Goede vervanger Asus P5RD1-VM?

Pagina: 1
Acties:

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Topicstarter
zo, lang geleden dat ik hier een thread gestart ben ;)

Vorig jaar heb Ik voor kennissen een computer samengesteld op basis van het Best Buy basis-systeem van mei 2006. Nu blijkt het moederbord, een Asus P5RD1-VM dus wat mankementjes te vertonen - on-board netwerk wil niet meer, en de geluidskaart ook niet.

Daar dit mobo z'n EOL heeft bereikt wil ik graag weten wat een goede vervanger is. Ik heb zelf al een Asus P5PE-VM gevonden die qua prijs en specs in de buurt lijkt te liggen, maar ik weet niet of de grafische chip kan opboksen tegen de Radeon X200 die er op het vorige bord zat, en ik weet ook niet of wel alles wat er in het BB-systeem zat hier op zonder problemen past. Er was ook een MSI RC410M-L, maar dat lijkt ook nergens meer te koop te zijn.

teveel zooi, te weinig tijd

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
het BBG basis systeem van mei 2006.
Dat betekent dat dat moederbord uit dezelfde tijd komt.

Heb je dan niet nog gewoon garantie ?

Ik denk trouwens niet dat de vga kaart van boven die X200 uitkomt. Een X200 kan niet bijzonder veel vergeleken met "echte" 3d kaarten, maar zal ws. wel sneller zijn (en meer hardwarematige ondersteuning hebben voor bepaalde zaken) als het ding wat je nu op het oog bent. Ik denk dat een X200 bordje de makkelijkste keuze is.

[ Voor 55% gewijzigd door Dreamstar op 09-01-2007 20:52 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inderdaad; bel of mail Asus Nederland wat ze hieraan kunnen doen of reclameer bij de verkopende partij (waar je dus de PC hebt gekocht).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

oke is dus een intel cpu

Een leuke goeie vervangen voor 60euro is een
Asrock 945 conroe met vga (intel 950extrame videokaart directx9)
Maak er zelf ook gebruik van.

Het is geen overklokbordje
Bord ondersteunt ook conroe core2 cpu's
zie link
http://www.asrock.com/mb/...?Model=ConRoe945G-DVI&s=n

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:58 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Maar dan heeft ie nog wel een extra hamer erbij nodig om z'n geheugen te laten passen

Verwijderd

mad-dog schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:27:
Maar dan heeft ie nog wel een extra hamer erbij nodig om z'n geheugen te laten passen
Hamer ligt in de schuur schilt weer kopen.
Niet gezien dat het ddr1 was

http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm
deze heeft ddr1 en ddr2 agp en pci-e

• mad-dog
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:42:
[...]

Hamer ligt in de schuur schilt weer kopen.
Niet gezien dat het ddr1 was

http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm
deze heeft ddr1 en ddr2 agp en pci-e
PCI-E 4x maximaal, plus dat niet alle PCI-E kaarten vlekkeloos werken op dat bord

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:09
Volgens mij op Cool-Prices bij moederborden -> Intel stond deze nog bij een RMA partij

Klik

[ Voor 53% gewijzigd door SmoothTweaker op 09-01-2007 23:50 ]

Verwijderd

mad-dog schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:39:
[...]

PCI-E 4x maximaal, plus dat niet alle PCI-E kaarten vlekkeloos werken op dat bord
Er staat er bij online welke merken er op werken.
Dus als hij een pci-e kaart koopt dan kan hij zien welke merk en type er op passen.

Verder zijn er maar weinig borden die ddr1 en pci-e sloten hebben (intel 915chip heeft ze wel alleen geen dual core)

Er zijn wel genoeg borden met onbourd en agp en ddr1 en ddr2
Heb er zelfs nog een ligen hier. (agp onbourd ddr1 drr2 conroe support)
Staat te koop dus als hij er intressen in heeft kan hij een mail sturen

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Topicstarter
Dreamstar schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:49:
Heb je dan niet nog gewoon garantie ?
Klopt, maar ik heb weinig trek om de computer op te sturen (was een compleet systeem) en dan vervolgens een maand of zo te wachten eer dat ze zelf een vervanger hebben gevonden, en dan ook nog eens de kans te lopen dat ze er iets zonder on-board video in zetten of zo. Ik vervang het mobo zelf liever even, da's sneller gedaan.

Overclocken is overigens geen vereiste, PCI-e wel als ze in de toekomst niet meer met on-board tevreden zijn. Het voornaamste is dat wat er nu op zit correct moet werken, zonder hamers en ander gedoe.

De RMA-bordjes van Cool-Prices; is 't erg dat ik daar misschien wat minder vertrouwen in heb? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 10-01-2007 08:00 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• mad-dog
Yoozer schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 07:57:
[...]

Klopt, maar ik heb weinig trek om de computer op te sturen (was een compleet systeem) en dan vervolgens een maand of zo te wachten eer dat ze zelf een vervanger hebben gevonden, en dan ook nog eens de kans te lopen dat ze er iets zonder on-board video in zetten of zo. Ik vervang het mobo zelf liever even, da's sneller gedaan.

Overclocken is overigens geen vereiste, PCI-e wel als ze in de toekomst niet meer met on-board tevreden zijn. Het voornaamste is dat wat er nu op zit correct moet werken, zonder hamers en ander gedoe.

De RMA-bordjes van Cool-Prices; is 't erg dat ik daar misschien wat minder vertrouwen in heb? :P
Sja, 't is een gok wat je neemt. Ik heb 2 maanden geleden er een A8N SLI Deluxe voor 49 euro gekocht, deze werkt prima in mn Debian server

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je wil heb ik hetzelfde bord liggen en je krijgt nog garantie erop.

Je kan me ervoor mailen want ik heb nog een Asus M2N-e net uit de RMA gekregen voor die pc en die ga ik nu gebruiken voor die pc. Dus die P5RD1-VM gaat eruit.

[ Voor 53% gewijzigd door itsalex op 11-01-2007 18:21 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1