Verstuurd vanaf mijn Computer®
Daar wordt Alexa (of software daarvan) toch wel in twijfel getrokken.
*edit*
Zie ook: http://www.symantec.com/s...docid=2004-062410-3624-99
[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 10-01-2007 02:30 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
http://www.siteadvisor.com/sites/alexa.com
Niks mis mee dus. De verwarring ontstaat doordat er ooit iets van Alexa search in Windows door bepaalde antispyware software werd afgevlagd als zijnde spyware.
Als nu zou blijken dat het allemaal clean en een respectabel bedrijf is dan is Alexa wel een extreem dom bedrijf, want ze hebben een vreselijk slechte naam.
Check overigens ook de user reviews bij siteadvisor henk007. Spywarespywarespyware.
[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 10-01-2007 11:19 ]
http://www.symantec.com/s...docid=2004-062410-3624-99
This security risk must be manually installed.

[ Voor 36% gewijzigd door Jesse op 10-01-2007 11:26 ]
Verwijderd

Sites uit Nederland:Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:16:
Ik zie er ook niet echt gevaar in inderdaad; dat de gegevens op die site voor een Top 5 uitsluitend gebaseerd zijn op de spyware informatie van degenen die zo stom zijn zoiets te installeren kan prima in een reactie(Daarom staat Tweakers.net ook niet in de top 5, aangezien Tweakers die zooi niet installeren
)
Tweakers.net op de 11e plaats
Sites in het Nederlands:
Tweakers.net op de 4e plaats
Verwijderd
/me lult met alle winden mee vandaag
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 12:35 ]
Nouja, als het tegenwoordig wel goed is laat dan maar staan..
Oftewel; tenzij je een slimme gebruiker bent die de EULA volledig doorleest, ben je dus gewoon de sjaak voor wat betreft je doet op non-secure sites en de relevante info daarover wordt gewoon opgeslagen.When the Alexa Toolbar is turned on, Alexa collects and stores the URLs you visit as your Toolbar requests data to display about these URLs from our servers. These URLs may include information about the Web pages that you view, the products you purchase online, and the data you enter in online forms and search fields. (Please note: Alexa does not collect information entered into forms while you are on a secure site, so we do not record your credit card information when you are making a purchase online. You should never enter your credit card information on a non-secure site.) Although some of the information collected by the software may be personally identifiable, Alexa does not attempt to analyze Web usage data to determine the identity of any Alexa user. Instead, we aggregate and analyze the "usage paths" of all Alexa users so that, among other things, we can improve Alexa features such as "Related Links" by determining relationships among Web sites within those usage paths. You may review Alexa's Privacy Policy at Privacy Policy.
Kijk, dat Google een query opslaat, tot daar aan toe maar wat je verder op de site doet die je aanklikt, wordt niet bijgehouden door Google. Alexa doet dat wel omdat ze voornamelijk met affiliates werken.
Ik kon ook niets ontdekken wat aanleiding is om de bewuste reactie te editten, de search-functie aldaar is gewoon te gebruiken en ik krijg geen vreemde meldingen (op een Mac
[edit]
Wie toolbars e.d. gaat installeren is imho zelf (on)verantwoordelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door botoo op 10-01-2007 12:58 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Just curious: mag ik op de FP dan ook (als het ontopic is) een linkje naar postcard.exe plaatsen? Als je het installeert ben je tenslotte zelf verantwoordelijk.botoo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:56:
[edit]
Wie toolbars e.d. gaat installeren is imho zelf (on)verantwoordelijk.
Mits je een privacy statement meegeeft: ja... Kan je postcard.exe ook ff DM'en?W3ird_N3rd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:18:
[...]
Just curious: mag ik op de FP dan ook (als het ontopic is) een linkje naar postcard.exe plaatsen? Als je het installeert ben je tenslotte zelf verantwoordelijk.
Privacy statement: I do not respect your privacy in any way.MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:19:
[...]
Mits je een privacy statement meegeeft: ja... Kan je postcard.exe ook ff DM'en?
Download!
Вфтл оу цудююю :?:2юю.ЁW3ird_N3rd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:29:
[...]
Privacy statement: I do not respect your privacy in any way.
Download!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Heb jij erop durven klikken dan?botoo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:58:
Voor de duidelijkheid, de link van W3ird_N3rd ^^^ is natuurlijk een grapje en geen link naar foute software.
* Rataplan tuinde er ook bijna in, maar .bar is toch echt geen bestaand TLD
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