Toon posts:

Nieuwe computer, nieuwe vidkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een nieuwe computer kopen, processor enz. is me allemaal al duidelijk, ik loop alleen vast bij videokaarten.

Eerlijk gezegd heb ik er vrij weinig verstand van, dus daarom heb ik al op internet zitten zoeken naar benchmarks etc. Maar ben er nog niet uitgekomen.

Crysis komt binnenkort uit (voorzover ik weet), en ik gebruik dit spel gewoon even als voorbeeld wat ik ongeveer wil hebben.

Ik heb gehoord dat de aanbevolen vid kaart een Nvidia 7800GTX is, maar dat gaat me toch even flink boven mijn budget zitten.

Ik zoek gewoon een kaart die crysis aankan op medium kwaliteit, en een prijs van rond de 150 euro.

Ik zat als eerste te denken aan Nvidia 6600, maar dit is een minimum kaart, dus daar zal ik wel niet veel uit krijgen.

Ook nog gekeken naar Ati Radeon X1300 PRO, http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=880

Een andere optie is nog GeForce 7900GS

Ik heb er echt vrij weinig verstand van, ik ken wel de termen SLI en crossfire, maar ik weet nou niet echt welke nou op het moment de medium zou kunnen zijn.

Hulp zou heel erg mogelijk zijn, sorry dat ik niet verder van dienst kan zijn, je mag me best dom noemen( :P ), ik zou ietswat uitleg over videokaarten ook heel erg op prijs stellen, bedankt alvast

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die X1300 Pro, smijt die maar weg, daar heb je niets aan.

Je moet geen nieuwe kaart kopen, wacht tot de afgeslangkte versies uitzijn van de G80 Core van Nvidia, of de R600 Core van ATI, en ga dan op zoek naar een nieuwe kaart :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

GeForce 7900GS

is een leuke kaart.
Iets veel beter is er denk ik niet (ati 1900 serie misschien)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je meer over videokaarten wilt weten, dan is de VB FAQ een goede start :)

Aanbevolen een 7800GTX, toe maar. Een 7600 of X1600 moet al een hoop kunnen doen, en is budgettair een stuk vriendelijker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Snakiej schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:36:
Die X1300 Pro, smijt die maar weg, daar heb je niets aan.

Je moet geen nieuwe kaart kopen, wacht tot de afgeslangkte versies uitzijn van de G80 Core van Nvidia, of de R600 Core van ATI, en ga dan op zoek naar een nieuwe kaart :)
dat heeft zin ?
Er zal geen leuke directx10kaart zijn die even snel is als een 7900gs. voor die prijs.
De prijs zakken zal neit gebeuren (misschien 10euro)
Trouwens hij koop nu niet hollend snel als roadrunner naar de winkel

Verwijderd

Met een budget van 150 euro kom je volgens mij al snel bij de 7600GT of de Ati X1900 GT. Voor een paar tientjes extra kom je bij de 7900GS en de X1950 pro. Ik hoor veel over de Ati X1950 pro, wellicht is dat een goede keuze.

Om je wat verder op weg te helpen heb ik hier wel een aardig stuk gevonden van Tomshardware.

Verwijderd

Topicstarter
Voorzover ik heb begrepen heb je wss vista nodig voor dx10, of heb ik het fout? Als dat zo is, ik neem toch geen vista, puur geheugenverlies en beveiligingsdingen waar ik niks aan heb (ik dwaal weer eens af :P )

Bedankt alvast voor de tips

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:46
Nog een tip kijk niet naar de GS kaarten. Deze zijn leuk voor een beetje mainstream maar zodra je gaat gamen komen deze echt tekort. Ik zou eerder voor een 7600GT gaan. Budgetair vriendelijk en ik weet niet op welke resolutie jij wilt gaan gamen maar tot 1600*1200 is het bij mij succes verzekerd.

(Edit: Zolang DX10 niet geimplemnteerd wordt in games heeft het ook geen zin om een DX10 kaart te kopen. Bespaar jezelf nu een hoop geld en koop over een jaar of 2 jaar een dx10 kaart. Dan heeft ati ook DX10 kaarten en is de markt wat cuncureerender)

[ Voor 29% gewijzigd door muppet99 op 09-01-2007 23:12 ]

Carpe Diem

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:04:
Voorzover ik heb begrepen heb je wss vista nodig voor dx10, of heb ik het fout? Als dat zo is, ik neem toch geen vista, puur geheugenverlies en beveiligingsdingen waar ik niks aan heb (ik dwaal weer eens af :P )

Bedankt alvast voor de tips
Vista heb je idd nodig als je dx10 games wilt spelen. Crysis zal dan ook wel op XP werken maar denk maar niet dat je dat spel op een kaart van 150 euro op medium zal gaan redden.
Denk maar aan low ofzo, Far cry draait nu net soepel op een 150 kaart en dat is crysis' voorganger van bijna 3 jaar terug.

Verwijderd

beste optie: sapphire X1950pro ULTIMATE, lekker stil want er zit een andere koeler op dan bij de "normale" want die zijn erg luidruchtig. En gewoon heeel veel "bang for the buck" Je kan der nog een aardig spelletje mee spelen en crysis lukt ook wel op middel denk ik. Dan ben je net eventjes iets meer kwijt.. denk aan 190 euro o.i.d. maar dat merk je echt enorm, want deze kaart is echt 100x beter dan bijvoorbeeld een nvidia 7600GT (bij wijze van spreken natuurlijk :P je begrijpt wat ik bedoel ;) )

PS: Als een nieuwe kaart te duur is koop er een 2de hands, want aan een 1300Pro heb je niks... ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 23:21 ]

Verwijderd

7900gs en dan overklokken dat ding
Veel beter dan 7600gt
En maar iets duurder.
En later een nieuwe kaart kopen voor directx10
Je kan ook kijken naar een gebruikte kaart
Pagina: 1