Website voor FAQ's

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
[Geen idee of ik dit topic in het juiste subforum heb geplaatst]

Ik vraag mij af of er (free) websites bestaan waar je eigen FAQ's kan beheren.
Er bestaan veel websites voor het delen van foto's, filmpjes, weblogs of wiki's. Zoiets zoek ik, maar dan voor vragen en antwoorden.

Ik verzamel FAQ's voor de ontwikkelomgeving waar ik mee werk. Het zijn oplossingen voor bepaalde programmeer uitdagingen, workarounds voor bugs en handige weetjes. Meestal zitten daar samples en uitgewerkte oplossingen bij.

Tot nu toe beheerde ik dit in Word documenten, wat uiteraard niet makkelijk werkt.

Bestaan er kant en klare websites waar ik deze informatie kan beheren en kan delen met collega's ?
(Ik zoek geen software om een eigen website te bouwen en hosten, maar een site waar het wiel reeds voor mij uitgevonden is).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed dat je meer op zoek bent naar een CMS (Content Management System).

Volgens mij kan je vrij eenvoudig uit de voeten met bijna elk CMS wat een beetje bekend is? Of zie ik je vraagstelling nu helemaal verkeerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een Wiki?
Er zijn zat opensource Wiki pakketten te krijgen iig.
Kijk eens op Wikipedia.nl
Daar hebben ze ook een link staan naar welk pakket het is, en volgens mij is die open source.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:32
Wellicht dat dit iets is? http://www.phpmyfaq.de/

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Als je dan een CMS zou gaan gebruiken zoals MAX3400 al aangaf dan kun je ook nog eens kijken op OpenSourceCMS. Dit is een handige website met VEEL testomgevingen van bekende CMS'n en blogs. Veel succes ermee !

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Het gaat niet over software voor FAQ's die je kan gebruiken in eigen websites.

Ik zoek een website waar je een account kan nemen en dan gebruik maakt van die website voor het beheren van eigen FAQ's. Dus geen eigen website nodig, geen programmeerwerk.

Een Wiki zoals Wikipedia komt dicht in de buurt. Ik (als xs4all member) kan een eigen WIKI opzetten, maar dan moet ik de layout en manier van weergave/beheer van FAQ's zelf gaan verzinnen.

Bestaat het echt niet, zo'n kant en klare site voor FAQ's ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:57

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Meestal is een faq slechts een onderdeel binnen een groter pakket zoals phpbb of wikimedia het nadeel daarvan is dat, zoals je eerder aangaf, je de boel op een eigen server moet hosten.

Er bestaan wel genoeg gratis wiki hosts maar ik heb daar persoonlijk niet zulke goede ervaringen mee; traag, onhandig, niet of nauwelijks aanpasbaar en je bent natuurlijk afhankelijk van de hoster (dataverlies, servers down etc.)

http://en.wikibooks.org/w...ed_wiki.22_and_Wiki_hosts
Pagina: 1