Ik heb van de baas goedkeuring gekregen voor een nieuwe PC, en dacht aan het volgende:
Behuizing: Coolermaster Stacker-831
Voeding: Coolermaster Realpower Pro 850W
Moederbord: Ik twijfel tussen een Asus P5W DH Deluxe, Striker Extreme of een P5W64 WS Pro
CPU: QX6700 (quad core) met Scythe Ninja koeler
Geheugen: Corsair Twin2X2048-6400C4Pro x 2 (4GB dus)
Geluidskaart: SB X-Fi extreme gamer Fatality Pro
HDD: 3 x WD Raptor-X 150 GB
Videokaart: 2 x Asus 8800GTX
Nou de vragen:
Ik wil wel graag 4GB geheugen gebruiken, dus denk ik dat ik maar meteen Vista Ultimate erop zet. Is dit aan te raden? Is het volwassen genoeg om fatsoenlijk mee te werken/gamen? Of kan ik beter XP64 gebruiken?
Hoe staat het momenteel met nVidia's problemen omtrend S-ATA controllers? Ik heb namelijk het liefst het Striker Extreme moederbord, maar ik wil uiteraard geen gezeik met corruptie enzo.
Is van 1 van de genoemde moederborden iets bekend over problemen met de Scythe Ninja koeler qua ruimte rond de socket?
Behuizing: Coolermaster Stacker-831
Voeding: Coolermaster Realpower Pro 850W
Moederbord: Ik twijfel tussen een Asus P5W DH Deluxe, Striker Extreme of een P5W64 WS Pro
CPU: QX6700 (quad core) met Scythe Ninja koeler
Geheugen: Corsair Twin2X2048-6400C4Pro x 2 (4GB dus)
Geluidskaart: SB X-Fi extreme gamer Fatality Pro
HDD: 3 x WD Raptor-X 150 GB
Videokaart: 2 x Asus 8800GTX
Nou de vragen:
Ik wil wel graag 4GB geheugen gebruiken, dus denk ik dat ik maar meteen Vista Ultimate erop zet. Is dit aan te raden? Is het volwassen genoeg om fatsoenlijk mee te werken/gamen? Of kan ik beter XP64 gebruiken?
Hoe staat het momenteel met nVidia's problemen omtrend S-ATA controllers? Ik heb namelijk het liefst het Striker Extreme moederbord, maar ik wil uiteraard geen gezeik met corruptie enzo.
Is van 1 van de genoemde moederborden iets bekend over problemen met de Scythe Ninja koeler qua ruimte rond de socket?
Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.