Component naar VGA, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:31
Ik heb een nieuwe LCD TV gekocht met daarom PIP (pc). Dit houd in dat als de TV op PC mode staat (als er dus een pc of laptop in de vga aansluiting zit). Ik TV kan kijken via een venstertje in een hoekje van het TV scherm.

Wat ik nu graag wil is dat ik TV kan kijken in PC mode en dat ik nog een extra zender kan bekijken in het hoekje van mijn TV scherm.

Hiervoor heb ik dus een extra tuner nodig die aan de PC aansluiting van mijn TV wordt aangesloten.

Nu heeft mijn HDD uiteraard een tuner ingebouwd, dus ben ik van plan om een 'Scart naar VGA' of een 'Component naar VGA' kabel aan te schaffen zodat de output van mijn HDD recorder naar de VGA poort van mijn TV kan worden verstuurd. Zodat mijn TV in PC modus televisie beelden kan tonen.

Nu heb ik me laten vertellen dat niet alle TV's dit ondersteunen en ik op kan zoeken of mijn TV dit ondersteund in de gebruiksaanwijzing.

In de gebruiksaanwijzing van mijn TV staat het volgende:
* de pc-ingang op deze televisie ondersteunt geen sync op groen of composiet sync.
* de pc-ingang op deze televisie ondersteunt geen interlaced signalen
* de pc-ingang op deze televisie ondersteunt signalen die staan vermeld in onderstaande tabel met een verticale frequentie van 60 Hz. Bij andere signalen wordt het bericht "Geen syn" weergegeven.

- De tabel (ruw) -------------------------
VGA 640x480 (VGA)
SVGA 800x600 (VESA-richtlijnen)
XGA 1024x768 (VESA-richtlijnen)
WXGA 1280x768 (VESA)
---------------------------------------------
Kan iemand hieruit afleiden of hetgeen ik wil met mijn TV gaat lukken?

Ja lekker!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

VGA is RGB en is dus niet compatible met component. Heeft je HDD recorder RGB output dan moet het niet zo lastig zijn. De vraag is echter wel of de TV dan het signaal wel slikt. Verdere voorwaarde is dat je HDD recorder progressive uitstuurd, en in de resoluties zoals in de tabel.

Al met al denk ik dat het onbegonnen werk is.

Maareh? je hebt toch een HDD recorder? Dan kun je die toch gebruiken als PIP bron :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:31
voodooless schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:22:
VGA is RGB en is dus niet compatible met component. Heeft je HDD recorder RGB output dan moet het niet zo lastig zijn. De vraag is echter wel of de TV dan het signaal wel slikt. Verdere voorwaarde is dat je HDD recorder progressive uitstuurd, en in de resoluties zoals in de tabel.

Al met al denk ik dat het onbegonnen werk is.

Maareh? je hebt toch een HDD recorder? Dan kun je die toch gebruiken als PIP bron :?
Mijn HDD recorder heeft RGB output, dat is geen probleem. Ik wil mijn HDD recorder als PIP bron gebruiken maar mijn TV ondersteund dit dus alleen via de VGA poort, daarom vraag ik me af of dit met zo'n kabel gaat werken.

Of weet jij misschien nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Ik denk dat ik maar gewoon zo'n kabeltje bestel en het ga proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pronk op 10-01-2007 10:32 ]

Ja lekker!