Toon posts:

Vsync met 17" TFT 75Hz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor jullie natuurlijk de 1000ste keer dat je weer zo'n knaapje tegenkomt die begint te blaten over Vsync.
Mja ik ben dus zo'n knaapje.

Ik heb een 17" TFT van LG en die heeft als refreshrate 75hz en daar staat hij ook op.
Een XFX Geforce 6600 GT AGP
(nieuwste drivers natuurlijk).
En 1024 geheugen en 2.8Ghz HT processor (wat er niet zo toe doet).

Nu heb ik een hoop gelezen over Vsync en monitor refreshrates en als het goed is, moet je met een monitor die 75Hz kan draaien ook een fps van 75 FPS halen in Counter-Strike 1.6 met Vsync UIT zonder dat je last krijgt van screen tearing.
(Dit klopt toch?)
Ok nu draai ik Counter-Strike 1.6 en doe ik Vsync uit. CS zet fps_max automatisch op 60 en krijg ik dus van die balken (screen tearing) door m'n beeld heen.
Dit is opzich geen probleem.
Nu zet ik m'n fps_max op 75 (of 100). Dit zou mijn scherm zonder problemen aankunnen en m'n videokaart ook. Dan krijg ik dus screen tearing en een ander maf iets.
Als ik langzaam met de muis beweeg (heel langzaam) ziet alles er precies het zelfde uit als met 60 fps. Als ik sneller beweeg schokt het hele scherm horizontaal en verticaal. De balken die je bij screen tearing krijgt zijn dan wel weg.
Nu boeien mij die balken niet echt, daar kan ik mee spelen, maar niet met dat geschok.

Weten jullie of dit hoort? En waar dit aan ligt? Is het een andere soort van screen tearing? Is het de monitor, of zijn het (ik hoop het!) instellingen?

Bedankt voor uwe interesse en/of hulp.

- Vise // Volrath

Ps. 100 FPS sproeit 1.5x zo snel als dat je met 60 FPS zou sproeien en is ook nog es veel naukeuriger.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee? ^^

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nu heb ik een hoop gelezen over Vsync en monitor refreshrates en als het goed is, moet je met een monitor die 75Hz kan draaien ook een fps van 75 FPS halen in Counter-Strike 1.6 met Vsync UIT zonder dat je last krijgt van screen tearing.
Helaas wel, Vsync aan, fps_max @ 75 en het werkt ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-07 20:48
[b][message=27274743,noline]
Ps. 100 FPS sproeit 1.5x zo snel als dat je met 60 FPS zou sproeien en is ook nog es veel naukeuriger.
Dit is niet waar, maar waarom laat je Vsync niet gewoon aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Stefan_D schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Dit is niet waar, maar waarom laat je Vsync niet gewoon aanstaan?
Het is wel waar =) En daarom, wil ik Vsync uit. Vsync aan geeft, zoals ik eerder al had gezegt een FPS van 60, wat mijn spray beinvloed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gefixed. Mijn pc refreshrate was op de desktop 75Hz, in CS speelde ik 800 x 600 en had daar 60Hz. Nu heb ik refreshlock geinstalleerd en nu run ik 75Hz op 800x600 in CS =)
En van 75- -> 100 fps ipv 60- -> 100 fps = een vreselijk groot verschil.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar mijn monitor driver: LG Flatron L1720B
Ik kan het niet vinden op de lgE site... heel maf. Ze zouden hem moeten hebben. Weet iemand anders maybe waar ik die monitor driver vandaan zou kunnen halen?

Many thanks,

- Vise

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat

Wauw, een sig!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
mewp pro :D bedankt :D is dat toevallig de nieuwste of...

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

vsync aan zetten is iets anders dan je fps locken op 75 fps. Bij vsync aan wacht de videokaart letterlijk op een signaal van de monitor/tft terug zodat hij weet dat een nieuwe frame opgebouwd kan worden.

Met je fps limiteren via de fps_max functie weet je niet hoe je videokaart 1 frame opbouwt t.o.v. waar de monitor met schrijven is. De bedoeling is natuurlijk dat wanneer de monitor begint met opbouwen, de videokaart ook begint. Bij jouw is het nu dus random en loopt het dus niet gesynchroniseert.

Dus als jij je tft op 75 hz hebt staan dan zal je fps gecapped worden op 75 met Vsync AAN. Fps is evenredig aan aantal herz dat je monitor draait.

Overigens sproei je NIET 1.5 keer sneller met meer fps. Je proc rekent nog steeds bijvoorbeeld 2 kogels per seconde uit om af te schieten: daar verandert je hoeveelheid fps niet mee: dat zou betekenen dat mensen met een 8800gtx een clip van een M4 in 1 seconde leeg hebben en mensen met een hele oude GF2 pas na 5 seconde ofzo?

Dat het vloeiender gaat dat is wel degelijk zo, maar 75+ fps merken wij niet meer.

Dus zorg ervoor dat je via het control panel van Nvidia de videosettings overruled en V-sync aan zet. Dan moet het vlekkeloos werken :).

Overigens merk ik geen bal verschil van met v-sync aan of uit op mijn scherm met BF2.

[ Voor 27% gewijzigd door Seesar op 12-01-2007 14:01 ]

T60P Widescreen

Pagina: 1