 case. Er zat altijd een 30 GB maxtortje in die ik nog had liggen. Werkte prima. Onlangs een 120 GB maxtor diamondmax aangeschaft. Deze erin gestopt. Hoorde ik alleen een klikkend geluid met interval van een seconde.

Ik dacht: misschien schijf eerst initialiseren via gewoon interne IDE kabel. Allemaal goed gegaan, schijf werkt prima. Maar niet in de externe case! Hij staat op master. 30 GB er weer ingedaan, werkt nog steeds prima.

Snap niet wat er mis kan zijn. Iemand?

All that you know, is at an end

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 14:51

Croga

The Unreasonable Man

De meest waarschijnlijke oorzaak is dat de case niet genoeg stroom kan leveren voor de harddisk. Dat zorgt voor dat klikkende geluid: De harddisk probeert op te spinnen maar krijgt niet genoeg power en stopt dus weer.

Verwijderd

waarschijnlijk krijgt de schijf te weinig stroom, bel eens met de helpdesk of de 120gb schijf niet teveel stroom vraagt van de adapter.

Verwijderd

De voeding is te zwak, ik had er ook last van. Een 40Gb Maxtor schijf werkte wel met de voeding maar groter werkte van geen geen kant. Ik de voeding van mijn defecte maxtor externe op de case aangesloten en een 300Gb WD schijfje in de conceptronic case geplaatst en werkt nu wel.
De voeding van Conceptronic is braak. :(

Maxtor vraagt te veel stroom bij het opstarten en de voeding kan die niet leveren. Dus zoek even een andere voeding. Maar als ik ooit nog eens een lege externe hd-case koop dan is dat zeker geen conceptronic.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 11:41 ]

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Bedankt! Ik ga de conceptronic met 30 GB schijf verkopen en een AC Ryan bestellen.

All that you know, is at an end

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Vind het wel een raar verhaal dat de voeding van die Conceptronic te zwak zou zijn ;) Ik heb hier dezelfde behuizing. USB 2.0 Hard disk box 3,5'' Draait al meer als een jaar bij mij met een Maxtor 300GB schijf erin. Aan de schijf kan het niet liggen dus, maar aan de voedingsadapter misschien wel ;)

Overigens staat er in grote letters op de doos dat je 3 jaar garantie hebt dus via de winkel kun je zo een nieuwe regelen. Over garantie doen ze niet moeilijk, heb zelf ooit een KVM-switch ingeleverd en kreeg een nieuwe ervoor terug.

[ Voor 27% gewijzigd door objectief2 op 10-01-2007 13:35 ]

Pagina: 1