[Probleem] Nieuwe notebook boot traag

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Onlangs heb ik een ASUS V1J gekocht en geformateerd.
Sinds enige tijd start hij erg sloom op, afsluiten daarentegen duurt maar 9 seconden.

Ik draai Windows XP Pro en mijn notebook heeft de volgende specificaties:
Processor: T7200
Harde schijf: 7200RPM
Geheugen: 1GB 667MHz

Volgens mijn Bootvis log heeft de notebook 64.27 seconden nodig om volledig te booten.
Ik gebruik geen wachtwoord log-in en na het 'welkom scherm' duurt het nog 20 seconden voordat het bureaublad tevoorschijn komt.

Bepaalde services die het opstarten mogelijk kunnen vertragen heb ik reeds uitgeschakeld, ook de zoekmachine van GOT levert niets op.

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/442/bootpk0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/2479/boot2hj4.th.jpg

Zoals afgebeeld op de screenshots nemen Logon+service en Shell, enorm veel tijd in beslag.

[ Voor 10% gewijzigd door Empulse op 09-01-2007 20:12 ]

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42

Shiro

Serenity

Mmm met volledig booten bedoel je dan echt in windows en dat de hardeschijf lampje helemaal niet meer brand? Bij mij duurt dat anderhalf min... dus dat 62sec van jouw valt wel mee.. Alhoewel ik een 5400RPM schijf heb.

Kan niet herrineren dat Bootvis die zwarte balkjes had. Gebruik je windowsblind? Als zo is dan helpt dat het opstart tijd natuurlijk ook niet.

Verder heb ik na opstarten maar 27 processen draaien. En vind ik me boot tijd van anderhalf min erg acceptabel. T7200 met 5400RPM en 2GB hier.

Juniper RWD

Verwijderd

Is die 20 seconden na Welcom tot het bureaublad niet erg veel?

Heb nog nooit mijn dingen getimed verder dus zou eigenlijk niet eens moeten posten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:26 ]

• Empulse
Shiro schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:20:
Mmm met volledig booten bedoel je dan echt in windows en dat de hardeschijf lampje helemaal niet meer brand?
Om eerlijk te zijn, dat is wat Bootvis aangeeft, van/tot waar dit precies opgenomen is, weet ik niet.
[b][message=27272547,noline]
Kan niet herrineren dat Bootvis die zwarte balkjes had. Gebruik je windowsblind? Als zo is dan helpt dat het opstart tijd natuurlijk ook niet.
Dat is een Windows Thema ;)

• Empulse
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:25:
Is die 20 seconden na Welcom tot het bureaublad niet erg veel?
Dat vind ik dus ook, de oorzaak hiervan kan ik niet achterhalen jammer genoeg.

• Shiro

Shiro

Serenity

btw, als ik je processen zie. waar is al die verclsid.exe en csi.exe voor ? Ik heb geen van beide namelijk... Zie dat ze nog geladen worden rond de 2de min... Bij mij laadt het laatste rond de 1:15 ofzo dacht ik...

En anderhalf min is erg acceptabel hoor. Vaak wat langer zelfs. Verschilt wel qua boot eigenlijk. Maar meestal rond de anderhalf min helemaal klaar me laptop dat de hardeschijf lampje niet meer brandt. Dus ook echt klaar is. Alhoewel ik meestal na 1 min en 15s al wel kan werken ofzo, zoals door schijfen bladeren ofzo.. Maar duurt alleen langer, dus heeft weinig nut ofzo

En ken genoeg mensen met ongeveer zelfde systeem die langer booten dan mij. Dus Anderhalf min is erg acceptabel. En ook nog een 5400RPM.

Nooit gezocht naar die thema's online. Standaard staan ze in iedergeval niet bij me ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 09-01-2007 20:34 ]

Juniper RWD

Verwijderd

Even de setup in om te zien of alles ok is?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 13:32

Caveman

whahoehaha

Hoeveel processen draaien er als ie is opgestart ? En staat toevallig niet iets bij van Asus ofzo, wat compleet nutteloos is zoals bij de meeste laptops (daarmee bedoel ik alle shit die de fabrikant erop zet en alles verschrikkelijk vetraagd). Bij mij draaien er 17 processen direct na het opstarten, en ik heb maar een eenvoudige celeron 1,5 Ghz met 512 Mb maar het opstarten duurt ongeveer 55 sec.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Shiro

Shiro

Serenity

mijn bootvis log ziet er trouwens zo uit.

http://img79.imageshack.us/img79/1261/lawlxb9.jpg

Juniper RWD

• Empulse
Eindelijk ben ik erachter gekomen wat de 20 seconden wachttijd na 'Welkom' veroorzaakt. Een lastpak die ik al eerder heb proberen uit te schakelen genaamd: Modemapparaat op de bus voor High Definition Audio

Deze staat onder overige apparaten in het apparaatbeheer. Uitschakelen werk niet (dat veroorzaakt de 20 seconden wachttijd) en installatie ongedaan maken.

Weet iemand een oplossing om hier definitief van af te geraken, is dit een essentieel onderdeel?

[ Voor 12% gewijzigd door Empulse op 09-01-2007 21:51 ]

• Empulse
Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Ben er wel achter dat het apparaat een Motorola fax is. Ik heb dit niet nodig op mijn computer dus als iemand weet hoe ik er vanaf kan komen, graag! :)

Verwijderd

druk na het inlogscherm (als je nog geen bureaublad hebt) eens op spatie. volgensmij wacht hij daar op een dhcp request.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tsja, ik vind het vrij normaal. XP en Vista hebben hier ook wel langer nodig (en ja Vista is niet vervelend, die start ook wel vlot hoor :+, misschien nog wel sneller ). De eerste dagen was hij natuurlijk leeg. Langzamerhand komen je tools er op. Deamon tools, Outlook, Office Onenote, MSN, Virusscanner, Windows Defender etc. etc. Ook de HDD raakt wat voller. Eigenlijk nog nooit een PC gezien die een week na format nog zo snel boote als de eerste keer, vaak zie ik toch wel dat het 2x zo lang duurt..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Nou mijn laptop bootte met MSI installatie - kweet geen secondes, wel balkjes die langskomen in het bootscherm :P - en software uitgeschakeld zo'n 6 tot 9 balkjes. Terwijl een verse schone installatie er na 3 tot 4 (!) maanden nog maar 3 balkjes over deed. Dit is dus onder de 30 seconden.

Overigens heb ik er MAAR een Sempron 3100+ inzitten, een 5400RPM schijf en 1GB RAM. Maargoed ik ben ook een processenneuker :P ik zorg ervoor dat er niet meer dan 30 processen raaien (standaard meestal onder de 25).

Binnenkort als ik mijn laptop terug heb, ga ik Vista proberen.. Kijken of ik dan nog steeds snelle boot tijden kan scoren :)
Pagina: 1