Toon posts:

Laptop tot 1000 Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste menschen!
Komende September ga ik een zeilreis maken naar Antarctica. Ik zal dan meer dan een jaar onderweg zijn en zal natuurlijk vele foto's en video opnames maken.
Voor dat ik oppad ga leef ik natuurlijk nog enkele tijd hier lekker veilig thuis in het Nederige landje.
Mijn PC (desktop) die ik nu heb, is duidelijk na 5 jaar toch wel een beetje afgeschreven.
Ik gebruik(te) mijn dekstop voornamelijk om beetje te fotosoepen, filmpjes kijken, spelltjes spelen,parren en wil er ook mee gaan video bewerken. Nu voldoet zo'n goeie ouwe P4 2,0 Ghz daar natuurlijk niet aan om de nieuwste programma's te laten draaien.
Opzoek naar een nieuwe PC, dacht ik...
Tot ik me bedacht:"Hey! Misschien beter een laptop! Kan lekker mee op de boot!"
Bij deze wil ik dus een laptop.
Ik heb (natuurlijk) al wat voor onderzoek gedaan en heb de volgende eisen op een rijtje gezet:
  • Goed beeldscherm, aangezien ik strax in gebieden van 24 uur daglicht zit. Wil het tevens niet te groot hebben anders kan ik 'm niet lekker meeslepen :)
  • Grote opslag ruimte: Zowiezo gaat er wel een externe HD mee, maar vind het toch wel prettig een min.van 100 Gb te hebben.
  • Eigen Videokaart, dus niets sharred aangezien ik toch ook beetje met Video wil kloten.
  • Voldoende werkgeheugen: Dacht aan 2Gb
  • Processor: Dacht aan een C2D 5500. Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Niet veel meer dan 1000 euro totaal wat ik moet uit geven.
Ik heb mijn oog op een paar laten vallen die mij wel aanspraken:
Asus F3JC-AP046H (Core Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)
Specs Klik
Ik kan deze voor 977 Euro met 2 GB kopen, leek mij wel een redelijke deal. Goede proc, Niet al te groot beeld scherm, helaas maar een Gf 7300 128 MB. Kan wel meer bij gedaan worden dmv Tevens is het niet geheugen niet verder uit te breiden. Heb het idee dat het beter kan.

Acer Aspire 5633WLMi (Core 2 Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MC)
Leek me ook leuk, alleen kan ik er niet heel veel bedrijven van vinden die hem verkopen. Heeft de zelfde Videokaart, maar wel meer uitbreidings mogelijkheden qua geheugen.

Gedacht aan een Apple Macbook, maar valt gewoon niet binnen budged....

Toshiba Satellite A110-160 (Core 2 Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MC)
Lijkt me een leuk dingetje, maar heeft een shared video, wat mij gelijk afschrikt. Tevens moet er dan nog appart een 1GB geheugen in... Jammer,

Dell heb ik bekeken, vind ik te duur,
Sony zelfde verhaal...
heeft iemand nog tips waar ik goed op moet letten of kan speciale types aanraden? Ik heb natuurlijk alle [Ervaringen]* Topics doorgelezen, maar kom er toch niet helemaal over uit...
Alvast bedankt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
De Asus A6T voor zo'n 950 euro is ook een leuke optie. Zie de specs in mn sig (- 1GB geheugen). Die 1Gb heb je voor zo'n 100 euro (kom je wel boven je budget) maar je hebt dan niet het probleem dat je een zwakke graka hebt :) . Als je niet echt gamed is een 7300 btw ook voldoende. Daar draait ook alles wel op. Die Turion is wel gewaagd aan een T5500. Misschien iets minder krachtig, maar in games is de graka toch bottleneck. In de rest merk je amper verschil.

Verwijderd

MSI S262? Begint rond 890 euro 12 inch scherm, Intel Core Duo

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:10 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als ik jou was zou ik niet aan die Acer beginnen. Leuk ding, leuke prijs, leuke hardware. Wat niet leuk is is dat die dingen echt met bosjes uitvallen.

