Toon posts:

Internet in China

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons kantoor in China moeten wij een deftige internetverbinding opzetten. Heeft iemand hier soms ervaring mee ?

Doel hiervoor zou vooral zijn :
- Terminal Server / Citrix
- Videoconferencing
- Voip
- Email

KD

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
offtopic:
Misschien moet je voor de vestiging Nederland ook opzoek naar een snellere verbinding. Je eerste post heeft er meer dan 3 jaar over gedaan :) (zie reg-datum)

[ Voor 13% gewijzigd door Master FX op 10-01-2007 09:04 . Reden: nm ]

Stay safe

Verwijderd

Topicstarter
Noem mij dan een stille genieter van Tweakers

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
ik heb ff voor je gezocht op google, en daar is best wat te vinden
[google=china isp]

PSN: djmurcielago

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Defineer "deftige" internetverbinding.

Snelheid, Uptime-garanties, etc.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek vooral ervaringsdeskundigen die een dergelijke opzet hebben. Aangezien dit onze eerste setup met VPN connectie zou zijn binnen de firma heb ik weinig ervaring met dergelijke situaties en om ervaringsdeskundigen te vinden die deze setup dan nog met China en omgeving hebben zijn nog moeilijker te vinden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voip wordt denk ik een drama vanuit China. Sowieso weet ik niet of je een encrypted verbinding naar buiten china mag maken. Grote jongen zijn
AT&T
Cable&Wireless
BT

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Voip is geen probleem, ik gebruikte regelmatig voip om naar huis te bellen in china.

En encrypted verbindingen kunnen zonder probleem naar buiten, ik gebruikte deze zelfs voor om via een ssh tunnel en xs4all proxy server naar bv wikipedia te gaan.

En TS waar in china? En heb je zelf al uberhaupt iets uitgezocht?

[ Voor 12% gewijzigd door eth0 op 10-01-2007 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het kantoor is gelegen in Shanghai. De setup zou in principe de volgende worden :
VPN link naar het kantoor daar.
Email wordt via hier doorgestuurd naar een server die daar staat. Bestanden worden via synchronisatie heen en weer gestuurd.
ERP pakket staat hier en wordt gebruikt via TS of Citrix (ter studie)
Videoconferencing zou via internet of ISDN : naargelang gebruikservaring

Mijn vraag is dus vooral : wie heeft er ervaring met dergelijke setup, via welke providers is er gewerkt, waar zitten de bottlenecks ...

KD

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
In Shanghai zijn meer dan genoeg opties mbt breedband, dus dat zou geen probleem zijn.

Je wilt twee kantoren via een VPN vrbinden, dat is opzich geen probleem. Let wel op wat je allemaal precies door de verbinding wilt doen ivm bandbreedte.

Normaal binnen nederland is dat geen probleem, want dit zijn "korte" verbindingen. En zal je altijd wel de max snelheid van je inet verbinding halen.

Maar in dit geval wil je van NL naar China, de afstand is op zich niet het problem maar de capaciteit op die verbinden wel. Je bent hier afhangkelijk van andere partijen. Mijn ervaring is dat er opzich redelijke verbindingen naar Nederland van China zijn, maar ze kunnen nog wel een varieeren.

En ik zou in dit geval zeker voor een SDSL/dedicated lijn naar een provider in China gaan ipv een ADSL.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Mischien moet je een beetje zoeken. Wij weten niet wat er qua connectivity beschikbaar is daar...en zodra je dat weet moeten de mogelijkheden prima researchbaar zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.