Toon posts:

Probleem met Philips PT2967, opties verdwenen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte experts, ik zit met een probleem wat betreft mijn Philips PT2967.

Vandaag wilde ik door middel van de "program down" knop op de tv zelf (dus niet de afstandsbediening) van zender veranderen. In beeld kwam iets in de trant van: "ERR 00 000 00 00" als ik het me goed herinner.
Opzich niet zo heel erg.. niets reageerde meer, maar na het uitzetten en eraf halen van de stroom deed ie het gewoon weer. Ware het niet dat ineens spontaan een heel groot deel van de opties weg is in het Audio en Features menu. Zo kan ik onder meer geen AVL instellingen meer aan of uit zetten.

Daarnaast moest ik alle zenders opnieuw instellen, maar vindt ie geen televisiezender meer ná de circa 250mhz. Als ik handmatig de frequentie van bijvoorbeeld TMF invoer (in mijn woonplaats 695mhz), dan zie ik héél ver weg door de ruis ergens een klein beetje herkenbaar beeld, maar het is meer sneeuw dan beeld. Het geluid doet het daarintegen dan weer wel.

Nu heb ik al behoorlijk wat gegoogled en ook in het service menu gekeken, maar er is tot nu toe geen enkele instelling geweest die mijn tv heeft hersteld. Kortom, nog steeds spontaan verdwenen opties en geen televisie zender boven de 250mhz (dus zeg maar vaarwel tegen welke commerciele zender dan ook).

Heeft iemand enig idee van wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat dit een garantie gevalletje is. Gewoon terug naar de winkel dus. Als er ERR stond is dat meestal geen goed teken ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 02:13:
Ik denk dat dit een garantie gevalletje is. Gewoon terug naar de winkel dus. Als er ERR stond is dat meestal geen goed teken ;)
Ik weet het niet zeker, aangezien ERR ook normaal staat genoteerd als je het service menu ingaat, gecombineerd met een type nummer, namelijk "L01EF1 4.3".
Ik heb het idee dat door een foute toetsencombinatie of verkeerde optie de televisie is teruggekeerd naar een soort standaard fabrieksinstelling zonder de specifieke functies van de tv zelf. Opties als "Delta Volume", "AVL" en "Color Tone" zijn weg, maar de basis functies als "Brightness" en "Sharpness" doen het nog prima..

Maar ik heb geen idee hoe ik die weer terugkrijg..