Standaard antwoord van mij als iemand een Acer wil/gaat kopen: "Na het eerste retourtje repaircenter werkt ie pas fatsoenlijk."

Echt ongelofelijk wat een bras Acer af en toe in productie laat gaan en door de kwaliteitskeuring laat komen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Het is net wat meer dan 1000 euro, maar het is dan wel een heel mooie :)

de Macbook:
http://www.apple.com/nl/macbook/macbook.html

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-01 16:02
domme vraag maar.. is het niet heel vochtig? en dus slecht voor je laptop.. 't is maar een gedacht...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:07:
De Asus A6T voor zo'n 950 euro is ook een leuke optie. Zie de specs in mn sig (- 1GB geheugen). Die 1Gb heb je voor zo'n 100 euro (kom je wel boven je budget) maar je hebt dan niet het probleem dat je een zwakke graka hebt :) . Als je niet echt gamed is een 7300 btw ook voldoende. Daar draait ook alles wel op. Die Turion is wel gewaagd aan een T5500. Misschien iets minder krachtig, maar in games is de graka toch bottleneck. In de rest merk je amper verschil.
Hmmm Ik wist niet dat die er zo aan kon tippen. Had het gevoel dat het toch een stuk minder was. Intel had de strijd toch enigzins (tijdelijk) gewonnen?
MSI S262? Begint rond 890 euro 12 inch scherm, Intel Core Duo
12 inch vind ik toch weer iets te klein...
Als ik jou was zou ik niet aan die Acer beginnen. Leuk ding, leuke prijs, leuke hardware. Wat niet leuk is is dat die dingen echt met bosjes uitvallen.

Standaard antwoord van mij als iemand een Acer wil/gaat kopen: "Na het eerste retourtje repaircenter werkt ie pas fatsoenlijk."

Echt ongelofelijk wat een bras Acer af en toe in productie laat gaan en door de kwaliteitskeuring laat komen.
Vond het al appart dat die zo slecht leverbaar was. Of heb je het nou over Acer in het algemeen? dacht dat dat wel goed was?
domme vraag maar.. is het niet heel vochtig? en dus slecht voor je laptop.. 't is maar een gedacht...
hehe, Is in een boot, dus das lekker warm en niet zo vochtig, maar aardig dat je mee denkt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:24 ]

Verwijderd

Een BTO 14W12 is dat misschien wat voor je?

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 15-02-2007 15:13 ]

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
1. een 7300 go doet alles wat je wilt, uitgezondert "zware" games vlot laten draaien.

2. 2 GB lijkt me (nog) niet zinvol. Zorg ervoor dat je 1x1 GB ipv 2x512 MB en dan kun je later nog altijd bijprikken.

3. Als je een dual core cpu hebt, dan zit je sowieso safe. Core (2) Duo of turion X2, het maakt niet veel uit als je niet op zoek bent naar het beste van het beste.

4. Ik zou geen scherm kiezen met zo'n blinkend laagje aangezien het daglicht teveel zal spiegelen in het scherm. Maar ik denk dat je nu nog moeilijk laptops vindt zonder dit blinkend laagje. 24u daglicht is wel enkel in de zomer zo (nu dus). Als je er een jaar blijft dan ga je ook 24u nacht hebben (winter) B)

5. Let ook op de garantie. Zorg dat je 2 jaar Collect & Return garantie hebt. Dus als je standaard maar 1 jaar garantie geniet zou ik nog 1 jaar bijkopen. Dit om er zeker van te zijn dat je je laptop ook nog kan gebruiken als je terug bent. En als hij kapot gaat, zeg dan NOOIT dat je hem meegedaan hebt op reis. Consumentenlaptops zijn volgens de garantievorwaarden bij de meeste fabrikanten enkel voor "huiselijk gebruik" bedoeld.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-01 16:02
ShaiNe schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:45:
5. Let ook op de garantie. Zorg dat je 2 jaar Collect & Return garantie hebt. Dus als je standaard maar 1 jaar garantie geniet zou ik nog 1 jaar bijkopen. Dit om er zeker van te zijn dat je je laptop ook nog kan gebruiken als je terug bent. En als hij kapot gaat, zeg dan NOOIT dat je hem meegedaan hebt op reis. Consumentenlaptops zijn volgens de garantievorwaarden bij de meeste fabrikanten enkel voor "huiselijk gebruik" bedoeld.
offtopic:
he.. ik ben in antartica.. m'n laptop is kapot gegaan .. kom je hem halen..?

