Laptopkeuze 700 euro

Pagina: 1
Acties:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59
Dag medetweakers!
M'n zusje heeft mij gevraagd of ik een laptop voor haar wil uitzoeken.
Ze gebruikt 'm voornamelijk voor school en internet/msn etc, geen zware applicaties.
Zelf heb ik een eisenlijstje opgesteld:
-Een mobile achtige processor (centrino platform/turion processor, iig stroomzuinig)
-Minimaal 1024mb intern geheugen
-Minimaal 60gb hdd (liever zelfs 80gb)
-Redelijke videokaart (liever geen intel tsjap)
-Maximaal 15,4" breedbeeld (kleiner mag ook)
-Vista Aero ready

En, hij moet in een winkel gekocht worden, in Nijmegen/Arnhem. Dit omdat ik liever grote bedragen gewoon in een winkel koop ivm makkelijkere garantie (anders krijg je dat geklooi met opsturen etc).
Verder had ik nog een vraag over de videokaart.
Moet je perse voor vista aero een redelijke videokaart hebben? Of voldoet zo'n intel integrated dingetje ook om vista in volle glorie te draaien?

Mijn keuzes:
Afbeeldingslocatie: http://mycom.nl/Images/Products/m/129744.png.image

Compaq Presario V6112 - Turion MK36 @MyCom, €700
Merk Compaq
Type Presario V6112
Processor AMD Turion 64 Mobile MK36
Processorsnelheid 2 GHz
Cache (L2) 512 KB
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2 667 MHz (PC5300)
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Aantal modules 2x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 15,4 inch breedbeeld
Schermtype BrightView
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 80 GB
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Interface (harde schijf) SATA
Optische drive DVD+/-ReWriter (Double Layer)
Grafische kaart NVIDIA GeForce Go 6150
Dedicated Video geheugen 128 MB

Afbeeldingslocatie: https://www.dynabyte.nl/image.php?i=19512&w=175

Packard Bell EasyNote MZ35-200 @Dynabyte, €649
Merk PACKARD BELL
Behuizing Notebook
Processor Intel® Celeron® M Processor M410
Geheugen 1024 MB DDR2
Harddisk 80 GB
CD/DVD speler DVD+/-R/RW Dual Layer
Geluidskaart Soundblaster compatible
Videokaart 256 MB HyperMemory ATI Mobility Radeon Xpress 200M
Luidsprekers Geïntegreerde
Gewicht 2,6 kg
Beeldscherm 15.4" TFT breedbeeld Diamond View
Aansluitingen 3x USB 2.0, VGA
Netwerkkaart 10/100 LAN; 802.11 b/g WiFi

Verder heb ik er niet veel kunnen vinden. Welke zouden jullie hiervan kiezen? En dan nog mijn andere vraag, voldoet zo'n intel integrated graphics ding ook om vista in aero te draaien, want dat beperkt de keuze nogal (anders kan ze ook een goedkopere laptop kopen met een intel integrated kaart, ik denk/dacht namelijk dat je voor vista aero nog wel een *redelijke* videokaart nodig hebt).
Edit:
Als mensen nog andere laptops weten, wees zo vrij om deze ook te posten :9

Vaak bu'j te bang!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Ik had precies hetzelfde ook voor mijn zus.
Voor haar hadde mijn ouders toen een core2duo 1.66ghz. 1gbddr2 en 120gb hardeschijf. Veder onboard shared videokaartje want ze draait toch niks zwaars.
bij de paradigit voor 799 euro een Toshiba sattelite A110. maar dat is dan wel 99 euro over je budget heen :(

Als je uit die 2 kiest zou ik voor de bovenste gaan die zal iig sneller zijn dan die pentium M volgens mij.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Ze gebruikt 'm voornamelijk voor school en internet/msn etc, geen zware applicaties
dan leg je de lat wel érg hoog :s een 80 gb schijf voor office? een videokaart voor office?

ik denk dat als je voor internet/msn en office zoekt, je dan meer op moet letten dat je bijvoorbeeld bluetooth hebt. usb 2.0. 802.11b/g, gigabit netwerkkaartje.(ook al overdreven) en op moet letten dat je wel van die crystal schermen houdt (ik kan er niet tegen, hele dagen in een glinstering staren)

you had me at EHLO

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:57
Je kunt gewoon een laptop in de winkel zie en dan online kopen. De garantie is toch vaak puck up and return dus je hoeft niet naar de winkel. Je belt gewoon de service van het merk laptop, vraagt een RMA aan. Dan wordt er wel iemand gestuurd om de laptop op te halen.

Voor 730 euro staat in de pricewatch een HP laptop met een Turion 64 X2 dualcore. Verder lijtk die wel op de bovenste van de 2 qua specs. Een Celeron M zou ik niet nemen, deze kan namelijk niet terug klokken waardoor die minder lang op de accu kan.

