Airflow klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Het syteem:

Asus P5B
Intel core2duo E6600 @ 3 ghz
Antec triopower 550 watt
Maxtor 250 GB
Geforce 8800 gtx
DVD-writer(no name denk ik)
2*1 GB PC5300 twinmos
Aerocool Aeroengine

Temps: idle:(20 graden kamertemp)

-harde schijf: 26 graden
-cpu: 44 graden(moet wel nog nieuwe goeie koelpasta op)
-videokaart: 50 graden
-system: 30 graden

load:

-harde schijf: 27 graden
-cpu 62 graden(met arctic freezer 7 pro @ 100 procent)
-videokaart: 80 graden(@ 630/2000)
-system: 34 graden

Temperaturen zijn nu niet zo erg, maar normaal moet het kouder kunnen. Om de indeling wat te beschrijven: je hebt de cpu en daar vlak boven zit de voeding en links van de cpu zit de outtakefan. Nu met de voedingsfan en outtakefan heb ik wat problemen. Normaal moet die outtakefan zeker lucht uit de kast blazen(als ik hem van de kast haal, dan is dat ook zo, dus het moet zijn dat de gaatjes te klein zijn :? Dit valt denk ik wel op te lossen door de gaatjes groter te maken). De voeding is echter heel anders en dit zou normaal toch moeten goed zijn: er blaast een klein beetje lucht uit de kast, maar onderaan de voeding blaast er enorm veel(warme!!) lucht uit. De cpu zit hier juist onder en de arctic freezer is zo geinstalleerd dat de lucht weggeblazen wordt naar de linkerkant van de kast, maar daar wordt ie dus tegengehouden door dat die koeler de lucht terugblaast. Dus dacht ik van de koeler zo te installeren dat de lucht naar boven wordt geblazen, maar daar houdt de voeding hem tegen 8)7 (het koelblok heeft wel niet zo warm door slechte koelpasta, dus zal het met nieuwe koelpasta die ik binnen enkele dagen krijg(arctic silver 5) wel al wat moeten beteren). Maar waarom blaast die voeding de lucht in de kast? Hij zou toch lucht moeten aanzuigen uit de kast en die naar buiten blazen? Ik denk dat dit mij enorm veel graden zou schelen icm die koelpasta en icm die gaatjes groter maken.

Kortom: weet iemand hoe het komt? Of is dit normaal voor die voeding...

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Er zijn core2 die een verkeerd heat sprider op hun cores hebben (beetje hol)
dit zorgt voor hoge temps

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Het is dus fout dat mensen denken dat de Artic Freezer de lucht juist weg blaast. Je moet hem andersom draaien, want het is namelijk een 'intakefan'.

• skelleniels
leonpwner1 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:43:
Het is dus fout dat mensen denken dat de Artic Freezer de lucht juist weg blaast. Je moet hem andersom draaien, want het is namelijk een 'intakefan'.
Ik geloof dat ik me verkeerd verwoord: dat bedoel ik namelijk. Ik heb de koeler al eens losgehaald en voel duidelijk de lucht stromen naar de linkerkant, dus naar de outtake van de kast toe.

Die heatspreader heeft daar dus niets mee te maken. Eerst had ik max 48 graden op 3 ghz en 1.3750 volt en nu heb ik 62 op 3 ghz en 1.3325 volt. Ik had de koeler er eens afgehaald maar had geen koelpasta meer(had eerste de standaardkoelpasta van de arctic freezer gebruikt.) En toen ging ik naar de pcboer om arctic silver, maar had hij niet meer: hij heeft me dan japans spul meegegeven van een euro en een half...Trekt blijkbaar op niets.

Verwijderd

tja dan heb je daar het probleem

• skelleniels
Nee, ik maak me geen zorgen over de temperatuur, want ik weet de oplossing. Ik heb het over de voeding. Waarom blaast die lucht IN de kast? Hij moet toch de lucht aanzuigen en UIT de kast blazen? Dat van de kastkoeler valt nog redelijk goed mee. Maar de temperaturen zouden een stuk lager kunnen liggen. Het is echt warme lucht dat de voeding in de kast blaast.

Verwijderd

skelleniels schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:51:
[...]

Nee, ik maak me geen zorgen over de temperatuur, want ik weet de oplossing. Ik heb het over de voeding. Waarom blaast die lucht IN de kast? Hij moet toch de lucht aanzuigen en UIT de kast blazen? Dat van de kastkoeler valt nog redelijk goed mee. Maar de temperaturen zouden een stuk lager kunnen liggen. Het is echt warme lucht dat de voeding in de kast blaast.
Voedingen worden nog met de hand in elkaar gezet.

Zal wel eentje zijn die de fan verkeerom in de voeding heeft geplaatst.
Zal de voeding terug brengen en laten controleren met een anderen voeding (Zelfde merk)
of de fan wel inderdaad de juiste richting in draait
Pagina: 1