Toon posts:

nieuwe autoradio+speakers maar geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 4.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Nissan Primera, heb de autodealer een nieuwe Panasonic(1313Q-NW) autoradio gegeven om deze er in te zetten. Het geluid was niet echt geweldig dus 4 pioneer speakers gekocht( zelf ingebouwd) en dat klonk toch beter.
Nu komt mijn probleem: Er komt ZO NU EN DAN muziek uit de speakers, een paar dagen wel en dan een paar dagen niet.Volgens de autodealer komt het door het aansluiten van de nieuwe speakers. Volgens mij kan dat niet want dan moeten ze het of wel of niet doen en niet zo nu en dan.
Ter verduidelijking, oude situatie: geen autoradio, 2 tweeters, 2 woofers in de voordeuren en twee speakers achter in de raamstijlen.
Kan iemand mij helpen met dit probleem!!! Ik krijg er een punthoofd van!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Sorry, maar hier kunnen wij ook niet veel mee. Het kan aan je radio liggen, maar ook aan je stroomvoorziening. Gaat je radio zelf ook uit als er geen geluid is? Dan ligt het aan de stroomvoorziening. Als het display ook dan nog aan is, is je radio niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal je vertellen dat ik de autoradio al omgeruild heb voor een ander maar het probleem blijft.De radio is geprobeerd in een andere auto en wat denk je.... geluid.
Daarbij komt dat alles gewoon werkt, maar geen geluid, display doet het, instellingen zijn mogelijk.

Verwijderd

misschien dat je kortsluiting of iets creert dat los en vast kan trillen

zou verklaren dat het soms wel soms niet is
of iets van vocht

let wel : ik ben geen automonteur en moet nog steeds m'n eerste speakers installeren, maar ik doe maar een gooi

Verwijderd

mischien maakt de speaker contact met de deur. en dus kortsluiting. heb ik ook gehad met een andere auto. Ik ben sinds kort in het bezit van een primera van 2003. en ook niet tevreden over het geluid. kan iemand mij adviseren over het verbeteren hiervan.(specifiek voor dezeauto i.v.m. inbouwmogenlijkheden.)

Verwijderd

Hallo Jake,

Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem. Ik snap er niets van, soms doet mijn geluid het, en soms ook niet. De radio zelf (lampjes enzo) blijft het gewoon doen.

Heb jij inmiddels al een oplossing voor dit probleem gevonden?

Hoop dat je even wat kan laten horen, ook als het nog niet opgelost is!

gr, Theo

Verwijderd

ohmage te laag; kan de autoradio niet aan. Hoeveel speakers heb je in serie geplaatst ==> haal er eens een paar tussenuit.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:50:
ohmage te laag; kan de autoradio niet aan. Hoeveel speakers heb je in serie geplaatst
Parallel bedoel je. In serie kun je de impedanties namelijk optellen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Voor staan er links en rechts 2 speakers parallel (tweeter en echte box) en achter links en rechts 1 speaker. Ik verwacht niet dat het hieraan ligt -- wanneer ik over een hobbel rij doet hij het (soms) wel.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik neem aan dat er tussen tweeter en woofer een filter zit?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jep, ik zou alles loshalen en netjes opnieuw aansluiten. Grote kans dat het dan opgelost is. Desnoods even een "leenradio" erin om die uit te sluiten.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik heb geen idee.... Volgens het schema niet... Misschien dat deze op de luidspreker gemonteerd zit...

Wat vreemd is, is dat het altijd goed gewerkt heeft. Opeens deed hij het soms niet meer (tijdens het afremmen), nu doet hij het bijna nooit meer. Het lijkt mij alsof een contact/draadje los zit of sluiting maakt, maar het vreemde is (of is dat normaal?) dat wanneer 1 zo'n draadje dan los zit of sluiting maakt, het geluid van alle boxen wegvalt (ik zou verwachten slechts van die ene box waarvan de draad los zit of sluiting maakt). Is dit een beveiliging van de radio?

Ik denk ook nog aan het loszitten van een van de twee voedingskabels (namelijk degene waarop alleen stroom staat wanneer het contact aan staat). Deze wordt gebruikt voor de versterker. Maar alle lampjes blijven wel gewoon branden als ik geen geluid hoor. Worden de lampjes en de cd-speler etc gevoed vanuit deze zelfde lijn, of worden deze gevoed vanuit de voedingslijn die altijd spanning heeft, ook als het contact uit staat?

Verwijderd

Ik heb er een splinternieuwe radio ingestopt, en daarmee heb ik hetzelfde gedrag. Tegen mijn verwachting in ligt het dus niet aan de radio, maar aan de bekabeling, voeding, of iets dergelijks.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

hang eens een multimeter over de speaker aansluitingen, gewoon weerstand meten tussen + en - . Post de uitkomst maar :)

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

DMN

Toen ik exact dezelfde symptomen had bij mijn auto, kwam ik er na een dag zoeken achter dat er een aansluiting op de speaker contact maakte met het metaal van het portier.
De aansluiting heb ik toen iets verbogen en de problemen waren opgelost.
Kijk alles eens na, want dit treedt natuurlijk ook op wanneer ergens een stukje bekabeling beschadigd raakt en aan massa ligt.

Freude am Fahren

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het klinkt inderdaad als een kortsluiting waardoor de versterker van de radio in beveiliging schiet (hoef je niet te zien). Heb je bij het monteren van de speakers aan de draden getrokken?
Als je radio niet uitvalt, hoef je het echt niet te zoeken in de voeding van de radio.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Het bleek dat bij de rechter-achter-speaker het koperen draadje dat contact maakt met de conus afgebroken was, waardoor er soms sluiting optrad. Ik heb nu het plugje losgehaald, en ga op zoek naar een nieuwe speaker set!

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1