Nieuwe cooler op videokaart, kom er niet uit.

Pagina: 1
Acties:

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03 06:49
Ik heb een nieuwe cooler aangeschaft voor op mijn videokaart.
Videokaart is een Sapphire X1950 pro 512MB (AGP)

Oude cooler er af gehaald (zie foto 1), en dan zie ik 3 dingen die door de oude cooler gekoeld werden. Weet iemand wat het is, en nog belangrijker moeten die dingen nu weer gekoeld worden of is het geheugen op de kaart genoeg?

Foto 2 is de nieuwe cooler

Foto 3 is een foto van de processor op de videokaart, maar er staat PCI-e op, klopt dat? Het is een AGP kaart, of de proc zelfde voor agp en pci ofzo?

heb er niet erg veel verstand van dus hopelijk kunnen jullie me helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/tweak/1/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/tweak/1/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.schoep.eu/tweak/1/3.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Scoop_Scoop op 09-01-2007 19:19 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
die dingetjes worden niet echt gekoeld. Daarnaast is de airflow die van de zalman genoeg om toch nog net dat beetje extra te koelen ook voor die onderdelen. Als de geheugen dingetjes erop zitten is het genoeg :D

[ Voor 14% gewijzigd door _avalanche_ op 09-01-2007 19:16 ]

• Scoop_Scoop
hmm oke.. maar waar zijn die dingen voor weet jij dat? aan de achterkant zit namelijk ook iets met een stukje tape er op (dik tape), ziet hetzelfde er uit als die 3 dingen aan de bovenkant.

en weet je waarom er PCI-e op de proc staat?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Scoop_Scoop schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:20:
hmm oke.. maar waar zijn die dingen voor weet jij dat? aan de achterkant zit namelijk ook iets met een stukje tape er op (dik tape), ziet hetzelfde er uit als die 3 dingen aan de bovenkant.

en weet je waarom er PCI-e op de proc staat?
omdat t gwn een PCI-E kaart is met een AGP bridge.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

grannymark schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:23:
[...]

omdat t gwn een PCI-E kaart is met een AGP bridge.
Het is inderdaad een agp bridge
Deze kan je gewoo koelen met een losse zalman geheugen koel blokje
de anderen is denk de spannings regelaars

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 19:26 ]

• Scoop_Scoop
oke, allemaal erg bedankt, ga hem er nu opzetten!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Scoop_Scoop schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:20:
Thermal pads bedoel je? Deze zorgen voor een goede warmte overdracht tussen de koeler en het onderdeel net als koelpasta. Lees de manual van de nieuwe cooler goed door. Bij thermal pads moet je een dus laagje folie verwijderen (net als bij dubbelzijdig tape ongeveer).

Vergeet niet de chips goed en voorzichtig schoon te maken (oude koelpasta eraf, nieuwe erop of thermal pad).

Je weet dat je geen garantie meer kunt claimen nu je de oude koeler hebt verwijderd hoop ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 09-01-2007 19:39 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Hij kan wel garantie claimen.
asus en msi doen er niet moeilijk over xfx en anderen extrame merken ook niet. (mist de core of anderen onderdelen niet worden beschadigt door een shoevendraaier)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:54

Pinjataaa

Hit me!

zolang hij alle onderdelen goed bewaard blijft er garantie opzitten, maar dan mag er geen beschadigte core of memory zijn

• Scoop_Scoop
Garantie is er af denk ik, maar dat maakt me niet echt uit.

Heb op zich wel vaker cooler vervangen van onderdelen (pc zit rond de 20db)
Gebruik ArctiClean 1 & 2 om de spullen schoon te maken, en ook coolpasta ervan.

Het ging mij gewoon om die paar dingen dat ik nog niet vaker had gezien dat die ook gecoold werden door originele cooler.

Dat moet dan wel goedkomen, hij zit er nu op, ga hem er zo inhangen.

Originele cooler bewaar ik ook. Zullen ze het zien als ik die weer terug zet?