Ik dacht dat het in een boot ook best vochtig kon zijn.?
maar ben akkoord met shaine over het meeste... ik zou toch is zien of je niet voor een macbook kunt gaan ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• GENETX
2GB is zeker zinvol, mits je Vista gebruikt zoals ik. Ik merk echt het verschil, ook in games, door dualchannel geheugen, 128-bit, DDR667 (1333 dus eigenlijk) is dat sneller dan het onboard geheugen van mn graka (800, 128-bit). Verder is de PCIe 16x -> HTbus 1600MHz -> Ram bij AMD dan wel lekker, daar kan Intel wel wat van leren. Heb dan ook al wat meer FPS mogen zien dan onder XP!

Turion X2 is evenwaardig aande Core Duo, echter heeft deze itt tot de Core Duo wel 64-bit ondersteuning. Men zegt dat het geen nut heeft, anderen zeggen dan wel weer dat Vista x64 veel beter draait als x86, dus dat mag je zelf uitzoeken :). De Core 2 Duo is wel wat beter. Echter konden mij een paar seconden langer over een rar bestand doen niet boeien. Het gaat om verschillen die ik amper merk, ik ben er zelf al een paar jaar achter dat Ram+Graka veel belangrijker is als CPU power. Athlon 1800+ 1GB Radeon 9600Pro draait hier ook nog games goed, was eerst 512MB + GF2 MX. Zo ook een buurjongen die nog gamede (COD2) op een PIII 900 , 512 met GF 4 MX.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 09-01-2007 21:11 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:19:
Vond het al appart dat die zo slecht leverbaar was. Of heb je het nou over Acer in het algemeen? dacht dat dat wel goed was?
Acer is heel wisselvallig qua kwaliteit. De ene laptop/pc/whatever zit geweldig in elkaar/gaat echt lang mee en is gewoon een geweldige koop voor dat geld.

De ander zit bagger in elkaar/valt uit/rare dingen die kapot gaan (denk aan een muisknop van een laptop na 2 weken) en is gewoon een gaar ding in the end.

Wat voor product je krijgt is bij Acer heel erg afhankelijk van de persoon die het ding in elkaar zet en of het een maandagmorgen-model is. Van die maandagmorgen-modellen hebben ze er wel erg veel moet ik persoonlijk zeggen.

Wanneer ik een RMA aanvraag, vraagt de UPS-koerier die het ding op komt halen vaak al of het "weer" een Acer is. Laatst vertelde hij me zelfs dat de repairdienst in NL niks was en de laptop beter naar Duitsland gestuurd kon worden. Ik vroeg hem waarom dat zo....antwoord dat ik kreeg: "Iedereen ligt altijd te klagen over het NL repaircenter" of "Alweer dezelfde laptop? Is zeker naar het NL repaircenter geweest?"

Nogmaals, Acer heeft heel leuk spul tegen een hele leuke prijs. Als je geluk hebt heb je een fijn apparaat. Als je pech hebt heb je een gaar ding dat binnen het jaar gemiddeld 2x voor reparatie terug moet aan zaken waarvan een normaal mens nog niet aan denkt dat ze kapot kunnen gaan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
ShaiNe schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:45:
2. 2 GB lijkt me (nog) niet zinvol. Zorg ervoor dat je 1x1 GB ipv 2x512 MB en dan kun je later nog altijd bijprikken.

