Het syteem:
Asus P5B
Intel core2duo E6600 @ 3 ghz
Antec triopower 550 watt
Maxtor 250 GB
Geforce 8800 gtx
DVD-writer(no name denk ik)
2*1 GB PC5300 twinmos
Aerocool Aeroengine
Temps: idle:(20 graden kamertemp)
-harde schijf: 26 graden
-cpu: 44 graden(moet wel nog nieuwe goeie koelpasta op)
-videokaart: 50 graden
-system: 30 graden
load:
-harde schijf: 27 graden
-cpu 62 graden(met arctic freezer 7 pro @ 100 procent)
-videokaart: 80 graden(@ 630/2000)
-system: 34 graden
Temperaturen zijn nu niet zo erg, maar normaal moet het kouder kunnen. Om de indeling wat te beschrijven: je hebt de cpu en daar vlak boven zit de voeding en links van de cpu zit de outtakefan. Nu met de voedingsfan en outtakefan heb ik wat problemen. Normaal moet die outtakefan zeker lucht uit de kast blazen(als ik hem van de kast haal, dan is dat ook zo, dus het moet zijn dat de gaatjes te klein zijn
Dit valt denk ik wel op te lossen door de gaatjes groter te maken). De voeding is echter heel anders en dit zou normaal toch moeten goed zijn: er blaast een klein beetje lucht uit de kast, maar onderaan de voeding blaast er enorm veel(warme!!) lucht uit. De cpu zit hier juist onder en de arctic freezer is zo geinstalleerd dat de lucht weggeblazen wordt naar de linkerkant van de kast, maar daar wordt ie dus tegengehouden door dat die koeler de lucht terugblaast. Dus dacht ik van de koeler zo te installeren dat de lucht naar boven wordt geblazen, maar daar houdt de voeding hem tegen
(het koelblok heeft wel niet zo warm door slechte koelpasta, dus zal het met nieuwe koelpasta die ik binnen enkele dagen krijg(arctic silver 5) wel al wat moeten beteren). Maar waarom blaast die voeding de lucht in de kast? Hij zou toch lucht moeten aanzuigen uit de kast en die naar buiten blazen? Ik denk dat dit mij enorm veel graden zou schelen icm die koelpasta en icm die gaatjes groter maken.
Kortom: weet iemand hoe het komt? Of is dit normaal voor die voeding...
Asus P5B
Intel core2duo E6600 @ 3 ghz
Antec triopower 550 watt
Maxtor 250 GB
Geforce 8800 gtx
DVD-writer(no name denk ik)
2*1 GB PC5300 twinmos
Aerocool Aeroengine
Temps: idle:(20 graden kamertemp)
-harde schijf: 26 graden
-cpu: 44 graden(moet wel nog nieuwe goeie koelpasta op)
-videokaart: 50 graden
-system: 30 graden
load:
-harde schijf: 27 graden
-cpu 62 graden(met arctic freezer 7 pro @ 100 procent)
-videokaart: 80 graden(@ 630/2000)
-system: 34 graden
Temperaturen zijn nu niet zo erg, maar normaal moet het kouder kunnen. Om de indeling wat te beschrijven: je hebt de cpu en daar vlak boven zit de voeding en links van de cpu zit de outtakefan. Nu met de voedingsfan en outtakefan heb ik wat problemen. Normaal moet die outtakefan zeker lucht uit de kast blazen(als ik hem van de kast haal, dan is dat ook zo, dus het moet zijn dat de gaatjes te klein zijn
Kortom: weet iemand hoe het komt? Of is dit normaal voor die voeding...