Toon posts:

Core 2 Duo Systeem voor +/- €900,-

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi allen,

ik ga voor mijzelf even een nieuw pc'tje in elkaar zetten. Wat ik vooral op mijn pc doe is Photoshop en programmeren in JAVA en .NET. Af en toe een spelletje speel ik wel, maar niet verschrikkelijk veel.

Ik ben tot de volgende configuratie gekomen:

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 Boxed € 292,00

Mainbord: GigaByte 965P-DS4 € 159,00

Geheugen: Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-800 € 149,00

Harde schijf: Western Digital WD1600YS € 69,00

Video kaart GigaByte Radeon X1300Pro SilentPipe 2 € 75,00

Dvd speler NEC DV-5800x € 19,00

Dvd brander NEC AD-7173A € 35,00

Behuizing CoolerMaster Centurion 5 € 55,00

Voeding CoolerMaster Extreme Power € 39,00

Totaal € 892,00

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Waar ik nog niet over uit ben is de harde schijf, hoeft niet zo groot te zijn want heb behoorlijke opslag i.c.m. externe harde schijf.

Iemand nog opmerkingen of aanmerkingen?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:03
Ik zou kijken hoeveel het scheelt om er 2 dualchannel reepjes in te zetten inplaats van één 1 gb reepje. Is een stuk sneller dan 1 reepje van 1 gig :)

Verwijderd

Humm ja is een onbourd videokaart geen optie? (s je niet game)
Die ati 1300pro is ook niet een van de snelste?

Ben je van plan om overteklokken ?
Nee dan kan je kijken naar anderen goedkopere merken die stabiel zijn.

Hoewel dat ik aan jouw geheugen ziet dat je wilt overklokken?
Als je niet overklokt kan je die geheugen aan passen naar ddr2 5300

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op de site gekeken van Gigabyte, en daar heb ik een geheugen van Kingston uitgeplukt die omschreven wordt als compatible.

bij Alternate worden deze geheugen modules voor dezelfde prijs aangeboden alleen de één bestaat uit twee modules, is dat wat jij bedoeld endness?

zie: http://www.alternate.nl/h...at1=022&cat2=313&cat3=000

EDIT: Overclocken zal het niet worden nee, dus ddr2 5300 voor de prijsverschillen is wel het overwegen waard zo te zien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:21 ]

Verwijderd

Als je niet zo veel geld voor een videokaart uit wilt geven kan je beter voor een 2de handse kaart gaan of de x1600 serie die duidelijk beter is voor ±80 euro. E6600 is wel mooi maar ik denk dat een E6300/6400 wel voldoet. Ook heb je waarschijnlijk niet veel aan de tweede pci-e slot, DS3 lijkt me dan een verstandiger keus.

DVD-Brander denk ik dat de Samsung SH-182M wel beter is, ik meende laatst in een grote DVD Brander test gelezen te hebben dat de NEC op schrijfkwaliteit matig presteert, ook is de Samsung goedkoper (werd ook als beste prijs/prestatie benoemd).

WD harde schijf is prima, wellicht kun je beter een Seagate 7200.10 nemen (320gb versie is bang for the buck).

Misschien dat je een Arctic Silentium Pro behuizing kan overwegen, goede airflow en 500W en 90 euro. Tenzij je die Coolermaster zo mooi vindt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:23:
Als je niet zo veel geld voor een videokaart uit wilt geven kan je beter voor een 2de handse kaart gaan of de x1600 serie die duidelijk beter is voor ±80 euro. E6600 is wel mooi maar ik denk dat een E6300/6400 wel voldoet. Ook heb je waarschijnlijk niet veel aan de tweede pci-e slot, DS3 lijkt me dan een verstandiger keus

DVD-Brander denk ik dat de Samsung SH-182M wel beter is, ik meende laatst in een grote DVD Brander test gelezen te hebben dat de NEC op schrijfkwaliteit matig presteert, ook is de Samsung goedkoper (werd ook als beste prijs/prestatie benoemd).

Misschien dat je een Arctic Silentium Pro behuizing kan overwegen, goede airflow en 500W en 90 euro. Tenzij je die Coolermaster zo mooi vindt :)
qua moederbod zit er weinig verschil in idd, niet echt naar gekeken, scheelt toch weer vier tientjes ;)

tweede hands kaartjes hou ik eerlijk gezegd niet zo van.. ga eens kijken naar die x1600

DVD brander: erg veel gezocht, en heeel veel verschillende meningen, ben hier puur afgegaan op eigen ervaring met NEC. nooit problemen mee gehad eigenlijk

wat betreft die kast: gewoon een kast uitgepikt, een kast doet me weinig qua uiterlijk 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:32 ]

Verwijderd

Dan zou ik toch voor de Arctic Cooling gaan, nadeel is wel dat ie ietwat aan de kleine kant is en de voeding niet verwisselbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:34:
Dan zou ik toch voor de Arctic Cooling gaan, nadeel is wel dat ie ietwat aan de kleine kant is en de voeding niet verwisselbaar.
eeuh voeding niet verwisselbaar... mis ik iets? |:(

wat is het verschil eigenlijk met de T1, T2, T3, T4, T5?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 21:39 ]

Verwijderd

als je toch niet overklokt en ddr2 4300neemt en niet gamet
kan je een van deze borden nemen (schilt weer 60@40euro)
zie link
http://www.asrock.com/product/ConRoe945G-DVI.htm
met vga intel extrame 950 windows vista premium ready

http://www.asrock.com/product/ConRoeXFire-eSATA2.htm
zonder vga en vul atx bord

Verwijderd

Er zit geen verschil tussen de Silentium Pro's. Alleen het frontje is wat anders, pure kwesite van smaak dus.