Voor 977 2GB? Zou ik gwon kopen maargoed, hoe meer ram hoe beter

3. Als je een dual core cpu hebt, dan zit je sowieso safe. Core (2) Duo of turion X2, het maakt niet veel uit als je niet op zoek bent naar het beste van het beste.

Safe voor wat? c2d is het beste, snelst en zuinig en 64 bits, cd is zuinig, geen 64 bits, amd x2 wel 64 bits en goedkoper dan c2d maar minder zuinig/snel. Dus hangt vanaf of je vista wilt in 64 of niet, of je zuinigheid wilt of niet, wil je meer geld uitgeven of niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:09:
of een Zepto die komen uit het koude skandinavië en die zijn niet flauw met service.

Voor rond 1000 pleuri heb je alleen maar gare laptops met uber lage specs.

[ Voor 0% gewijzigd door Thandor op 15-02-2007 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, volgens mij heb je daar aardig wat goede puntjes!
Ik denk dat ik verder gewoon de macBook uitsluit:
Videokaart is te vergelijken met die ik nu in gedachten heb (bij de Asus)
Prijs ligt hoger,
Scherm is kleiner... HD is kleiner...
Nee, dat is geen optie
Ja, das ook iets wat me dus naar die Asus trekt, zit er standaard bij...
Verder ga ik dat ook niet aan hun neus hangen :)
4. Ik zou geen scherm kiezen met zo'n blinkend laagje aangezien het daglicht teveel zal spiegelen in het scherm. Maar ik denk dat je nu nog moeilijk laptops vindt zonder dit blinkend laagje. 24u daglicht is wel enkel in de zomer zo (nu dus). Als je er een jaar blijft dan ga je ook 24u nacht hebben (winter) B)
Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje te veel vond blinken, maar ik ga er niet vanuit dat ik veel buiten werk, dus er zal denk ik toch niet direct zonlicht in vallen :) Anders draai ik hem een beetje, of ik zie gewoon een mooie IJsberg op de achtergrond :)
offtopic: De reis duurt een jaar das inc: heen reis (3 maanden) daar zijn (4,5 maand) en terug via Westkant van Z-Amerika (de rest) dus ook gewoon tropen :) en normaal weer, zal dus nooit 24u donker hebben)

kijk maar op site anders voor het programma: http://annemargaretha.nl/content/view/40/37/lang,nl/
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:00:
[...]

offtopic:
he.. ik ben in antartica.. m'n laptop is kapot gegaan .. kom je hem halen..?

Ik dacht dat het in een boot ook best vochtig kon zijn.?
maar ben akkoord met shaine over het meeste... ik zou toch is zien of je niet voor een macbook kunt gaan ;)
Vochtvreters zijn helden :) En CV helpt prima mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik vraag me toch af of die Graka voldoende is voor progs als Pinecal... (van die asus dus...) Kan uit reviews niet veel vinden moet ik zeggen...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 16:50 . Reden: (Oh, oeps, was niet als kick bedoeld...) ]

• GENETX
Volgens mij leunen videobewerkings programma's toch op de CPU en niet op GPU. Verder kan dat wel prima hoor, dat ding heeft ook nog mooi HD ondersteuning met Pure Video.

• GENETX
Volgens mij leunen videobewerkings programma's toch op de CPU en niet op GPU. Verder kan dat wel prima hoor, dat ding heeft ook nog mooi HD ondersteuning met Pure Video. Mac bookjes werken zo ook gewoon op een intel GMA :P.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een leuke laptop voor jou is denk de Asus A8JN:

14,1" TFT WXGA Color Shine
Intel CoreT 2 Duo processor T5600 1.83GHz (FSB: 667MHz)
nVidia GeForce Go 7300 128MB turbocache
1024MB DDRII-533(1GBx1)
120GB 5400 rpm HDD Sata
8X DVD Super Multi Double Layer
10/100 Base WLAN 802.11g
Cardreader SD/ MMC/ MS/ MS pro
Battery Pack & Speelduur 6 cell, 3200mAh/4800mAh, 35/53Whrs
Built-in Camera 0,35 Megapixel webcam
Inclusief Tas en Muis
2 jaar wereldwijde garantie

