Mijn systeem:
E6600
Asus P5LD2 (Bios 1503)
A-data 2 GB Ram PC5300 (Dual Channel op 667 Mhz)
In de bios wil ik de Multiplier veranderen van 9 in 8 en dan de CPU frequency op 333 zetten om hem gelijk te laten lopen (1:1) met het geheugen.
Wanneer ik hem namelijk op 9 laat staan en het geheugen op 667 Mhz zet, knalt het systeem de PC uit, als ik de Bios save.
Hij draait dan uiteindelijk wel maar ik moet wel 8x de powerknop indrukken....
(Brakke voeding???)
Anyway, in het bios heb ik de volgende mogelijkheden:
Ratio Status Unlocked
Ratio Actual Value: 9
Ratio CMOS Setting: 8 (ik kan hem van 6 tot 9 zetten maar niets veranderd!)
VID CMOS: 62 (wat is dit in godsnaam???)
Heeft iemand een idee hoe ik nu de multiplier op 8 kan zetten, ipv op 9 om hem dus 1 op 1 te laten lopen met het geheugen. Ik kan hem dus in het Bios wel aanpassen maar start ik daarna de PC staat ie weer doodleuk op 9 (ook bij actual value waarbij hij de hele tijd op 9 blijft staan!!)
ook in CPU-Z staat de multiplier op 9.
E6600
Asus P5LD2 (Bios 1503)
A-data 2 GB Ram PC5300 (Dual Channel op 667 Mhz)
In de bios wil ik de Multiplier veranderen van 9 in 8 en dan de CPU frequency op 333 zetten om hem gelijk te laten lopen (1:1) met het geheugen.
Wanneer ik hem namelijk op 9 laat staan en het geheugen op 667 Mhz zet, knalt het systeem de PC uit, als ik de Bios save.
Hij draait dan uiteindelijk wel maar ik moet wel 8x de powerknop indrukken....
(Brakke voeding???)
Anyway, in het bios heb ik de volgende mogelijkheden:
Ratio Status Unlocked
Ratio Actual Value: 9
Ratio CMOS Setting: 8 (ik kan hem van 6 tot 9 zetten maar niets veranderd!)
VID CMOS: 62 (wat is dit in godsnaam???)
Heeft iemand een idee hoe ik nu de multiplier op 8 kan zetten, ipv op 9 om hem dus 1 op 1 te laten lopen met het geheugen. Ik kan hem dus in het Bios wel aanpassen maar start ik daarna de PC staat ie weer doodleuk op 9 (ook bij actual value waarbij hij de hele tijd op 9 blijft staan!!)
ook in CPU-Z staat de multiplier op 9.