Toon posts:

PC Naar PC

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey weet iemand hoe ik een Wireless netwerk creeer tussen 2 pc's? ik wil namelijk games over LAN kunnen spelen zonder kabel, ik heb al vanalles geprobeerd maar kwam niet tot mijn doel.

BVD,
Tigerpawz

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat heb je dan WEL geprobeerd? Gaat dit over PC's in hetzelfde LAN of probeer je het met je overbuurman? Welke router staat er tussen? Welk OS? Welk spel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Een access point kopen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Medal of honor, Geen router of Accesspoint, ik wil gewoon met mijn broer kunnen gamen met alleen onze 2 laptops met wifi..

Tiggie.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Koop een wireless modem + router en connect beide met dat modem door in Configuratie scherm > Netwerkverbindingen een fixed ip in te stellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:42:
Medal of honor, Geen router of Accesspoint, ik wil gewoon met mijn broer kunnen gamen met alleen onze 2 laptops met wifi..

Tiggie.
Ben je met je laptop/pc wel uberhaupt met het internet verbonden? Dan zou je een virtueel netwerk kunnen creëren met Hamachi.

[ Voor 57% gewijzigd door Avalaxy op 09-01-2007 21:43 ]

Verwijderd

http://www.weethet.nl/dut...wifi_intro.php#peertopeer

Kan als het goed is met de ingebouwde W-LAN client in Windows XP.

zoeken met ad-hoc en peer-to-peer

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is niet een manier om bijvoorbeeld in de trein (voorbeeld.) te kunnen gamen tegen elkaar zonder een AP.. Kan een WiFi niet ook als AP fungeren? <Computer-naar-computer netwerk?>

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:44:
Maar er is niet een manier om bijvoorbeeld in de trein (voorbeeld.) te kunnen gamen tegen elkaar zonder een AP.. Kan een WiFi niet ook als AP fungeren? <Computer-naar-computer netwerk?>
Ga alsjeblieft eerst eens lezen in de antwoorden die hierboven staan alvorens weer iets te vragen wat basiskennis is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-02 12:13
De meeste kaartjes kunnen wel werken in "ad-hoc" modus. Zorg er dan wel voor dat je fixed ip`s instelt op beide computers. Bijvoorbeeld: 192.168.1.101 en 192.168.1.102

Verwijderd

Volgens mij kan je wlan kaart instellen op Ad-hoc ik dacht hetzelfde werkt als een crosslink netwerk kabel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:46 . Reden: Te laat! ]

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
je kan proberen om een ad-hoc verbinding te maken tussen je twee netwerk kaarten maar dan moeten deze het wel onder steunen en de software ook.

grr net telaat :(

[ Voor 7% gewijzigd door InfoTracer op 09-01-2007 21:47 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-02 17:30
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:44:
Zoals ik al zei: gebruik hamachi. Heel erg makkelijk. Die maakt gewoon een virtueel netwerkje aan en klaar is kees.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Zoals ik al zei: gebruik hamachi. Heel erg makkelijk. Die maakt gewoon een virtueel netwerkje aan en klaar is kees.
Dan moet je toch een werkende internetconnectie voor hebben?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het kán, dat is één. Werkend krijgen is twee.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar het is me niet gelukt.

Life is not about specs, it is about joy!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Ad-hoc is het magische woord ;)

Je zou dat moeten kunnen instellen bij de eigenschappen van je WiFi adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een Atheros kaart <Atheros AR5005GS>
Hoe stel ik AD-Hoc mode in dan.. <sorry als dit erg dom over komt.. ik weet niet zo gek veel van netwerken>
en zien anderen met een wireless kaart dan ook mijn verbinding in de lijst staan?

Bvd,
Tigerpawz. 8)7

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 13:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beetje meer eigen inzet mag wel hoor..

Zoek eerst maar eens stevig op adhoc verbindingen op Google.. Dan zal je verrast zijn met het resultaat. Er zijn waarschijnlijk tientallen howto's hoe je dit in dient te stellen.

Suc6 :w

Edit: Eerste link met 1 seconder googlen..
http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 10-01-2007 06:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.