• -tom-562
TheNymf schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:55:
[...]

dan leg je de lat wel érg hoog :s een 80 gb schijf voor office? een videokaart voor office?

ik denk dat als je voor internet/msn en office zoekt, je dan meer op moet letten dat je bijvoorbeeld bluetooth hebt. usb 2.0. 802.11b/g, gigabit netwerkkaartje.(ook al overdreven) en op moet letten dat je wel van die crystal schermen houdt (ik kan er niet tegen, hele dagen in een glinstering staren)
Omdat ze nogal veel mp3's en shizzle heeft. Over de videokaart, lees mijn vraag dan ook eens, heb je voor vista aero perse zo'n videokaart nodig of kan je dan ook of met een standaard intel dingetje.
Verder is online kopen geen optie
Voor 730 euro staat in de pricewatch een HP laptop met een Turion 64 X2 dualcore. Verder lijtk die wel op de bovenste van de 2 qua specs. Een Celeron M zou ik niet nemen, deze kan namelijk niet terug klokken waardoor die minder lang op de accu kan.
Ok, van die celeron wist ik niet, ik dacht M, mobile, terugclocken, maar dat is dus niet zo, tnx :)

[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 10-01-2007 11:04 ]

Vaak bu'j te bang!

• GENETX
pricewatch: HP Pavilion DV6132EU (Turion TL-50; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP MCE)
is een mooie dualcore laptop zoals ik al zei.

Een GFX is niet nodig. Iedere DX9 kaart kan Aero aan. Het gaat hem puur om die shaders. Als ik op de accu ga dan vallen die vertex shaders weg om energie te besparen en mis ik de glass effecten, ofwel de reden waarom er DX9 op moet zitten is hem puur om de shaders, als een GF2 die zou hebben zou ook Aero daar op lopen :P.

De laatste intel GMA kan Aero draaien, de rest niet. Vaak zitten die dus alleen bij Core Duo's etc. AMD is op dat punt wat beter (en ook bevenstaande dus) waar ATi/nVidia keurige kaartjes hebben die oude games makkelijk draaien en zelfs nieuwere nog kunnen. Verder bieden die ook HD encoding (de 6100/X1K serie) ondersteunign waardoor je geweldig mooi HD filmpjes op je laptop kan draaien zonder haperingen!

Net iets boven het budget (35 incl. verzending) maar meer prijs/kwaliteit in dit segment kun je niet vinden denk ik zo. Alles zit er op en er aan. Dualcore, 64-bit, HD support en nog een beetje videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 10-01-2007 18:08 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom heeft je zusje in godsnaam Vista nodig!?

@ Gremlin-online: Ik heb je 'n emailtje gestuurd via je je site met 'n paar Asus-vraagjes!
Ik kon je niet benaderen via GoT en er stond ook geen email in je profiel dus vandaar! Groetjes!

[ Voor 63% gewijzigd door CLB op 10-01-2007 18:39 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GENETX
1. Omdat het sneller is (ja dat is zo).
2. Veiliger
3. Weer eens wat anders :)
4. Je het toch gratis krijgt met XP MCE

Zolang je het zelf niet gebruikt denk je echt dat je 4x 8800GTX moet hebben, 2GB en het liefst 4GB etc.etc. Niks is minder waar.Zelfs zonder volledige ondersteuning wil ik al niet meer terug. Het werkt gewoon net iets relaxter. Ook naast aero zijn er genoeg extra functies. Ook iemand anders uitmn klas wilmet zn budget laptopje niet meer terug en ziet door de compabiliteit dat hij binnenkort zn dualboot er af gooit en alleen op Vista overgaat.

Ik zeg wel meer hier op GoT dat je je er beter stil over kunt houden als je het zelf niet gebruikt en je mening vooral laat voortvloeien uit nieuws en meningen van andere tweakers. Installeer het zelf en er gaat een wereld voor je open!

Hier:
Vista start sneller als XP, werkt sneller als XP, werkt stabieler als XP, zoekt sneller als XP, is veiliger als XP, bied mij door x64 versnelling de volledige kracht van mn CPU. Ik zie geen reden behalve mn cam, Fn toetsen en een nog niet terug klokkende turion geen reden om terug te gaan op XP.

• -tom-562
gewoon om op de toekomst te zijn voorbereid :) over een paar jaar zal alles wel redelijk vista zijn en is 't wel zo handig zij dat ook op haar laptop kan draaien, en verders, tegenwoordig is het gratis bij een laptop :P

Maar ik ben er uit, ik ga toch voor de laptop van mycom, ik wilde 'm vandaag halen, maar hij was niet op voorraad, morgne komt 'ie weer. Bedankt iig allemaal voor de hulp :)

Vaak bu'j te bang!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja okee dat zijn de redenen die ik me ook kan voorstellen :)
Maar er stond zo bontifikant (wat 'n prachtig woord) in de TS: Vista Aero Ready ;)

Dankjewel voor je snelly reply Gremlin! Ga me nog even inlezen over dat AudioDJ!

