Op vakantie in Duitsland: Internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CP1965
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn vrouw heeft mij onlangs verrast met een midweekje op een Duits vakantie park. Omdat het voor mijn werk van levensbelang is dat ik iedere dag even het internet op ga (email controleren, wat webservers administreren), zoek ik meestal voordat ik op vakantie ga naar een gratis of "pay-per-call" dial-up internet abonnement. Tot nog toe is dat nooit een probleem geweest, maar tot mijn grote verbazing is dat in Duitsland wel iets anders...

Zowiezo behoort gratis (dial-up) internet in Duitsland al een tijdje tot het verleden. Wat wel vrij veel wordt aangeboden, is internet "per minuut". Je betaalt dan geen abonnementskosten, je hebt geen minimum of maximum beltijd en je hebt geen of weinig opstart kosten. En de kosten variëren van 0,3 to 2 cent per minuut. Ideaal zou je denken. Ware het niet dat de meeste (zo niet allemaal) deze kosten doorbereken op je telefoonrekening. Met andere woorden, dit is uitsluitend beschikbaar voor Duitsers die al een vaste telefoon hebben.

Er zijn een aantal aanbieders die "worldwide access" aanbieden. Zoals www.worldial.com. Maar hun "pricing" is op z'n minst vreemd te noemen. Zo verplichten zij je om een bedrag boven de $25 te betalen. Dit bedrag is dan jouw "krediet". Maar zodra dit krediet beneden de $25 komt, belasten ze je credit card weer om het krediet aan te vullen naar het originele star krediet. M.a.w., boven de vrij hoge kosten per minuut, ben je die $25 dus eigenlijk gewoon kwijt. Als je daarbij ook nog eens de belachelijk hoge kosten van het bellen naar een lokaal nummer optelt (die door een vakantie park wordt berekend), is dit niet echt een interessante optie.

Dus wie kan mij helpen?

Idealiter (is dat een woord?) zoek ik dus een aanbieder aan wie ik bijvoorbeeld $10 betaal. En vervolgens krijg ik een (gratis) inbelnummer, een gebruikersnaam en een wachtwoord. En voor iedere minuut dat ik van hun internet gebruik maak, gaat er een bedrag van die $10 af.

Je zou zeggen, gezien Duitsland één van de meest populaire vakantiebestemmingen in Europa is, zou er zoiets moeten zijn. Maar dan heb ik het nog niet gevonden...

Dus nogmaals: wie weet iets?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26

chromeeh

the Gnome

WiFi wellicht een optie? (als je vakantie adres die mogelijkheid heeft?)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• CP1965
chromeeh schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:39:
WiFi wellicht een optie? (als je vakantie adres die mogelijkheid heeft?)
Nee, het park zelf heeft geen WiFi. Er is een hotel op het park dat WiFi in de lobby aanbiedt voor ongeveer €20 per dag. :o

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
CP1965 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:34:
Je zou zeggen, gezien Duitsland één van de meest populaire vakantiebestemmingen in Europa is, zou er zoiets moeten zijn. Maar dan heb ik het nog niet gevonden...

Dus nogmaals: wie weet iets?
Het is dan dus ook een vakantie bestemming, men gaat er dus vanuit dat je rust wilt en even niet aan je werk wilt denken ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Wat een ellende, dat je zelfs tijdens je vakantie dagelijks je mail moet lezen. :/

Bij http://www.compuserve.nl/ kon je vroeger ook wereldwijd inbellen. Hoe het tegenwoordig zit, durf ik niet te zeggen. (Misschien dat iemand nog een proef-CD over heeft van vroeger? :P)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
misschien is mobiel internet wel iets, haal je gewoon een duitse prepaid kaart, daar kun je wel je mail mee bekijken in de meeste gevallen, tenminste als je diensten als gmail, hotmail etc gebruikt.

Webservers administreren zal dan denk ik niet gaan.

Maar ik neem aan dat je echt het internet op moet, kan je baas de kosten niet gewoon overnemen? Hij is er denk ik toch bij gebaat?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dat soort dingen zet je toch gewoon een dial-back functie op dan? Net zo makkelijk, kost je niks en je zit rechtstreeks op je eigen netwerk :)
Indien dat niet ter beschikking is: gewoon vanuit het buitenland naar een inbelnummer in NL bellengeen optie? Telefoonlijn is tegenwoordig overal wel beschikbaar toch :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

CP1965 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:42:
[...]

Nee, het park zelf heeft geen WiFi. Er is een hotel op het park dat WiFi in de lobby aanbiedt voor ongeveer €20 per dag. :o
even bellen en een deal sluiten, zo simpel werkt dat

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kun je niet gewoon een hotspot aldaar opzoeken/gebruiken?