Heeft 'n leuke prijs! Is lekker compact!
Zit goede processor in met 1 GB RAM!
120 GB HD 5400 rpm, lekker veel ruimte, goede snelheid!
Zit DVD-brander in om eventueel al gelijk films/ foto's te branden.
Ook zit er 'n webcam in, mocht je eventueel 'n hotspot tegenkomen kun je webcammen!
En je hebt WERELDwijde garantie >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Thandor op 15-02-2007 15:18 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:53:
Een leuke laptop voor jou is denk de Asus A8JN:

14,1" TFT WXGA Color Shine
Intel CoreT 2 Duo processor T5600 1.83GHz (FSB: 667MHz)
nVidia GeForce Go 7300 128MB turbocache
1024MB DDRII-533(1GBx1)
120GB 5400 rpm HDD Sata
8X DVD Super Multi Double Layer
10/100 Base WLAN 802.11g
Cardreader SD/ MMC/ MS/ MS pro
Battery Pack & Speelduur 6 cell, 3200mAh/4800mAh, 35/53Whrs
Built-in Camera 0,35 Megapixel webcam
Inclusief Tas en Muis
2 jaar wereldwijde garantie

Heeft 'n leuke prijs! Is lekker compact!
Zit goede processor in met 1 GB RAM!
120 GB HD 5400 rpm, lekker veel ruimte, goede snelheid!
Zit DVD-brander in om eventueel al gelijk films/ foto's te branden.
Ook zit er 'n webcam in, mocht je eventueel 'n hotspot tegenkomen kun je webcammen!
En je hebt WERELDwijde garantie >:)

[...]

Scandinavie ligt in het Noorden,
Antartica ligt in het Zuiden :9
Ziet er ook wel goed uit...
Alleen is ie wel duurder... met kleiner beeldscherm
Je bedoeld dus de: A8JN-4P006M?
Zeker wel redelijk, misschien ook wel handiger een 14" beeldscherm in plaats van een 15"
Zeker een stuk vervoerbaarderlijker :+
Ik zie alleen wel dat er een 6 cel accu in zit...
Die Asus van boven zit een 9 cel accu in...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 21:11 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad de A8JN-4P006M!

In de pricewatch te vinden vanaf: 913,- (bij 'n betrouwbare zaak)
En bij 'echte winkels' a la Dynabyte enzo kun je er wel wat aflullen hoor!

Zit idd 'maar' een 6 cell accu in! Houdt er wel rekening mee dat je beeldscherm ook kleiner is!
Zodoende verbruikt deze minder stroom en zal de 6 cell 't ongeveer even lang uithouden dan de 8 cell die in een 15,4" laptop zit! Zodoende zou ik je keuze niet laten afhangen van de accu! :)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 10-01-2007 21:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:23:
Inderdaad de A8JN-4P006M!

In de pricewatch te vinden vanaf: 913,- (bij 'n betrouwbare zaak)
En bij 'echte winkels' a la Dynabyte enzo kun je er wel wat aflullen hoor!

Zit idd 'maar' een 6 cell accu in! Houdt er wel rekening mee dat je beeldscherm ook kleiner is!
Zodoende verbruikt deze minder stroom en zal de 6 cell 't ongeveer even lang uithouden dan de 8 cell die in een 15,4" laptop zit! Zodoende zou ik je keuze niet laten afhangen van de accu! :)
Hmmm, daar heb je zeker een puntje...
Alleen zag ik dat er vaak geen bluetooth en zo inzit, bij de meeste winkels dan...
Het is zeg maar het kleinere dikkere broertje van de SP, toch?
maar je kan er toch nooit wat van af lullen hier in NL? Of zouden ze dat wel doen? Mij is het nog nooit gelukt hier in NL...
Pagina: 1