Toon posts:

Waar kan ik een P4 FSB 400, s478 processor kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een processor upgrade voor mijn huidige Dell Dimension 8200, P4, 1.9Ghz, Socket 478, FSB 400Mhz processor, alleen ik kan nergens een online shop ontdekken die die dingen nog verkoopt. Alleen nog maar FSB 533Mhz.

Heeft er iemand misschien nog tips waar ik kan zoeken voor een upgrade, of anders nog suggesties wat te verbeteren aan de CPU?

Huidige CPU:
Type : Intel Pentium 4 1900 MHz
Package : mPGA-478
Manufacturer Codename : Willamette
Clock Speed : 1894 MHz
Clock Multiplier : 19.0
Front Side Bus (FSB) Speed : 400 MHz
L2 Cache Size : 256 KBytes Stepping : D0

Groet,
Arthur

Verwijderd

gebruikt eentje kopen bij vraag en aanbod
De willamina kan niet veel harder met overklokken.

Je kan beter kijken naar

intel celleron-d en een anderen moederbord met onnbourd video , (totaal 100euro)
anderen geheugen en een anderen kast met voeding (100euro )

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ter info:
De Willamette ging tot 2.0 Ghz.
De processor met de hoogste snelheid (FSB 100 Mhz) is 2.8 Ghz. Maar dit is een Northwood, dus ik vraag me af op dat voor compaliteit problemen gaat zorgen. Maar ik vraag me eigenlijk af of die 900 Mhz zoveel gaan uit maken, en dus het geld wel waard is ;)
Volgensmij heb je met een beetje overclocken het zelfde resultaat. Misschien moet je hier eens gaan kijken: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@mijn voorgangers: Het is een Dell-PC, daar zitten geen standaard mobo's in. Wijkt altijd iets af, dus mobo-upgrade zal niet echt een optie zijn. Bovendien kan ie dan eigenlijk alleen zijn HDD houden - de rest zal outdated zijn.

@TS: Nofi, maar als ik zie wat ze tegenwoordig nog voor een nieuwe PC vragen bij sommige bedrijven en wat een oudere en dus zeldzamere CPU moet gaan kosten, dan zou ik als ik jou was eens kijken of een nieuwe PC geen optie is :)
Maar waar had je zelf al gezocht :?

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 10-01-2007 00:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op Powerleap gezien dat een Northwood zonder problemen zou moeten werken. Het belangrijkste is volgens mij dat de FSB snelheid 400Mhz is. Met die Northwood is maximaal 2,8Ghz haalbaar, maar zoals gezegd die heb ik nog nergens gevonden.

Verder ben ik nu ook weer niet zo´n tweaker dat ik me op mijn gemak voel als ik het hele moederbord vervang.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
http://www.nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=175

ze hebben een 1.8 voor 59 euro, niet goedkoop maar goed nowthats it heeft wel ongeveer ALLES wat je moet hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bel gewoon eens wat grotere PC-boeren af. Mocht dat op niks uitlopen, wijk dan uit naar V&A sites zoals tweakers.net/aanbod, marktplaats, speurders, ebay, etc. Deze CPU's worden al jaren niet meer geproduceerd, dus je hoeft niet te verwachten dat ze nog massaal nieuw verkocht worden.

Loos topic dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.