Die Arctic Cooling Pro's hebben een heel goede airflow, de voeding is ook speciaal ontworpen zodat het de airflow bevordert. Ze zijn dan ook niet verwisselbaar, maar persoonlijk denk ik niet dat ik ooit een voeding zal verwisselen (dan koop ik wel een nieuwe kast erbij).

Nog van mn vorige post :) : WD harde schijf is prima, wellicht kun je beter een Seagate 7200.10 nemen (320gb versie is bang for the buck).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:45:
als je toch niet overklokt en ddr2 4300neemt en niet gamet
kan je een van deze borden nemen (schilt weer 60@40euro)
zie link
http://www.asrock.com/product/ConRoe945G-DVI.htm
met vga intel extrame 950 windows vista premium ready

http://www.asrock.com/product/ConRoeXFire-eSATA2.htm
zonder vga en vul atx bord
niet gamen is een groot woord en ik wil vanwege goeie recensies en ervaring met Gigabyte toch gebruik maken van een beetje nieuw Gigabyte moederbordje

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:52:
[...]

niet gamen is een groot woord en ik wil vanwege goeie recensies en ervaring met Gigabyte toch gebruik maken van een beetje nieuw Gigabyte moederbordje
Tja ik heb weer slechte ervaring met gigabyte .
Maar iedereen heeft zijn merk (ook al moet je wel openstaan voor anderen merken)

Persoonlijke voorkeurs is asus (nooit problemen mee gehad)
aangezien asrock een asus sub merk is (maak er zelf ook gebruik van)

asrock 939 dual sata2 voor amd 64 (2xstuks hier)
asrock 945conroe word gebruik voor mijn media center.
asrock 939 nvida 430 (onbourd nvidia 6100)

dus ik heb al wat ervaring er mee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:48:
Er zit geen verschil tussen de Silentium Pro's. Alleen het frontje is wat anders, pure kwesite van smaak dus.

Die Arctic Cooling Pro's hebben een heel goede airflow, de voeding is ook speciaal ontworpen zodat het de airflow bevordert. Ze zijn dan ook niet verwisselbaar, maar persoonlijk denk ik niet dat ik ooit een voeding zal verwisselen (dan koop ik wel een nieuwe kast erbij).

Nog van mn vorige post :) : WD harde schijf is prima, wellicht kun je beter een Seagate 7200.10 nemen (320gb versie is bang for the buck).
ik had ff niet door dat die kast met 500w voeding was 8)7

maare qua HD: ik heb nu Maxtor Diamond MAX Plus 9, maar niet echt happy over het geluid wat die dingen produceren, en ik heb gelezen dat Western Digitals niet zo veel geluid produceren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Tja ik heb weer slechte ervaring met gigabyte .
Maar iedereen heeft zijn merk (ook al moet je wel openstaan voor anderen merken)

Persoonlijke voorkeurs is asus (nooit problemen mee gehad)
aangezien asrock een asus sub merk is (maak er zelf ook gebruik van)

asrock 939 dual sata2 voor amd 64 (2xstuks hier)
asrock 945conroe word gebruik voor mijn media center.
asrock 939 nvida 430 (onbourd nvidia 6100)

dus ik heb al wat ervaring er mee.
hmmm misschien toch maar eens naar kijken dan, weet jij misschien zo het verschil tussen de 945 en 965 chipset?

Verwijderd

nieuws: Details grafische rekeneenheid Intel 965-chipset verschenen

de videokaart onbourd is iets beter
945 is directx9
965 is directx10 (neem dat aub met een kruiwagen zout)

verder ondersteunt de 965 een hoger bus 1066
de ouwe 945 ondersteunde maar 800bus (nieuwe versies wel 1066)

oja de belangrijkste

conroe met ht word niet ondersteunt met 945 (conroe met ht zijn iets van 800euro)
met de 965 word conroe met ht wel ondersteunt

pricewatch: Intel Core 2 Extreme X6800 (S775, 2.93GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

dit is zo conroe met ht ondersteuning volgens mij?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:06:
nieuws: Details grafische rekeneenheid Intel 965-chipset verschenen

de videokaart onbourd is iets beter
945 is directx9
965 is directx10 (neem dat aub met een kruiwagen zout)

verder ondersteunt de 965 een hoger bus 1066
de ouwe 945 ondersteunde maar 800bus (nieuwe versies wel 1066)

oja de belangrijkste

conroe met ht word niet ondersteunt met 945 (conroe met ht zijn iets van 800euro)
met de 965 word conroe met ht wel ondersteunt

pricewatch: Intel Core 2 Extreme X6800 (S775, 2.93GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

dit is zo conroe met ht ondersteuning volgens mij?
mwa een processor van +/- 900,- vind ik iets te overdone :*)

ik denk dat ik toch bij de 965 chipset blijf i.c.m. met een ATI budget kaartje, zo te lezen in het nieuwsbericht werkt dat perfect.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:12:
[...]

mwa een processor van +/- 900,- vind ik iets te overdone :*)

ik denk dat ik toch bij de 965 chipset blijf i.c.m. met een ATI budget kaartje, zo te lezen in het nieuwsbericht werkt dat perfect.
tja de 965 is een update van de 945.
Dus veel verschil in aansturing kwa geheugen zit er ook niet in.
Alleen de onbourd is veel verschillend

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Goed, voor dit soort onderwerpen hebben we het CSL subforum, maar omdat we niet aan korte lijstjes doen zonder redenen waarom verplaats ik 'm niet maar doe ik 'm dicht. Tip, neem de CSL FAQ en enkele CSL topics door :)

Complete Systemen & Laptops

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.