Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 13:38
Goedemorgen.

Ik heb een offerte voor ee Postbank Voordeelhypotheek.
Mijn bestaande hypotheek wordt omgezet in een Postbank Voordeelhypotheek.

Ik moet een boeterente betalen.
Aflossingsvrije hpotheek met een vaste rentetermijn voor de 1e 10 jaar 4.4% en voor de laatste 10 jaar 4.5%
Inclusief een "gratis"(dit is de tiende renteverschil) verzekering tegen arbeidsongeschiktheid of verlies van baan van 250 euro netto per maand.

Mijn vorige rentetarief was 5.5% voor 20 jaar vast aflossingsvrij.

S.v.p. uw mening, tips of andere aanbieding.

Gr,

Bern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat vind je er zelf van?

Andere aanbiedingen zul je zelf aan moeten vragen....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Een compeet aflossingsvrije hypotheek? Waarom zou je dat nemen, dat betekend namelijk dat je nooit aflost. Het is nu misschien gunstig om over te sluiten voor je, maar ik zou zeker kijken naar een hypotheek waarbij je ook spaart (spaar, leven, beleg) omdat je dan over 20 jaar niet nogsteeds met een 'torenhoge' schuld zit (Uiteraard stijgt de waarde van je huis en moet je niet alles aflossen, maar een deel wordt volgens mij toch wel als verstandig gezien)

Hoe zit het met de hypotheek als je verhuist, mag je m dan in 1x aflossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 13:48
En moet je geen boete betalen als je bij verhuizen geen Postbank hypotheek neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 13:56

André

Analytics dude

Mjah, de actuele hypotheekrente ligt nog wel lager, ik zou dus niet zo snel op dit aanbod ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 15:17
Zonder bedragen is het lastig te beantwoorden. Wel een paar dingen om over na te denken:
-De postbank voordeelhypotheek kent inderdaad een boeteclausule bij verkoop van de woning, als je de hypotheek niet voortzet bij de PB en als de rente op dat moment lager is.
-Die 'gratis' verzekering is een beruchte. De uitkeringscriteria zijn erg beperkt. Bij meer dan 45% arbeidsongeschiktheid heb recht op een uitkering na het eerste ziektejaar, met een maximum van 100 maanden (=8,25 jaar). Bij onvrijwillige werkloosheid is de uitkeringsperiode slechts 1 jaar.

Verder is het zeker heel interessant om de hoogte van de boeterente te bepalen die je moet betalen voor het oversluiten en ik zou de complete voorwaarden doorlezen van de voordeelhypotheek.

Succes!

So?

Pagina: 1