[LightScribe] Imation CD labelt wel, Imation DVD niet

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Een beetje raar probleem, maar sinds een tijd heb ik een Samsung SH-162L brander met LightScribe mogelijkheid. Nou heb ik Imation CD en DVD media gekocht, beide LS media versie 1.2. Het vreemde wil nu dat ik op de CD's goed de LS labels kan printen, maar op de DVD's niet. Ze worden wel herkend als LS media, althands, alles lijkt erop alsof het gewoon werkt, het kost tijd, de brander gaat aan de slag, maar als het proces klaar is, is de label kant van de DVD nog helemaal blanco. Zowel met Nero als SureThing CD Labeler geven hetzelde non-resultaat.

Mijn vermoeden is dat die DVD media gewoon geen goede LS coating heeft ofzo, heb al een mailtje naar Imation gestuurd, maar misschien heeft iemand anders nog een suggestie, of wellicht eenzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 17:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik ken het systeem verder niet kwa settings, maar kun je voor het LS-gedeelte niet zeggen dat het een CD is?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Michael Knight schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:29:
Ik ken het systeem verder niet kwa settings, maar kun je voor het LS-gedeelte niet zeggen dat het een CD is?
Het LightScribe gedeelte is als het goed is hetzelfde. Om een label te printen (branden) moet je het schijfje ondersteboven in de brander stoppen. De brander ziet dat het een LS disk is en brand het label in de bovenkant van de CD/DVD. Oftewel, de LS kant (waar je normaal op schrijft met een marker) zou van beide hetzelfde moeten zijn, je ziet ook geen verschil of het een DVD of een CD is, niet op de disk en niet in de label software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Weet je zeker dat je wel Light Scribe DVD's te pakken hebt en geen Label Flash?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
_Dune_ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:58:
Weet je zeker dat je wel Light Scribe DVD's te pakken hebt en geen Label Flash?
:|
Ze worden wel herkend als LS media
Niet LightScribe media word niet geaccepteerd, de brander kan zien of het LS is of niet.

Het zijn deze schijfjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.imation.nl/products/lightscribe_media/images/product.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ok, na de telefoonboom ingeklommen te zijn, werd ik via de helpdesk van Imation doorgestuurd naar Samsung. Het is een bekend probleem met de combinatie Samsung SH-162L brander en Imation en Verbatim DVD LightScribe Media Versie 1.2.

Samsung is op dit moment het probleem aan het reproduceren en er komt waarschijnlijk over een tijdje een firmware update uit. Philips LightScribe DVD media werken wel correct.
Pagina: 1