[ Voor 13% gewijzigd door Scoop_Scoop op 09-01-2007 20:05 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:59:
Hij kan wel garantie claimen.
asus en msi doen er niet moeilijk over xfx en anderen extrame merken ook niet. (mist de core of anderen onderdelen niet worden beschadigt door een shoevendraaier)
Vreemd dat Asus mijn 7800GT met verwijderde cooler niet terug wilde nemen en mij aan de telefoon melde dat het vervangen van de cooler ook inhoud dat men geen garantie meer kan claimen.

Verwijderd

asus zelf?
of de winkel?
De winkel kijkt er altijd na zodat hun geen moeite hoeven te doen.

Verder ligt het ook aan medewerker die die kaart test.

Zelf nooit last gehad van aanpassingen van moederbord of videokaart.
Ik zeg het gewoon tegen ze en wat ik er mee heb gedaan .

• Bor

Bor

Asus zelf. Het probleem is ook dat Asus NL geen support op grafische kaarten afhandelt. Daarvoor moet je al contact opnemen met Asus DE. Waar jij op doelt is waarschijnlijk dat de shop waar jij het hebt gekocht er geen probleem van maakt. Ik denk echter dat het overgrote deel van de shops dit wel doen. Het is immers erg goed mogelijk dat de kaart door de mod defect is geraakt (verkeerde montage, uitschieten met gereedschap, statische electriciteit, te heet geworden etc).

• Scoop_Scoop
Ik ben het niet echt met je eens Bor.

Ik heb mijn vorige kaart in de winkel gekocht (Asus v9570TD), en daar heb ik zelf ook een andere cooler op gezet. Die was kapot.

Ook mijn fout, heb hem niet getest voordat ik de cooler ging vervangen.
Maar bij Mycom wouden ze hem niet terug nemen, en ik had pech, kon nieuwe kopen.

Als ik hem er door hun, dus door een Mycom medewerker er op had laten zetten had ik nog wel garantie.

Heb dus gezegt dat dat dan erg vreemd is aangezien Asus dat niet weet wie hem er op gezet heeft, uiteindelijk hebben ze hem toch geprobeerd terug te sturen, ze bleven vol houden dat ik geen garantie had bij Asus, maar toch mooi een nieuwe gekregen.

Dit is dus was ik 1x heb meegemaakt met Asus, andere merken weet ik dus niet.

• Scoop_Scoop
Het is nu allemaal gelukt, videokaart zit er in. Echt een verschil met oude std cooler.
De nieuwe draait op 50%, dus lekker stil, hoor hem niet.
Oude cooler 100% pc idle, de cpu van videokaart 50-55 graden.
Niuewe cooler 50% pc idle, de cpu van videokaart 35-40 graden.

Nog niet getest met spellen, maaar dat moet goed gaankomen nu.
Gisteren met NFSC werd hij 80 graden !

• Bor

Bor

Scoop_Scoop schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:30:
Ik ben het niet echt met je eens Bor.

Ik heb mijn vorige kaart in de winkel gekocht (Asus v9570TD), en daar heb ik zelf ook een andere cooler op gezet. Die was kapot.

Ook mijn fout, heb hem niet getest voordat ik de cooler ging vervangen.
Maar bij Mycom wouden ze hem niet terug nemen, en ik had pech, kon nieuwe kopen.

Als ik hem er door hun, dus door een Mycom medewerker er op had laten zetten had ik nog wel garantie.
Het punt is (zoals ik het begrijp) dat Mycom (de winkel in het algemeen) je de garantie geeft in dat geval en niet Asus (de fabrikant in het algemeen). Imho is het niet meer dan logisch dat je garantie verliest wanneer je zelf iets gaat modden.

Dit is wat Asus (net als elke andere fabrikant die ik na heb gekeken er over zegt:
◎ Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling/usage, destruction.
Warranty invalid if system has been disassembled by end-user or non-ASUS-authorized repair centers.
Ofwel, zwart op wit het bewijs: modden zorgt ervoor dat je geen garantie kunt claimen. Helpt de fabrikant je wel dan is dat puur uit coulance.

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 09-01-2007 20:47 ]

Pagina: 1