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 10-01-2007 18:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GENETX
offtopic:
@CLB, leuke feature waar je niks mee doet :P, leuke toetsen voor WMP tijdens een game of als makkelijk CD hoesje om je hele laptop niet te hoeven opstarten en je je laptop toch al mee zou nemen :)

Dat is idd wel een mooie laptop voor de doeleinden. Ik denk dat je er wel plezier mee zult hebben.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

Voor Aero moet je idd geen Intel 910 of 915 graphics hebben, de 945 en 965 ondersteunen het wel geloof ik.

Kijken in een echte winkel, daar vooral ook nog even lekker vragen stellen, vriendelijk geholpen worden en gebruik maken alle voordelen en vervolgens kopen in een webwinkel vind ik trouwens supercheap, maar dat zijn mijn eigen principes misschien ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Elwood Blues op 10-01-2007 20:18 ]

• -tom-562
khad trouwens nog een vraag over die vista coupons. M'n zusje krijgt er dus wss wel 1 bij haar laptop, nou heb ik in september een asus gekocht, daar zat dus geen bon bij.
Is het mogelijk dat ik haar bon kan gebruiken (zei besteld die cd, of hoe dat gaat), of is dat echt specifiek per compaq-PC/XP-licentie verbonden?

Vaak bu'j te bang!

• CLB
  • Niet online

CLB

Elwood Blues schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:15:
Kijken in een echte winkel, daar vooral ook nog even lekker vragen stellen, vriendelijk geholpen worden en gebruik maken alle voordelen en vervolgens kopen in een webwinkel vind ik trouwens supercheap, maar dat zijn mijn eigen principes misschien ;)
Ach bij 'n MP3-speler ofzo zou ik zoiets wel doen! Bij zo'n dure uitgave: gewoon in de winkel halen! :)

• GENETX
Elwood Blues schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:15:
Voor Aero moet je idd geen Intel 910 of 915 graphics hebben, de 945 en 965 ondersteunen het wel geloof ik.

Tsja zelf woon ik in het noorden. En als je dan 165 kan verdienen door hem online te kopen dan doe je dat graag kan ik zeggen. Gewoon daarvoor in een shop vragen en kijken :P. Krijg je wel de info en service bij je keuze + de lage prijs, wat is er beter :+.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

GremliN-Online schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:01:
[...]

Tsja zelf woon ik in het noorden.
Tsja dat verklaart een boel :+ Nee serieus, die discussie is al vaker voorbij gekomen en ik denk dat we het wat dat betreft gewoon niet eens gaan worden :P No hard feelings verder hoor ;)
(165 is ook wel een flink verschil idd, vaak gaat het om kleinere verschillen)

[ Voor 10% gewijzigd door Elwood Blues op 10-01-2007 22:19 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Mja, zelf weten who cares. Ik doe juist het tegenovergestelde :P. Eerst ff goed op internet informatie zoeken over bepaalde merken/producten/services/garantie/onderdelen/carewhatever en dan in de winkel kopen (bij mijn laptop). Bij andere producten weer andersom. Mijn muis (G7 limited edition) kon ik nergens hier in de buurt ff verkrijgen, dus ging ik ff naar de winkel om de gewone g7 te bekijken enzo. Toen via webshop besteld. Maar kleinere producten koop ik liever in de winkel in de buurt. Is handig met garantie enzo (hoef je niks op te sturen etc, en krijg vaak nieuw product zonder gezeik). Al gaat laptops wel met pickup&return.

[ Voor 19% gewijzigd door BoyzNDaHood op 10-01-2007 22:26 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59
Ook al gekeken naar de Dell Inspiron 1501?

AMD Turion 64 MK36 (X2 TL50 is 65,- duurder)
15,4" 1280x800 tft
1GB (2x512MB) DDR2
80GB 5400rpm HDD
8X DVD+-RW
ATI Radeon Xpress 1150 (Vergelijkbaar met een Ati X300, kan Aero aan)
6cell accu (9cell is 36,- duurder)
802.11g wifi

Na aftrek van de waardebon (NRF8MZ4?VK?LL8) kom je dan op 714,- inclusief verzending en een jaar garantie. Wanneer je telefonisch besteld, kun je het ook nog wel voor elkaar praten om de 9cells accu of X2 processor erbij te krijgen voor die prijs)

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Kies dan voor de middelste configuratie.
-tom-562 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:43:
khad trouwens nog een vraag over die vista coupons. M'n zusje krijgt er dus wss wel 1 bij haar laptop, nou heb ik in september een asus gekocht, daar zat dus geen bon bij.
Is het mogelijk dat ik haar bon kan gebruiken (zei besteld die cd, of hoe dat gaat), of is dat echt specifiek per compaq-PC/XP-licentie verbonden?
In september ben je net een maand te vroeg geweest. Windowsversies vanaf ? oktober verkocht hebben recht om te upgraden met coupon. Je moet namelijk je aankoopbewijs enzo meesturen.

[ Voor 46% gewijzigd door AttiX op 10-01-2007 22:48 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
@ Gremlin: Ken jij Gabe van Beijeren van Bergen van Henegouwen?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 11-01-2007 08:44 ]

• GENETX
offtopic:
@ CLB: Nope
Pagina: 1