Toon posts:

[XP] installeert niet: schijf lees fout*

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi,

Ik zit dus met een probleempje. Ik had laatst herrie met m'n pc. Na het opstarten duurde het een minuut of 20 voordat werkelijk alles hing. van explorer tot taskmanager :S Afsluiten weigerde hij ook totaal.
(Geen virus te vinden of wat dan ook)
naja, ik dus alles nog weten te backuppen (is dat nederlands...)

Toen dus maar geformateerd (was ie toch al een keer aan toe) maar nu wil windows helemaal niet meer instaleren.
Zelf dacht ik aan een kapotte HD, en wilde toch al een nieuwe halen, dus heb dat sowieso gedaan. Nu heb ik dus die nieuwe erin gezet, die als master gezet in de bios en het cd-tje erin gedaan van windows.

Start ie dat mooi op, kun je de mappen kopieren naar de HD etc. Maar nadat hij opnieuw is opgestart (om vervolgens verder met de instalatie) weigerd hij. "klik op een knop om vanaf een cd op te starten" .... niet doen dus, naja, dan maar "lees-schrijf fout, press ctrl, alt, del om opnieuw op te starten"

Het enige dat ik uit hem heb gekregen in de "DOS-mode" is "het register is mogelijk beschadigd"

Kan iemand me helpen? Wie weet de gouden hint :) ?

B.v.d namens Thranduil

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-03 16:13
kapotte cd-drive of cd kapot 8)7

Verwijderd

Topicstarter
cd doet t iig :)
cd-drive zou natuurlijk kapot kunen zijn, maar kan ie dan wel de eerste keer al opstarten? En testen met een andere kan ik niet, m'n dvd bakker ziet ie maar niet als slave (dominate dvd-drive ;))

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je misschien exact aangeven waar je welke melding krijgt. Verder snap ik niet helemaal wat DOS ermee te maken heeft, gezien dat niet meer in de NTkernel zit en je ook totaal niet nodig hebt voor de installatie van een NTbased OS.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ff stapsgewijs dan:

1: aanzetten;
2: "druk op een knop om vanaf de cd op te starten"
3: druk op een knop en start dus vanaf de cd op
4: volg de stappen die gevraagd worden zodat de windowsmap gekopieerd wordt;
5: hij gaat de pc opnieuw opstarten;
6: "druk op een knop om vanaf de cd op te starten" (niet doen nu dus)
7: "schijf lees fout, press crtl-alt-del om opnieuw op te starten"

meer doet ie niet. Netjes NTFS geformateerd, (langzaam, als in niet-snel)

en met de DOS doelde ik op de "herstel functie" van de windows cd, waarmee je vanalles kan checken :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op een of andere manier schrijft hij de bootsector niet goed weg lijkt het wel.

Kun je de partitie even weggooien en helemaal opnieuw aanmaken (desnoods buiten de windows setup om via FDISK oid). Heb je daarnaast nog andere apparaten aangesloten (zoals cardreaders) die de driveletters/bootsectors door de war kunnen gaan gooien?

en DOS is dus niet DOS maar een recovery console. Dat is echt toaal iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
het was een nieuwe HD, en dus zijn de partities net nieuw aangemaakt ;)

Fdisk zegt me zo niets, maar ik neem aan dat het vast ergens van daan te halen is?

cardreaders zijn aangesloten ja, dus die zal ik er zo ff uittrekken dan :)
Betreft de kapotte cd-drive -> ik probeer t ff via een usb-poort, zou je ook vanaf moeten kunnen booten, dus ff testen of die t dan al doet.

En zou het ook aan de bootsector liggen dat hij , voordat je windows instaleerd, mn HD maar als 160 gig ziet, ipv 300? Terwijl hij in de bios wel eerst 300 zei, maar nu ook ineens 277 :S Beetje wazig allemaal.

Maar bedankt iig voor alle hulp :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:58:
het was een nieuwe HD, en dus zijn de partities net nieuw aangemaakt ;)

Fdisk zegt me zo niets, maar ik neem aan dat het vast ergens van daan te halen is?

cardreaders zijn aangesloten ja, dus die zal ik er zo ff uittrekken dan :)
Betreft de kapotte cd-drive -> ik probeer t ff via een usb-poort, zou je ook vanaf moeten kunnen booten, dus ff testen of die t dan al doet.

En zou het ook aan de bootsector liggen dat hij , voordat je windows instaleerd, mn HD maar als 160 gig ziet, ipv 300? Terwijl hij in de bios wel eerst 300 zei, maar nu ook ineens 277 :S Beetje wazig allemaal.

Maar bedankt iig voor alle hulp :)
Maak eens een partitie aan kleiner dan 128GB. Misschien dat je controller nog niet lekker overweg kan met schijven groter dan 128GB. Ook omdat je aangeeft dat de grootte niet lekker gezien wordt, fix dat probleem eerst eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik had 80 gig al geprobeerd. Hiervoor zat er een van 160 gig in n die deed t ook netjes met 80 (tot een tijd terug dan)
Maar nu geeft ie wel weer aan dat het 300 gig is. Alleen met de windows cd dus nog niet. Net alsof hij dus de oude schijf nog ziet zitten ipv de nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
jej :D

bios update was de oplossing, bootable schijfje met daarop de biosupdate voor mn bios.
En toen deed ie weer wel installeren :D

Bedankt iig allemaal voor de hulp :)
Pagina: 1