OS harddisk vervangen....

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb sinds ergens in september een nieuwe pc met oa
E6600
1900XT
P5b
Wester Digital 320GB
+ Raptor 10k rpm (nieuwste)

Nu heb ik (denk ik) een niet geheel goed werkende Raptor schijf. Bij denk acties is het kraak gehalte behooooooorlijk hard. Het overstemd alles wat in mijn pc draait en het vervelende is dat het best vaak te horen is. Nu heb ik contact opgenomen met de leverancier, Azerty en deze willen dat ik hem opstuur etc anders kunnen ze niets doen. Nu draait mijn main OS hierop (heb er 1 geinstalleerd, windows XP prof). Dus deze kan ik niet er zo ff uithalen. Kan ook niet zomaar ff een week of lang zonder pc (werk, wow, email etc). Wat kan ik het beste doen. Is het een mogelijkheid om een ander OS op de Wester schijf te zetten?? maar dan zou ik bijv wow niet kunnen spelen omdat deze in het register schrijft op de raptor. Iemand enige suggesties of ideeen. Misschien is dit wel normaal, dat geluid maar lijkt me sterk.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
1 woord:
Ghost

gang is alles

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
WoW doet niet moeilijk over het Register :P.. dus die kan je iig zo spelen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• thewizard2006
ik zou dat inderdaad de raptor kunnen ghosten ja naar de andere schijf (of dvd's maar dat worden er nogal wat dan).
ik ga dit ff uitzoeken. Beetje jammer dat die schijven 150 euro kosten anders had ik ook een nieuwe kunnen halen :(

en weet je zeker dat wow geen sleutels in het register heeft??? zou wel makkelijk zijn :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

thewizard2006 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:25:
en weet je zeker dat wow geen sleutels in het register heeft??? zou wel makkelijk zijn :D
Als je een image maakt maakt dat toch niets meer uit?
Of je installeert een nieuw OS en installeert dan WoW opnieuw.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:33
Weet je zeker dat de Raptor slecht is, tooltje van WD al geprobeerd hiervoor, SMART uitgelezen etc?
Is het niet gewoon een kwestie van een keer defragmenteren en alle internet history een keer te wissen?
Mijne kraakt ook behoorlijk, maar niet meer dan gebruikelijk, en het hoort ook een beetje bij de disk denk ik. Als je er erg gestoord van wordt mischien een geluidsdemper (Zalman ZM-2HC2) erop.

"That was left handed..." - JJH

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jouke74 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:35:
Weet je zeker dat de Raptor slecht is, tooltje van WD al geprobeerd hiervoor, SMART uitgelezen etc?
Is het niet gewoon een kwestie van een keer defragmenteren en alle internet history een keer te wissen?
Mijne kraakt ook behoorlijk, maar niet meer dan gebruikelijk, en het hoort ook een beetje bij de disk denk ik. Als je er erg gestoord van wordt mischien een geluidsdemper (Zalman ZM-2HC2) erop.
Van defragmenteren gaat het gekraak niet over. Als die schijf echt veel geluid maakt dan is RMA denk ik de enige oplossing.

• thewizard2006
wat is RMA :D

welk imageprogramma kan ik het beste gebruiken, norton ghost????

Ja hij kraakt echt te hard, zelfs voor een 10k rpm. dat KRGGGGGGGGH KRGGGGH als hij denkt.

defragmenteren heb ik al zo vaak gedaan en internet history gewist ook maar dat heeft er niets mee te maken.

Heb idd wel is aan zown silencer blok gedacht, maar dat is toen vastgelopen op een gegeven moment. Wist niet welke ik moest kiezen geloof ik. :) Nog tips hiervoor. Heb een thermaltake armor kast (big dus) en nog een 320GB schijf.

is het tooltje wat ik nodig hebt onderstaande?:
http://support.wdc.com/do...x.asp?cxml=n&pid=1&swid=1

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Return Material Authorisation (ook Retour Met Afval genoemd). Simpelweg het terugstruen van defecte dingen.
welk imageprogramma kan ik het beste gebruiken, norton ghost????
Ghost werkt op zich prima, anders kun je ook Acronis Trueimage gebruiken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:13
Die Raptor schijven staan er bekend om het harde gekraak. ben bang dat je HDD niet defect is maar dat je vind dat de schijf te veel herrie maakt.

Ik heb zelf geen raptor. Vriend van mij wel. deze heeft de schijf maar in zijn server kast geplaatst deur verder. hij vond dat de schijf te veel herrie maakte.

een HDD silencer zal wel helpen maar zal denk ik niet de hdd laten overstemmen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

thewizard2006 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:47:
Ja hij kraakt echt te hard, zelfs voor een 10k rpm. dat KRGGGGGGGGH KRGGGGH als hij denkt.
Als het echt gevaarlijke 'krgggg' zou zijn, moet je inmiddels al diverse foutmeldingen hebben gekregen. Raptors maken (tov) andere schijven een behoorlijk meer 'leesgeluid', zeker als je het vergelijkt met 5.4 of 7.2k schijven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Terw_Dan schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:54:[...]

Ghost werkt op zich prima, anders kun je ook Acronis Trueimage gebruiken.
Acronis True Image werkt beter en anders kun je prima Ghost gebruiken. ;)
SinergyX schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:05:
[...]

