Zalman ZM-RS6F stervende.

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-01 16:15

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn mooie Zalman headset is stervende. Er zit denk ik iets los waardoor de linkerkant (waarde kabel binnenkomt) steeds meer uit zit te vallen. Een beetje rommelen aan de kabel bracht enig soelaas, maar het wordt steeds erger.

Nu vraag ik mij af of ik (alszijnde een compleet incompenente hobbyist mbt tot dit soort probleempjes) eea zelf kan herstellen (heb niet eens een idee hoe hem open te krijgen)?

Of indien ik voor de makkelijkste weg ga, een nieuwe kopen, ben ik benieuwd of er andere koptelefoons zijn die qua evenaring van een 5.1 geluid in de buurt komen?

Ik heb namelijk zo onmetelijk veel plezier tijdens het gamen gehad van deze koptelefoon dat ik die 5.1 features voor geen goud zou willen missen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl/Images/gallery/thumb/img_2088.jpg

Godfather Bodybuilding topic reeks

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens of je hem makkelijk open kan maken. Met een beetje solderen kun je er makkelijk een nieuw kabeltje aan zetten :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ga zo even eea openschroeven en kijken of er wat te solderen valt. :)

Indien niet, iemand nog tips op vraag #2, of er vergelijkbare headsets zijn?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tsja wat wil je?
'surround' geluid?

zo niet zou ik voor een nette sennheiser gaan, vond die zalman storend vervormen.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Zojuist hem opengehad en wat gerommeld, maar aangezien alle aansluitpunten ok zijn zal er een kabelbreukje inzetten.

Game over helaas.

En wat ik zoek is idd Surround geluid. Zeker met FPS heb ik hier echt bruut veel plezier van beleefd. :)

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 21:32
Klinkt misschien raar, maar met m'n Sennheiser Headset (stereo) hoor ik echt precies waar alles zit, waar schoten vandaan komen en met muziek klinkt stereo ook veel beter dan surround, dus als ik jou was zou ik ook gewoon een nette stereo headset overwegen.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Speel je ook games? Zo ja, hoe goed zijn de 'normale' steroe phones daarin.

PS: Via mijn 5.1 setup tool kunnen achterhalen bij welke speaker het verkeerd zit (links voor), nogmaals daar gerommeld met draadjes, zonder resultaat. Maar door de front en back kabels om te pluggen komt nu het volle front geluid (wat in niet 5.1 gewoon 'de' bron van geluid is) uit de back speakers.

Dus for the time being heb ik even vol geluid en wat speelruimte in tijd om eens een goede koptelefoon te gaan zoeken. :P

/edit:
Geluid klinkt toch raar. :')

Toch maar sneller kijken. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door MrJ op 10-01-2007 20:23 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja voor games is 5.1 prima, maar 5.1 emulatie vind ik erg storend.
maar goed als jij je er fijn bji voelt moet je vooral diezelfde hoofdtel weer nemen.

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10-2025
grappig, ik heb dezelfde als jou en bij mijn gaat hij nu ook net stuk. Heb alleen nog maar geluid door mijn rechter oor. Hoe heb jij hem eigenlijk open gekregen?

Edit: Nadat ik ook bij mijn 5.1 tooltjede headset testte kwam ik er achter ook bij mij LinksVoor het niet meer doet:s

[ Voor 35% gewijzigd door David_TTT op 10-01-2007 20:39 ]

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Boudewijn schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:35:
nou ja voor games is 5.1 prima, maar 5.1 emulatie vind ik erg storend.
maar goed als jij je er fijn bji voelt moet je vooral diezelfde hoofdtel weer nemen.
Zo te zien zijn er niet veel andere keuzes in echte 5.1 koptelefoons. Had wel verwacht dat die trend zou doorzetten 1,5 jaar geleden. :)
David_TTT schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:35:
grappig, ik heb dezelfde als jou en bij mijn gaat hij nu ook net stuk. Heb alleen nog maar geluid door mijn rechter oor. Hoe heb jij hem eigenlijk open gekregen?
Eerste opzetstukje kwartslag naar links draaien, dan met een hele kleine kruiskop die 4 schroefjes verwijderen. Dan even voorzichtig openwrikken. :)
Edit: Nadat ik ook bij mijn 5.1 tooltjede headset testte kwam ik er achter ook bij mij LinksVoor het niet meer doet:s
Alsof de duvel er mee speelt. :D

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik denk dat het zowiezo wel een nieuwe word. Deze http://www.razerzone.com/...da-HP1-Gaming-Headphones/

lijkt me wel heel supergaaf! Heeft iemand hier ervaring of iets dergelijks mee?
Pagina: 1