Toon posts:

NVidia 6600GT goes 135 Celsius

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel doet vermoeden heb ik een groot probleem. Mijn video kaart van 1.5 jaar oud is sinds een korte tijd 90 graden celcius bij idle, en heel wat meer bij loaded. Het ding heeft een passieve cooler d'r op zitten, maar dat kan het toch niet alleen zijn? Ik krijg bij games artifacts; gekleurde driehoeken/lijnen vanaf de buitenkant van m'n beeld naar het midden toe.

Ik heb de nieuwste drivers van nvidia er nog niet zo lang op zitten, maar terug naar een oudere versie schijnt niet te werken.

Ook heb ik heel wat op het internet gezocht maar iedereen begon daar al te zeuren om een graadje of 70 bij loaded, de zeikerds :+ .

Iemand?

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/7559/temperatuureu2.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 19:38 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
90 graden celcius @ idle is niet te doen.... Zet er eens een fan tegen je kaart aan (blazend dan he). Als dat dan beter zou werken zou je dus moeten kijken naar andere passieve koelers.

Wauw, een sig!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:23

aerofreak

Steve Jobs

nieuwe koeler kopen :O

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk ;) . Als er bij een cooler staat dat de 6800 series ondersteund zijn, geldt dat dan ook voor de passief gekoelde varianten? Overigens vraag ik me nog steeds af hoe het van de één op de andere dag opeens zo kan zijn.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 12:45
als dit zo opeens is, kan je eens kijken of de koeler nog wel goed op de chip zit

als dit niet het geval is even opnieuw bevestigen met nieuwe koelpasta

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
en natuurlijk je caseflow controleren. Misschien is een fan wel kapot, of zit er stof voor de filters etc.

Of je voeding wordt zo heet dat in incomming air ook warm is, dat koelt niet lekker op je passieve koelingsblok..

Ctrl+k

• Artikel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05-2023
sjonge jonge wat hoor je dit vaak bij de 6600gt

In dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1189332

Staat wel een oplossing.

de vf700cu van zalman

Acer Aspire 5930G-734G32MN

• EnerGeForce
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik zou je kaart even uit je pc halen, koeler er even afhalen/nakijken. Als hij goed is, alle contactvlakken schoonmaken en de boel met wat arctic silver 5 weer monteren. Dan kijken wat hij doet.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
Artikel schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:48:
sjonge jonge wat hoor je dit vaak bij de 6600gt

In dit topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1189332

Staat wel een oplossing.

de vf700cu van zalman
Je wil ook echt die warme lucht in je kast houden.

Ga voor een serieuzere oplossing, als je toch een ander koelblok wil. Neem Artic.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 12:45
ik vind persoonlijk dat allemaal de grootste onzin :?

waarom een nieuwe koeler kopen ? zijn jullie allemaal te rijk ofzo ? :/

die jongen (of meid :P ) heeft een videokaart met een passief koelblok
en sinds kort word zijn videokaart te warm

dat kan 3 dingen betekeken
1 te weinig airflow -> onwaarschijnlijk, aangezien het probleem pas recentelijk is, en een fan 'verstopt' niet van de ene op de andere dag
2 stof -> iets waarschijnlijker, maar dan zou het probleem over moeten zijn met een goede schoonmaakbeurt
3 koelblok zit niet goed vast -> onwaarschijnlijk, maar je zou niet de eerste zijn waarbij de zwaartekracht zijn tol eist

dus als er na een goede schoonmaakbeurt (hierboven al genoemd) de problemen nog niet zijn opgelost
zou ik eens gaan kijken of het koelblok er nog goed op zit (ook al genoemd)

om nou te zeggen ''koop een nieuwe koeler, en het is opgelost'' vind ik wel erg makkelijk, te makkelijk

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik zal de bovengenoemde tips waarbij niet meteen geld aan de pas komt even volgen, dan zie ik daarna wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
- alle fans draaien;

- schoonmaakbeurt (anti stof beurt);

- koelblok zit stevig.

