[MCE 2005] OEM versie herinstalleren met andere media*

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
Ik heb sinds vandaag twee nieuwe laptops hier staan (Acer 5630WLMI) en die worden fabriek af geleverd met een licentie voor Windows XP Mediacenter 2005 (beide een licentiesticker met nummer aan de onderzijde). Heel mooi allemaal maar die rukkers van Acer leveren er geen recoverycd's bij. Die moet je via een omslachtige manier op een dvd branden (of 6 cd's?!) en daar heb ik helemaal geen zin in, al helemaal niet in die verborgen pqservice partitie van een gb. of 5.

Als ik nu een copie van Windows XP mediacenter 2005 (Nederlands) weet te bemachtigen kan ik dan het licentienummer wat op de sticker aan de onderzijde van de laptop staat gebruiken bij het installeren en activeren?

Of zijn die oem nummers die niet te gebruiken zijn voor installeren en activeren?

Verwijderd

Ik heb precies ditzelfde gedaan met mijn Asus laptop, en dit werkte perfect en is volgens mij nog gewoon legaal ook. Ik kan ook gewoon Internet Explorer 7 downloaden etc.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 12:47

Arioch

<geek>

Zolang de licentie legaal is, maakt het niet uit met wat voor media het geïnstalleerd is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat kan wel, als de licentie tenminste voor een Nederlandse MCE is. Maar waarom zo negatief over de het zelf moeten branden van recovery CD's/DVD? Je had waarschijnlijk nog meer geklaagd als de laptops duurder waren geweest (om de extra kosten te dekken).

Ofwel je betaalt voor gemak en service (installatie DVD/CD, etc) of je gaat op zo'n Nederlands voor zo goedkoop mogelijk. Maar nu wil je en zo min mogelijk betalen, en nog volledige service met toeters en bellen hebben :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Martijn-V4
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:34:
Ik heb precies ditzelfde gedaan met mijn Asus laptop, en dit werkte perfect en is volgens mij nog gewoon legaal ook. Ik kan ook gewoon Internet Explorer 7 downloaden etc.
Da's mooi, alleen heb ik dit al eens eerder geprobeerd op een nu afgeserveerde andere Acer laptop (Arpire 1300) en daar werkte het dus niet.
Maar goed ik heb inmiddels ergens al een image op kunnen duikelen dus ga ik het wel eens keer proberen.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 16:12

megaleo

Special member

Ja werkt gewoon. Heb ik al meerdere keren gedaan op verschillende Acer laptops.
Als het idd maar een OEM versie is. En wil je installatie zich niet registreren => even een belletje naar Ome Bill, je license key doorgeven, nieuwe code invoeren, en voila! :)

• Martijn-V4
gambieter schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:38:
Ja, dat kan wel, als de licentie tenminste voor een Nederlandse MCE is. Maar waarom zo negatief over de het zelf moeten branden van recovery CD's/DVD? Je had waarschijnlijk nog meer geklaagd als de laptops duurder waren geweest (om de extra kosten te dekken).

Ofwel je betaalt voor gemak en service (installatie DVD/CD, etc) of je gaat op zo'n Nederlands voor zo goedkoop mogelijk. Maar nu wil je en zo min mogelijk betalen, en nog volledige service met toeters en bellen hebben :)
Ik kreeg bij het installeren van het systeem de optie om te kiezen voor een Duitse, Engelse of een Nederlandse versie. Dus kennelijk maakt de taal niet uit.
Ik klaag niet, begrijp me niet verkeerd. Ik heb alleen een hekel aan dit soort systemen waarbij de fabrikant voor mij gaat uitmaken dat ik na het installeren van de recovery cd/dvd/partitie een c: en een d: schijf heb. Voor het gemak heb ik liever een grote partitie.

En tja als je twee laptops tegelijkertijd aanschaft dan wil je zoveel mogelijk waar voor je geld. En ik heb nergens kunnen vinden dat deze systemen zonder recovery cd's geleverd worden. Het is geen drama maar ik wil zelf de volledige controle hebben over de indeling van die apparaten.
En ben me er ter degen van bewust dat het of uit de lengte of uit de breedte moet komen.

• Martijn-V4
megaleo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:41:
Ja werkt gewoon. Heb ik al meerdere keren gedaan op verschillende Acer laptops.
Als het idd maar een OEM versie is. En wil je installatie zich niet registreren => even een belletje naar Ome Bill, je license key doorgeven, nieuwe code invoeren, en voila! :)
Kijk weer een bevestigend antwoord, fijn bedankt!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

MCE bestaat alleen als oem.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan want "Windows XP Mediacenter 2005" zegt helemaal niets over je topic :?

Verder - deze vraag is eigenlijk al best wel heel vaak voorbij gekomen - kwam je eerdere van dit soort topics niet tegen ofzo? Waar zocht je eigenlijk op? :)
Pagina: 1