Ik heb op mijn access formulier een aantal text boxen staan waarbij ik wil dat de gebruiker maximaal 10 karakters in kan voeren. Volgens mij moet ik dat met validatie af kunnen dwingen maar ik zie nog niet precies hoe. Ik heb de help en msdn er al bij gehad maar nog niets kunnen vinden. Weet iemand hoe het wel kan?
Like "??????????" invoeren bij 'Validatieregel', waarbij het aantal vraagtekens voor het aantal tekens staat.
Dit staat overigens toch best duidelijk uitgelegd in de bijbehorende helptekst
.
Dit staat overigens toch best duidelijk uitgelegd in de bijbehorende helptekst
[ Voor 35% gewijzigd door PromoX op 10-01-2007 08:11 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Eh, inderdaad dit had ik gezien maar het voorbeeld gaf: like "A?????" dat bracht mij blijkbaar in verwarring. Bedankt!!
Verwijderd
Ik zoek ook zoiet maar wil eigenlijk dat de gebruiker niet meer karakters in kan voeren. Nu kan hij dat wel en krijgt later pas een foutmelding..... Kan dat nou niet anders? (zou Bennie zeggen)
Dat heet invoermasker en is zonder problemen te vinden. Doe me een plezier en vertel eens hoe het kan dat je daar niet zelf achter zou kunnen komen? Hoe pak je nu zo'n probleem aan als je er tegen aan loopt?
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Verwijderd
Ik zat te zoeken naar een property waarbij je de maximale lengte van een veld kan zetten. Net zoiets als je in VB ook hebt. Heb je dat zelf nooit dat je in de verkeerde richting zoekt?
Zelden.
En dan nog zou ik het erbij zetten hoe ik gezocht heb. Maar in ieder geval ben ik nooit zo lam om te doen alsof ik iemand anders ben om mijn eigen topics omhoog te schoppen.
En dan nog zou ik het erbij zetten hoe ik gezocht heb. Maar in ieder geval ben ik nooit zo lam om te doen alsof ik iemand anders ben om mijn eigen topics omhoog te schoppen.
[ Voor 166% gewijzigd door Lustucru op 12-01-2007 00:17 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1