[html]div centreren d.m.v. css met doctype transitional IE

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik vrees dat ik vieze code moet gaan maken, maar voor de zekerheid gooi ik het nog even door het GoT filter. Ik zit namelijk meet het volgende:

Ik heb een html pagina met doctype transitional. Die site moet netjes gecentreerd worden. Dat gaat lekker met margin: 0, auto; . Maar natuurlijk niet in IE want die is nou eenmaal lastig met dat soort dingen. Dus moet ik daar een alternatief voor hebben. Dat zou kunnen zijn text-align: center en vervolgens daar een div onder hangen met text-align: left. Probleem is alleen dat de site gekoppeld is aan een of andere tool die daardoor helemaal geklutst word. Aan mij dus de vraag of ik dat allemaal even anders kan maken. Het doctype mag niet veranderen en text-align is ook geen optie. Ik vrees dat ik <center> om de div moet zetten maar dat wil ik niet. Helpt!

Hallo met Tim

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

crisp

Devver

Pixelated

Transitional of Strict heeft daar niets mee te maken, ik vermoed dat je geen volledige DTD gebruikt waardoor IE in quirksmode rendered.

Intentionally left blank

• Pkunk
code:
1
<xsl:output method="html" doctype-public="-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" encoding="utf-8" indent="yes" omit-xml-declaration="yes"/>

Zoals je ziet word het html gegenereerd door xsl, maar dat zou natuurlijk niets uit moeten maken. Overigens als ik het doctype op strict zet, zet IE het wel netjes in het midden.

Hallo met Tim

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is je uiteindelijk genereerde HTML, want crisp heeft in dit geval wel degelijk gelijk (as usual :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pkunk
Ik kan geen content tonen, want het is iets van m'n werk. Maar dit is wat er gegenereerd word:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html xmlns:lime="http://q42.nl/lime">
  <head><META NAME="DC.Type" CONTENT="HTML">
    <title>Title</title>
  </head>
  <body>
   <div id="main">Hier dus de hele lading content</div>
  </body>
</html>

Hallo met Tim

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HTML:
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Dit is dus geen volledige DTD :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

crisp

Devver

Pixelated

Timlog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:02:
code:
1
<xsl:output method="html" doctype-public="-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" encoding="utf-8" indent="yes" omit-xml-declaration="yes"/>

Zoals je ziet word het html gegenereerd door xsl, maar dat zou natuurlijk niets uit moeten maken. Overigens als ik het doctype op strict zet, zet IE het wel netjes in het midden.
Dat klopt, een Strict DTD zonder system identifier triggered geen quirksmode itt een Transitional DTD.
Voor Transitional zal je dus expliciet ook de system identifier moeten opgeven:
code:
1
<xsl:output method="html" doctype-public="-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" doctype-system="http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd" encoding="utf-8" indent="yes" omit-xml-declaration="yes"/>

Intentionally left blank

• Pkunk
Yay! weer wat geleerd. Dank!

Hallo met Tim

Pagina: 1