[Vista] ongewenste extra's weer deinstalleren*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows Agenda
Windows Contactpersonen
Windows Defender
Windows Faxen en scannen
Windows Fotogalerie
Windows Mail
Windows Meeting Space
Windows Movie Maker
...allemaal programma's die met Vista wordt geleverd, maar ik niet op zit te wachten.

In Windows XP was alles vrij simpel te verwijderen onder Software/Windowsonderdelen toevoegen of verwijderen. Met een simpele ingreep in het systeembestand sysoc.inf waren zo ook onzichtbare onderdelen te verwijderen.

Helaas beschikt Vista niet over deze manier van verwijderen, een aantal onderdelen zijn uit te schakelen, maar lang niet alles. Hoe kom ik wel van deze ongewenste add-on's af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
Wat voor versie van Vista heb je? Misschien zit er vooral veel zooi in de personal versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je vLite al eens geprobeert? Het is dan wel zo dat je opnieuw moet installeren, is tenslotte net zoals nLite. Verders heb ik geen idee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Vista Ultimate.
vLite is voor mij geen optie, omdat ik van mening ben (verwend door XP ;)) dat dit ook achteraf moet gebeuren. Zit ook eigenlijk niet te wachten op een reïnstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In dat geval moet je wachten tot er programma's uitkomen zoals XPize oid die je naderhand toestaan om programma's uit Windows te rammen. Die zullen pas komen nadat Vista officieel uit is en alle opties van het nieuwe systeem zijn doorzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
De meeste apps die je hieronder opnoemt nemen geen resouces in beslag,

Defender. doet dit wel. echter zit deze best diep in VISTA gebakken dat deze net als Explorer er niet uit te halen is.
Dit is zelfs een onderdeel van IE7

De andere apps je je zou ze kunnen verwijderen met behulp van de VISTA DVD. maar ik zie het nut er niet van in. Dit ivm je alleen de shortcuts weggooid en opgeslagen files. Dit doet XP ook.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:10:
De meeste apps die je hieronder opnoemt nemen geen resouces in beslag,

Defender. doet dit wel. echter zit deze best diep in VISTA gebakken dat deze net als Explorer er niet uit te halen is.
Dit is zelfs een onderdeel van IE7

De andere apps je je zou ze kunnen verwijderen met behulp van de VISTA DVD. maar ik zie het nut er niet van in. Dit ivm je alleen de shortcuts weggooid en opgeslagen files. Dit doet XP ook.
Het nut is dat ik een >160 Gb schijf heb en die 300 Mb wil besparen O-) Net zoals mensen die zeuren dat hun RAM geheugen gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
en vindt je dat er teveel mee geleverd wordt, kan je ook vista basic/premium gebruiken, zit er al weer een stuk minder op installed, en Kost je ook minder :) (een vista install achteraf upgraden is nml nogsteeds mogelijk)

basic --> ultimate, e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch2007 op 12-01-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007, ik heb bewust voor Business gekozen omdat ik Remote Desktop nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo moeilijk...
Controll panel>Programs and Feature's>Turn Feature's on or off (links bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je zelf daar kijkt zie je geen Agenda om te verwijderen, geen Mail, niets van de programma's die Tweakernick weg wil hebben. Deze onderdelen zitten er gewoon te diep in, net als IE.
MS heeft, als ik het goed herrinner, gezegd dat ze IE minder in het systeem zouden bouwen, maar bij Vista zit het er meer in dan bij XP. Hoezo vrije keus voor browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij is de enige optie vLite momenteel. Er zit geen sysoc.inf file meer in Vista, waar je "hide" weg kunt halen. een XPlite (of hoe die tool ook heet) is er voor Vista volgens mij nog niet (naderhand meuk uit je Windows slopen).

Mijn tip: kijk eens bij de services om het een en ander uit te zetten, dan bespaar je misschien iets geheugen. Voor de ruimte moet je geduld hebben óf opnieuw installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe goed ben/was je voorbereid op Vista. Neem de meuk voor lief of kies een ander OS. De utils die Vista dadelijk echt kunnen strippen moeten nog komen. Het OS is nog niet eens uit :o

Toen ik Vista opstartte was mijn verbruik 535 MB. Daar kon niets vanaf en games hadden minder ruimte (ik heb 1536 MB). Met mijn geripte XP zit ik na een verse start op 150 MB inclusief alle beveiligingen, automatische updates en meer. Dat scheeld 385 MB en wellicht zal dit ook te maken hebben met alles wat Vista moet bootten. Ik ben aan het onderzoeken om mijn XP setup onder de 100 MB te krijgen, maar de videodriver lust wel het eea.

Mijn insteek is noit geweest om alles te aanvaarden wat ik krijg. Ik ben absoluut niet gedient van bloatware en ik ram het er letterlijk uit; welke tool ik ook nodig moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43
Ondertussen wel uit.

Iemand al enig tooltje gevonden om TS en mij te kunnen helpen?
Zit met zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf het vreemd vinden dat men dit in XP standaard had ingebouwd en in Vista niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Zijn er inmiddels al tools om Windows Vista Moviemaker te verwijderen, dit programma neem ook veel ruimte op de harde schijf.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dothan schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:54:
Zijn er inmiddels al tools om Windows Vista Moviemaker te verwijderen, dit programma neem ook veel ruimte op de harde schijf.
Ja hoor, al jaren: explorer.exe

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12

DukeBox

loves wheat smoothies

format verwijderd het ook..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik bedoel deinstalleren, zoals in dit topic wordt besproken.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Pagina: 1