Toon posts:

[linux] meerdere versies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet je voor iedere Linux versie net als bij XP een aparte partitie aanmaken. Ik kon met mijn fedora en kubuntu beide niet aangeven op welke partitie hij moest installeren. Hij begon gewoon uit zichzelf na de schijfindeling.

bvd sander

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 19:33
Ja, het is erg handig om aparte partities te maken (het zal vast wel op een uberranzige manier zonder kunnen, maar daar zit je volgens mij niet op te wachten). Je kan natuurlijk wel bij beide installaties dezelfde home- en swap partitie gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door robbert op 10-01-2007 01:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja het vreemde is dat hij na het indelen en op de knop 'wijzigingen in schijf opslaan' niet vraagt op welke partitie ik hem nou wil installeren maar meteen begint met de installatie...

ik heb nu fedora naast 3x windows maar ik wil kubuntu er ook weer bij alleen zit ik dus ermee hoe ik dat handig kan doen... swap kan zowiezo hetzelfde??

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tijdens de installer kan je opgeven welke partitie je als root ( / ) partitie gemaount wil hebben. Dat moet je dan wel op een aparte partitie doen, anders overschrijft hij je fedora installatie.

indien je een aparte /home partitie hebt, dan kan je die gewoon aangeven als /home maar je moet hem dan niet op nieuw laten formateren :)

Je swap partitie is een aparte partitie met een apart filesystem. Daarop staat geen data, en kan dus door beide installaties gebruikt worden..