Toon posts:

Sony TV alleen zwart-wit over S-Video

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer graag aansluiten op een oude Sony Trinitron KV-C252. Ik heb hiervoor een S-Video -> Scart kabel, deze geeft echter alleen zwart-wit beeld. De kabel en tv-out heb ik op een (andere) TV getest, en hier heb ik wel kleurenbeeld.
De (sony) tv heeft (zoals de meeste tv's) 1 Scart aansluiting welke een s-video signaal ondersteund. Dit is AV2. Maar ook hierop krijg ik alleen een zwart-wit beeld.
Met een s-video -> RCA -> scart heb ik wel beeld in kleur. Maar ik wil natuurlijk gewoon mijn s-video kabel gebruiken. Bij de meeste tv's is hiervoor een speciaal svideo kanaal, maar op deze sony kan ik alleen AV1 en AV2 vinden...

Wie weet hoe ik de sony tv het s-video signaal kan laten herkennen?

edit: Tv-out staat gewoon op PAL-B en 800x600 natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 23:58 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Er is niet toevallig nog een apart AV2(S) kanaal voor een S-Video signaal ?

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het zou zomaar kunnen dat jouw KV-C2521D te oud is om een S-video ingang te hebben. Latere modellen hebben een afzonderlijke stand voor S-video, als jij alleen maar een gewone AV-stand hebt, heb je pech. Maar nog niet getreurd, misschien ondersteunt jouw videokaart ook een composite signaal, en zoniet dan kan je met een paar extra onderdeeltjes je kabeltje verbouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door mae-t.net op 10-01-2007 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:59:
Er is niet toevallig nog een apart AV2(S) kanaal voor een S-Video signaal ?
Dat is juist het probleem, die kan ik niet vinden...

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet meer de orginele afstandbediening heb, dus misschien mist er een knopje oid?

En video over composite had ik zelf ook al aan gedacht, en dat werkt ook wel, maar dan kan ik dus een nieuwe kabel van 10 meter kopen, en het is iets mindere kwaliteit dan s-video.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Videokaart nog eens op PAL B/G instellen en op Samengesteld Video-uit :)

Eerst pc booten met tv aangesloten. Kijken of de tv gedectecteerd is door de pc. Dan tv aanzetten en naar het AV kanaal gaan, als het goed is, krijg je tijdens het switchen naar het AV-kanaal nog een AV2-svideo als laatste optie (alleen als de tv signaal krijgt/ondersteund).

Van wanneer is jouw tv? Sony was namelijk een van de eerste met s-video (en ntsc/rgb) ondersteuning..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ten eerste is dit het verkeerde subforum, dit hoort in Videoplanken & Beeldkanonnen .

Verder is er daar een mooie FAQ, waar je probleem precies staat beschreven: De grote tv-out FAQ .

Ook is het zo dat dit soort problemen al heel vaak langs zijn gekomen, dus met een beetje zoeken had je meer dan zat info moeten vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.