Volgens mij kun je met (oa) t-mobile hotspots gewoon prepaid internetten. Eigen laptopje mee, langs de lokale mcdonalds (Daar zitten in NL iig tmobile hotspots), VPNnen naar de zaak en gaan.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Je zou inderdaad je mobiel kunnen gebruiken en als je infrarood/bluetooth op je telefoon hebt, heb je ook nog eens kans het te kunnen gebruiken icm een laptop :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:46:
offtopic:
Wat een ellende, dat je zelfs tijdens je vakantie dagelijks je mail moet lezen. :/
Nou inderdaad. Ik zou een baan zoeken waar ik niet zo onmisbaar ben.

Anyway, wat maak je je druk om de kosten? Je baas betaald dit toch? Of ben je een zelfstandig ondernemer?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15
Gunner schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 07:58:
[...]

Nou inderdaad. Ik zou een baan zoeken waar ik niet zo onmisbaar ben.

Anyway, wat maak je je druk om de kosten? Je baas betaald dit toch? Of ben je een zelfstandig ondernemer?
Juist, ik snap het kostenprobleem ook niet zo. als een baas van jou vereist dat je je mail dagelijks leest moet hij er ook maar voor zorgen dat je dat kan. Dus blackberry of UMTS van de zaak ;).
Ontopic, ik zou even naar een McDonalds of Starbucks rijden, die hebben volgens mij meestal wel WiFi. Een betere oplossing is je werk overdragen en als er paniek is jou laten bellen, een midweek kan iedereen gemist worden.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

inderdaad, "van levensbelang'' en €20 per dag te duur voor wifi gaan neit echt bepaald samen in mijn ogen.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 09:22
Fonero access point in de buurt zoeken...

Zie het fonero topic

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• CP1965
Bedankt voor jullie antwoorden.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom jullie "van levensbelang" meteen aan:
A) een baas koppelen, en
B) aan een onderneming koppelen.

Het gaat hier om vrijwilligerswerk, je weet wel:goede doelen, weinig/geen geld beschikbaar, mag niets kosten, enzo.

Weet je wel hoeveel zeehondjes je kan redden van €20 per dag? (Ok, dat was een geintje, het gaat helemaal niet om zeehondjes, maar je begrijpt wat ik bedoel.)

Maar goed, het probleem is al opgelost. Ik heb vandaag mijn boeking omgezet naar een ander park waar ze draadloos internet in het vakantie huisje hebben.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

CP1965 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:42:
(...)
Maar goed, het probleem is al opgelost. Ik heb vandaag mijn boeking omgezet naar een ander park waar ze draadloos internet in het vakantie huisje hebben.
En natuurlijk als reden opgegeven dat ze niet een makkelijke manier hebben om te internetten toch ;)

Ik kon overigens gewoon t-mobile PIT gebruiken in duitsland :? Maar dat zal je wel niet hebben, dan had je dat wel gezegd ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CP1965 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:42:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Overigens begrijp ik niet helemaal waarom jullie "van levensbelang" meteen aan:
A) een baas koppelen, en
B) aan een onderneming koppelen.

Het gaat hier om vrijwilligerswerk, je weet wel:goede doelen, weinig/geen geld beschikbaar, mag niets kosten, enzo.
Mag ik vragen waarom dat specifieke vrijwilligers werk zo "van levensbelang" is? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Ik bedoel, dat werk zal ook wel doorgaan als jij 2 dagen je mail niet leest.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 10-01-2007 17:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Internet café een idee?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zit meer geld bij de goede doelen dan je denkt hoor. Ik geef er geen stuiver meer aan:
Salaris directeur Rode Kruis 158.000 euro

DEN HAAG - Algemeen-directeur J. Post van het Nederlandse Rode Kruis verdient per jaar 158.000 euro. Dat heeft het Rode Kruis donderdag bekendgemaakt.

De organisatie brengt het salaris van topman Post naar buiten na de onrust die ontstond rond het salaris van de directeur van de Nederlandse Hartstichting. Onlangs werd bekend dat die 170.000 euro ontvangt. Dat wekte beroering bij de achterban van die stichting.
Bron

Ey!! Macarena \o/

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Technicality schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:48:
[...]

En natuurlijk als reden opgegeven dat ze niet een makkelijke manier hebben om te internetten toch ;)

Ik kon overigens gewoon t-mobile PIT gebruiken in duitsland :? Maar dat zal je wel niet hebben, dan had je dat wel gezegd ;)
GPRS/UMTS roaming is niet zo bijzonder hoor ;) Alleen als je niks extra's betaald hebt voor dat gebruik val ik wel even van m'n stoel.

Ook maar dat ik dat weet!

Pagina: 1