E6600, GA-965P-DS3, X1950XT; welke cooler?

Pagina: 1
Acties:

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik begreep dat de in Best Buy Januari 2007 geadviseerde Arctic Pro 7 niet echt stil te noemen mag worden. Naar aanleiding hiervan de volgende vragen:

- ondersteunt het mobo hierboven Speedfan (zodat rotatiesnelheid kan worden aangepast)?
- ik krijg zo ontzettend veel stille koelers aangeraden, maar welke zijn qua prijs/kwaliteit verhouding passend voor mijn mobo?

Verwijderd

Alle socket 775 koelers passen op jouw moederbord

Welke het beste is hangt ervan af wat je ermee wil doen:
HTPC?
Overclocken?
Niet overclocken?
Beetje meer info mag wel.

En waarschijnlijk kun je softwarematig je fanspeed wel regelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 23:01 ]

• SnoopThaDoctor
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:00:
Alle socket 775 koelers passen op jouw moederbord

Welke het beste is hang ervanaf wat je ermee wil doen:
HTPC?
Overclocken?
Niet overclocken?

Beetje meer info mag wel
Ik ben er niet ervaren in, maar denk er zéker over om te gaan overclocken aangezien de duo cores daar zeer geschikt voor zijn. Wat HTPC is... 8)7 beats me...

Verwijderd

SnoopThaDoctor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:01:
[...]

Ik ben er niet ervaren in, maar denk er zéker over om te gaan overclocken aangezien de duo cores daar zeer geschikt voor zijn. Wat HTPC is... 8)7 beats me...
Home Theatre PC, multimediasysteem ;) die willen we graag stil hebben :)

Voor overclocken zou je naar Zalmannetjes kunnen gaan kijken, de 9500, 9700, 7700 of 8000 serie.
De Scythe Ninja is passief, daar kun je een fan op zetten (ik geloof dat DOC'er Rol-CO deze ook gebruikt). De freezer 7 heeft ook wel een lage rpm optie, dan hoor je hem ook bijna niet :)

Verwijderd

toen ik nog geen waterkoeling had heb ik veel gehad aan mijn zalman 7700 CU koper!
Wel wat aan de zware kant...

Verwijderd

coolermaster hype 48 is ook een goeie
Maar thermalthake big-tyfoon is ook een goeie koeler.
Thermalthake bigtower (ja erg groot) is ook een goei koeler en heel stil (is passief met optie 120mm fan

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Als je de freezer 7 in de bios op een lager toerental laat draaien doet hij het prima. Ik heb em ook, draait op 800rpm en ik hoor hem vrijwel niet. (cpu temp is 35 graden)

• SnoopThaDoctor
MrDrako schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:18:
Als je de freezer 7 in de bios op een lager toerental laat draaien doet hij het prima. Ik heb em ook, draait op 800rpm en ik hoor hem vrijwel niet. (cpu temp is 35 graden)
En hoe zit het met de Freezer 7 Pro en overclocken... Ik hoorde dat als ie onwijs luidruchtig is als hij flink draait.

Verwijderd

Scythe Infinity of Thermaltake Big Typ VX120, allebei heel erg goed en stil
Pagina: 1