Ik denk dat het qua opstelling (hardware zeg maar) niet erg veel uitmaakt?

Zijn er nog andere suggesties? Anders moet het toch maar een nieuwe cooler worden.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hardware Junk schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:52:
Je wil ook echt die warme lucht in je kast houden.

Ga voor een serieuzere oplossing, als je toch een ander koelblok wil. Neem Artic.
Veel 6600GT's worden te warm door een slecht gemonteerde koeler of slecht aangebrachte koelpasta. Qua verbruik zijn ze relatief "zuinig" hoor. Mijn 6600GT werd ook eerst richting de 100°C onder load door slechte koelpasta die veel te rijkelijk aangebracht was.

Nu met een VF700 is het probleem opgelost en mijn kast wordt er helemaal niet te warm van ofzo. Op een 6600GT AGP kan je trouwens geen Arctic Silencer zetten door de HSI bridge.

Ik raad de TS aan om de standaard koeling ofterwel te vervangen of om er nieuwe koelpasta tussen te doen en eventueel de airflow van de kast te verbeteren.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Bij 135 graden klokt dat ding zichzelf alláng terug naar lagere speeds (temperatuur-threshold is iets van 115 145 graden), als hij al niet gewoon crasht.

Ga eerst eens in de buurt van dat ding voelen voordat je in paniek raakt, ik krijg echt het gevoel dat je je druk maakt om weinig, en dat de temperatuursensor gewoon gesloopt is.

Edit: dat kan je ook zien aan de Omgevingstemperatuur: 0 graden. 100% zeker: sensor gemold.

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 11-01-2007 15:23 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Remond_FRL schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:07:
waarom een nieuwe koeler kopen ? zijn jullie allemaal te rijk ofzo ? :/
Rijk? een vf700 kost nog geen 30 euro.

Waarom? Hierom: het is
  • stiller
  • veel beter gekoeld, mensen gaan soms van 90 graden idle (met die 6600gt dan) naar 38 graden idle, een verschil van 50 graden Celsius (ja je leest het goed, 50 graden verschil)
  • beter dan de stock cooler, aangezien die het toch niet zo lang koel zal houden, waardoor je je kaart gewoon sloopt (langduren 80+ graden vindt je videokaart niet fijn :-O)

Verwijderd

Over die temperatuur moet je je eigenlijk geen dringende zorgen over maken. Mijn 6800GT heeft meer dan een jaar aan 80°C idle gedraaid en load +135°C.

Bij mij was het opgelost om een keertje niet tam te zijn en de koeler uit te kuisen (Imageshack) maar bij jou kan dat niet helpen.
Misschien is het koelblok gewoon niet groot genoeg maar dat verklaard niet waarom je plots die verhoogde temps hebt. Ik zou aanraden wat enkele anderen al hebben gezegd, gewoon een goede vervanger met fan opzetten. Het geld dat je uitgeeft kan je eventueel een beetje terug winnen door een overklok in te stellen.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Admiral Freebee schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:16:
[...]
Qua verbruik zijn ze relatief "zuinig" hoor.
Uhm.. jij weet dat een 6600GT bijna net zo veel stroom verbuikt als een 6800GT hé? ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben het eens met Remond_FRL.
Zou absoluut geen nieuwe koeler nemen en al helemaal geen v700 (prefereer ook een arctic windje uit de achterkant van men kast :P).
Wat ik zou de kaart nog eerder laten doorfikken en rma sturen.
Als de koeler niet goed zit ok beetje opnieuw pasta er op (als je dit hebt zou het niet kopen, dan sturen ze je maar wat gratis op).
Ook toestemming aan je vga merk vragen voordat je gaat klooien, zodat je garantie behoud (mails bewaren).
Als de koeler niet afdoende is, dan hadden ze hem er niet op moeten zetten en dan sturen ze je maar een andere ofzo.
Je hebt nu stilte waarom zou je daar iets aan afdoen? :O

[ Voor 7% gewijzigd door Powrskin op 12-01-2007 12:29 ]

Nukezone FTW

Pagina: 1