Als het echt gevaarlijke 'krgggg' zou zijn, moet je inmiddels al diverse foutmeldingen hebben gekregen. Raptors maken (tov) andere schijven een behoorlijk meer 'leesgeluid', zeker als je het vergelijkt met 5.4 of 7.2k schijven.
Hier niet maar dat zal ongetwijfeld een "eye of the beholder"-verhaal zijn; mijn DiamondMaxjes maken (als single disks) aanzienlijk meer herrie bij schrijven dan mijn Raptor-RAID0...

[ Voor 49% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2007 10:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• thewizard2006
heb verder geen foutmeldingen dus hij zal niet kapot zijn. Weet niet precies hoe een HDD werkt maar misschien iets met de lezer.

Lees in de reviews dat hij niet echt veel geluid maakt dus vandaar.

Als ik mijn pc aanlaat savonds, voor het downloaden en hij heeft wat binnengehaald dan is het echt behoorlijk irri als je bijna slaapt :P

zijn er niet toevallig meer mensen die ook een raptor gebruiken en hier wel of geen last van hebben

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

thewizard2006 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:10:zijn er niet toevallig meer mensen die ook een raptor gebruiken en hier wel of geen last van hebben
Zoals ik hierboven zei: ik heb echt nergens last van... Vroeger de oude GD-serie (was toch GD?) gehad en die vond ik wel wat luidruchtig, maar de huidige ADFD-serie vind ik, persoonlijk, een stuk stiller/liever. En nee, aan mijn kast of koeling of bevestiging is niets veranderd. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

thewizard2006 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:10:
heb verder geen foutmeldingen dus hij zal niet kapot zijn. Weet niet precies hoe een HDD werkt maar misschien iets met de lezer.

Lees in de reviews dat hij niet echt veel geluid maakt dus vandaar.

Als ik mijn pc aanlaat savonds, voor het downloaden en hij heeft wat binnengehaald dan is het echt behoorlijk irri als je bijna slaapt :P

zijn er niet toevallig meer mensen die ook een raptor gebruiken en hier wel of geen last van hebben
Raptor 35GB Sata versie(1 van de eerste dacht ik) Wat geluid betreft, ik hoor m niet, en mijn OS(winXP)
draait ook op diezelfde schijf. Mijn maxtor heeft ter vergelijking veel meer herrie.(ben ik nu ff aan t defraggen.)

edit:
Gaat bij mij dus om een GD versie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 10:33 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05
Weet je ook zeker dat het niet gewoon enorme resonantie van je kast is?? Voordat ik mijn raptor aan elastieken had opgehangen trilde en kraakte ook alles bijna van me bureau af (GD versie 36GB). Ik zou toch es de SMART gegevens uitlezen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
De geluidsproductie schijnt per model te verschillen, de GD en ADFD, 36-, 74- en 150GB versies.

Misschien zijn de HD-tools van Hirens BootCD wat voor jou, gratis te downloaden ook wel via torrents. :)

[ Voor 36% gewijzigd door m0nkey op 11-01-2007 10:28 ]

• thewizard2006
hij zit vastgeschroefd in mijn thermaltake armor. Deze kast kan nog wel is wat trillen ja maar heb toch echt het idee dat het geluid uit de schijf komt. Het is ook niet constant maar vaak wanneer hij met iets start --> IE, programma, spelletje, download afronden etc

Het gaat btw om de nieuwste raptor van 74gb dat is volgens mij de ADFD

deze dus:
Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 rpm, 16 MB, Serial ATA150
Pr.nr : 7751art.nr : WD740ADFDgarantie : 60 maand(en)WD Raptor drives are the fastest SATA drives on the planet, matching SCSI reliability and performance at a lower cost.

hebben jullie misschien linkjes van sites waar ik tooltjes kan vinden, zou wel makkelijk zijn

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

lithiumangel

Tuurlijk !

HD tune is wel een goede , en freeware ook nog .
Met HD Tune kan je ook de SMART gegevens aflezen , error scan , health van de schijf bekijken .
Heel handig dus : http://www.hdtune.com/

En wat de geluids produktie betreft.. tsja dat is heel subjectief .
Er zijn mensen die 7200 rpm schijven waar ik persoonlijk van zeg " die hoor ik niet " erg irritant geluid vind maken .
Mijn 150 GB raptor maakt een vergelijkbaar "grr grr" lees geluid als mijn 15K scsi schijf , alleen iets "gedempter" die scsi schijf klinkt echt als een machinegeweer als hij aan het defraggen is
" GRRR GRRR GRRR GRRR ! " :)

Dus ik zou zeggen , check inderdaad via HD tune ( of ander respectievelijk tool ) de status van je HD
Mocht dat in orde zijn kijk dan naar dempende middelen .

• thewizard2006
owk heel erg bedankt, ga ik doen.

En het is echt een hard KRGGG KRGGG, en niet iets wat ik denk dat voor andere ook acceptable is :P

hiermee wilde ik het graag afronden, maar mochten er toch nog nuttige aanvullingen zijn.... feel free to post or just pm me :)

iig allemaal bedankt

Pagina: 1