[XP] Explorer loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 17:11
Beste mensen,

Ik heb de laatste paar dagen last van dat Explorer hangt, druk ik op ctrl+alt+dell en dan naar taskmanager gaat het allemaal weer verder.

Heel soms helpt dat ook niet, dan sluit ik explorer af en start hem opnieuw waarna het allemaal weer top werkt.

Mijn systeem is:
Mobo: A8N-SLI
Geheugen: kvr400x64c3a/1gb 2x
Proc: AMD 64 +3000
PSU: Aopen 450w
HD: 4x seagate schijven in raid 5..

Antivirus: Symantec AntiVirus Corporate 8.1.0.825
Antispyware: Windows Defender

Op het moment draai ik de volgende programma's:
Photoshop, Dreamweaver, Winamp en firefox.

Overige systeem dingen die denk van nut zijn:
CPU gebruik: +-7
Geheugengebruik: 798/1893 (gek?)
Beschikbare HD Ruimte C: 23,2GB van 30GB
Viruscheck: Virus vrij
Spywarecheck: Spyware vrij
Defragmentatie: Gedaan
Update's: Alles tot nu toe

Wat ik gek vind is dat ik 2048mb geheugen erin heb zitten, en hij er maar 1893mb ziet. Ik weet dat er een afwijking zit in de exacte hoeveelheid mb's, maar dat zou niet zoveel mogen schelen als nu.

Draai zonder virtueel geheugen, omdat ik gelezen heb dat als je genoeg geheugen hebt je zonder kan omdat alles dan sneller is (vanwege weg schrijven op je slome HD)..

Iemand een idee wat het kan zijn, of wat kan doen om dichter bij de oplossing komen?

Alvast bedankt!!

• Mexxwelll
chkdsk /x /f /r gedraaid, kijken of dit wat gaat opleveren..

Verwijderd

Misschien dat een memory check dan gaat werken.

Ik zou overigens het gebruik van IE zowiezo vermijden, Firefox en zelfs de oude versie van Mozilla 1.7.13 (mijn voorkeur) zijn sneller, veiliger en qua gebruikersgemak veel beter naar mijn mening

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inderdaad... MemTest86 uitvoeren? sfc /scannow uitvoeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mexxwelll
Voor de zekerheid zal ik ook maar een memtest draaien jah..

Lijkt me sterk want dan moet hij het bij meer/alle programma's hebben zolang maar een bepaald gedeelte van het geheugen word aangesproken

sfc /scannow komt ie met een error dar er bepaalde bestanden uit een dllcabinet niet gevonden kunnen worden..

lijkt me meer een windows corruptie ofzo atm.. >.<

Verwijderd

ik zou dan ook eens in je logboekbestanden gaan rondneuzen, misschien dat je daar wat vind

Probeer ook eens wat met windows verkenner te doen, kijken of deze met intensief gebruik het net zo moeilijk gaat krijgen als IE.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mexxwelll schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:09:
Voor de zekerheid zal ik ook maar een memtest draaien jah..

Lijkt me sterk want dan moet hij het bij meer/alle programma's hebben zolang maar een bepaald gedeelte van het geheugen word aangesproken

sfc /scannow komt ie met een error dar er bepaalde bestanden uit een dllcabinet niet gevonden kunnen worden..

lijkt me meer een windows corruptie ofzo atm.. >.<
Corrupte Windows-installatie of Windows-CD... Lijkt me reden genoeg om te kijken of je misschien Windows een keer kan herinstalleren over de huidige heen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mexxwelll
Dat lijkt me niet, schone installatie gedaan.

Ghost image gedaan zodat ik altijd terug kan, maar omdat ik hier ook veel test zoals, prtg, assp, nagios , etc is het beetje klote om alles opnieuw te configureren.

Het is niet dat ik me windows loop te verkloten met spyware en troep omdat ik wel weet wat wel en niet kan..

Maar heeft tijden goed gewerkt, en zonder critise veranderingen is het probleem ontstaan..

edit:
en is geinstalleerd van een ms partner cd met onbeperkte activeringen, waar ik op andere systemen hier geen last van heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Mexxwelll op 10-01-2007 13:35 ]

• Mexxwelll
Mexxwelll schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:32:
chkdsk /x /f /r gedraaid, kijken of dit wat gaat opleveren..
Heeft tot nu toe nog geholpen.. normaal had het al moeten gebeuren dus ben benieuwd!!..

Iig bedankt voor jullie inbreng..
Pagina: 1